Nápověda

Co je to CSS program (Comparison Shopping Service)?

Program CSS vznikl na popud evropské komise, kdy byl Google nucen na základě rozhodnutí soudu uvolnit část výsledků vyhledávání pro zbožové vyhledávače. Tato iniciativa má za cíl zvýšit konkurenci v reklamním prostoru Nákupy Google.

Jednou z největších výhod, které vám přechod pod CSS partnera přinese je sleva až 20 % pro vaše Shopping Ads kampaně.

Jak 20% sleva vzniká?

CSS Google Shopping ve své aukci počítá s 20% marží jakožto náklady na provoz Google Shopping. Pokud tedy jako CSS využíváte právě CSS Google Shopping a bidujete s cenou za proklik 1 Kč, pak Google odečte těchto 20 % a váš efektivní bid v aukci bude 0,80 Kč. Každý zbožový srovnávač může s výší této marže pracovat.

My v Heurece s žádnou marží pod naším CSS nepracujeme. Sleva proto může být až 20 %.

Přechod pod CSS

Co se pro vás po zapojení do CSS programu Heureka změní?

Nemusíte se obávat, vaše kampaně budete moci spravovat stejně, jako je spravujete do teď. Viditelná změna, která převodem nastane, je změna štítku v reklamní jednotce Shopping Ads. Převodem pod náš CSS program uvidíte ve vaši reklamě Shopping Ads změněný štítek na “Z webu Heureka”.

Bude za mě Heureka spravovat mé kampaně, nebo do nich uvidí?

Heureka nemá přístup k vašim datům Google Ads ani k vašemu Google Merchant Center účtu. Správa vašich kampaní a Google Merchant Center zůstane ve vašich rukou. 

Heureka nezprostředkovává optimalizační služby vašich Shopping Ads kampaní.

Jak dlouho trvá přechod pod CSS program?

Samotný přechod můžeme zvládnout už za necelý den. V prvním kroku od vás budeme potřebovat vyplnit šablonu k převodu pro Google a následně díky této šabloně požádáme Google o převod vašeho Google Merchant Center pod jeden z našich CSS programů.

Obecně doporučujeme pod CSS program přecházet v první polovině týdne. Pokud ale máte první polovinu týdne co se týče konverzí silnější, můžeme převod naplánovat na jakýkoliv jiný den. Termín převodu je plně na vás.

Je nutné, abychom pro využívání Heureka CSS inzerovali na srovnávačích Heureka Group?

Pro využití našich CSS programů není nutné, abyste bidovali na Heureka.cz, Heureka.sk nebo Arukereso.hu.

Po přechodu pod CSS

Dojde k zamítnutí produktů v Shopping Ads?

Krátce po převodu pod jiné CSS může dojít ke krátkodobému zamítnutí produktů pro Shopping Ads. Důvodem je opětovná kontrola produktů ze strany Merchant Center. Tento stav by neměl trvat déle než 2 hodiny.

Pokud bude ale zamítnutí produktů dlouhodobější, neváhejte se obrátit na milos.jedlinsky@heureka.cz a s aktivací vašich produktů vám pomůžeme.

Může dojít k zamítnutí i jiných ploch?

Ano, může dojít i k zamítnutí jiných ploch. Konkrétně se jedná o Platformy Google. Důvody a řešení aktivace je popsáno v části Zamítnuté Platformy Google.

O zamítnutí dynamického remarketingu běžícího z dat vašeho Merchant Ceter se nemusíte obávat.

Zamítnuté Free listing Ads

Od začátku měsíce června se nám množí dotazy týkající se problému s programem Platformy Google ve vašem účtu Merchant Center. V případě, že jste přešli pod jiný CSS program než je CSS Google Shopping, uvidíte ve vašem Merchant Center zamítnutí produktů pro Platformy Google.

Platformy Google byly na konci roku 2020 přejmenovány na Free listing ads

Jsou free listing ads dostupné v Evropě?

Free listing ads jsou od listopadu 2020 dostupné i v Evropě.

Proč došlo k zamítnutí produktů poté co jsme přešli pod jiné CSS?

Na rozdíl od Shopping Ads může e-shop pro Free listing ads využívat pouze jednoho CSS poskytovatele. Po přesunu pod jiné CSS zůstane jako vybraný partner pro využívání Free listing ads právě CSS Google Shopping. Z toho důvodu se vám v Merchant Center zamítnou produkty pro využívání Free listing ads.

Jak tuto situaci vyřešit?

Pro opravu tohoto problému je nutné využít CSS dashboard. Dashboard se nachází pouze v Merchant Center pod CSS Google Shopping.

Je proto nutné vytvořit nové Merchant Center pod CSS Google Shopping, které bude sloužit výhradně pro účely CSS dashboardu. Do vašeho Merchant Center pod CSS Google Shopping nemusíte nahrávat nové produkty, pouze jej stačí ověřit a nárokovat.

Doplňkový zdroj s GOOGLE_PRODUCT_CATEGORY

Kdo může doplňkový zdroj získat?

Doplňkový zdroj s GOOGLE_PRODUCT_CATEGORY může získat každý e-shop, který využívá CSS Heureka.cz nebo CSS Heureka.sk.

Jak doplňkový zdroj získám?

Doplňkový zdroj a přístupové údaje vám budou zaslány při potvrzení vašeho napojení na náš CSS program. V ojedinělých případech se může zaslání zdržet až 10 pracovních dní. Pokud už naše CSS využíváte a doplňkový zdroj jsme vám neposlali, neváhejte nás kontaktovat na emailové adrese milos.jedlinsky@heureka.cz.

Co doplňkový zdroj obsahuje?

Doplňkový zdroj obsahuje hodnoty g:id, které jsou reprezentovány ID vašich položek, které posíláte do Heureky a g:google_product_category, která obsahuje číselnou hodnotu zastupující správnou kategorii Google.

Jaké produkty se v doplňkovém zdroji objeví?

V doplňkovém zdroji se objeví pouze produkty, které jsou v administraci Heureky označené jako spárované.

Jak doplňkový zdroj nasadit do Merchant Center?

Váš nový doplňkový zdroj lze do Merchant Center přidat následujícím způsobem. 

V Merchant Center přejděte do záložky Products a následně do záložky Feeds. V části Feeds pak klikněte na ADD SUPLEMENTAL FEED. Toto tlačítko vás přenese do části, kde zadáte základní údaje o novém doplňkovém zdroji. Feed si pojmenujete podle vlastního uvážení a zvolíte možnost Scheduled fetch.

V dalším kroku Setup pak vyplníte název dané zdroje. Pojmenování je opět zcela na vás (berte ale na zřetel, že pojmenování zdroje nesmí obsahovat diakritiku a mezery). Fetch frequency zvolíte Daily, Fetch time můžete zvolit dle svého uvážení. Time zone doporučuji nastavit na GMT+01:00 Prague. Do pole File URL vykopírujte URL vašeho doplňkového zdroje. Poslední a důležitý krok je vyplnění username a password. Oba tyto údaje vám byly zaslány spolu s URL vašeho doplňkového XML feedu.

V posledním kroku pak zvolíte pro jaké země, potažmo feedy chcete doplňkový XML feed použít. Poté už pouze vše potvrdit tlačítkem CREATE FEED.

V doplňkovém zdroji je uvedena chybná kategorie, co mám dělat?

Pokud jste u vašeho produktu nalezli chybnou kategorii, pak prosím o vyplnění formuláře Editace kategorií. Aktualizace probíhá 1x měsíčně. Pokud nám na sebe skrz formulář zanecháte e-mailovou adresu, budeme vás po úpravě GOOGLE_PRODUCT_CATEGORY kontaktovat.