Nápověda

Co je to CSS program (Comparison Shopping Service)?

Program CSS vznikl na popud evropské komise, kdy byl Google nucen na základě rozhodnutí uvolnit část výsledků vyhledávání pro zbožové vyhledávače. Tato iniciativa má za cíl zvýšit konkurenci v reklamním prostoru Nákupy Google. Je nutné si uvědomit, že i samotný Google je také CSS. Jednou z největších výhod, které vám přechod pod CSS partnera přinese je sleva až 20 % ve vašich Shopping Ads kampaních.

Jak 20% sleva vzniká?

CSS Google Shopping ve své aukci počítá s 20% marží jakožto náklady na provoz Google Shopping. Pokud tedy jako CSS využíváte právě CSS Google Shopping a bidujete s cenou za proklik 1 Kč, pak Google odečte těchto 20 % a váš efektivní bid v aukci bude 0,80 Kč. Každý zbožový srovnávač může s výší této marže pracovat. My v Heurece s žádnou marží pod naším CSS nepracujeme. Sleva proto může být až 20 %.

Přechod pod CSS

Co se pro vás po zapojení do CSS programu Heureka změní?

Nemusíte se obávat, vaše kampaně budete moci spravovat stejně, jako je spravujete do teď. Jediná viditelná změna, která převodem nastane, je změna štítku v reklamní jednotce Shopping Ads. Převodem pod náš CSS program uvidíte ve vaši reklamě Shopping Ads změněný štítek na “Z webu Heureka”.

Bude za mě Heureka spravovat mé kampaně, nebo do nich uvidí?

Heureka nemá přístup k vašim datům, Google Ads ani k vašemu Google Merchant Center účtu. Správa vašich kampaní a Google Merchant Center zůstane ve vašich rukou. Heureka nezprostředkovává optimalizační služby a do vašich účtů nevidíme.

Jak dlouho trvá přechod pod CSS program?

Samotný přechod můžeme zvládnout už za necelý den. V prvním kroku od vás budeme potřebovat vyplnit šablonu k převodu pro Google a následně díky této šabloně požádáme Google o převod vašeho Google Merchant Center pod jeden z našich CSS programů.

Obecně doporučujeme pod CSS program přecházet v první polovině týdne. Pokud ale máte první polovinu týdne co se týče konverzí silnější, můžeme převod naplánovat na jakýkoliv jiný den. Termín převodu je plně na vás.

Je nutné, abychom pro využívání Heureka CSS inzerovali na srovnávačích Heureka Group?

Pro využití našich CSS programů není nutné, abyste bidovali na Heureka.cz, Heureka.sk nebo Arukereso.hu.

Zamítnuté Platformy Google

Od začátku měsíce června se nám množí dotazy týkající se problému s programem Platformy Google ve vašem účtu Merchant Center. V případě, že jste přešli pod jiný CSS program než je CSS Google Shopping, uvidíte ve vašem Merchant Center zamítnutí produktů pro Platformy Google.

Pojďme se podívat na nejčastější otázky, které vás ohledně Platforem Google zajímají.

Jsou Platformy Google dostupné v Evropě?

Ne, Platformy Google zatím v Evropě dostupné nejsou. Platformy Google (Surfaces across Google) jsou zatím oficiálně dostupné v USA.

Ve vašem Merchant Center můžete vidět změny, které samotné Merchant Center na příchod Platforem Google připravují.

Proč došlo k zamítnutí produktů poté co jsme přešli pod jiné CSS?

Na rozdíl od Shopping Ads může e-shop pro Platformy Google využívat pouze jednoho CSS poskytovatele. Po přesunu pod jiné CSS zůstane jako vybraný partner pro využívání Platformy Google právě CSS Google Shopping. Z toho důvodu se vám v Merchant Center zamítnou produkty pro využívání Platforem Google.

Ovlivní zamítnutí produktů v Platformy Google výkon Shopping Ads kampaní?

Ne, nemusíte se obávat, že by zamítnutím Platforem Google došlo k ovlivnění výkonu vašich Shopping Ads kampaní. Tyto služby běží na odlišných plochách a vzájemně se neovlivňují.

Doporučujeme produkty ve vašem Merchant Center pro Platformy Google opravit, aby jste tohoto programu mohli využívat už na jeho počátku.

Jak tuto situaci vyřešit?

Pro opravu tohoto problému je nutné využít CSS dashboard. Dashboard se nachází pouze v Merchant Center pod CSS Google Shopping. Je proto nutné vytvořit nové Merchant Center pod CSS Google Shopping, které bude sloužit výhradně pro účely CSS dashboardu. Do vašeho Merchant Center pod CSS Google Shopping nemusíte nahrávat nové produkty, pouze jej stačí ověřit a nárokovat.