Vanda Seidelová (Founder & CEO, Twigsee) – Učitel nemá trávit čas administrativou, ale s dítětem

Do další epizody přijala pozvání Vanda Horáčková Seidelová, zakladatelka a CEO Twigsee. V podcastu si povídáme o disrupci školek a školství, digitalizaci a příběhu Twigsee a Vandy. Twigsee začínala jako aplikace zaměřená na komunikaci ve školkách, která měla propojit rodiče s učiteli. Původní idea vycházela Vandiny vlastní zkušenosti se zařizováním školky pro svého syna. „Komunikace byla špatná, rozsekaná do mnoha kanálů, a tak jsem to postupně začala řešit sama.” 

„K výuce jazyka, a hlavně rozmluvení, nepotřebuješ jen učitele a stále tutéž osobu,” říká Petr v krátkém shrnutí Blabu. I přes silnou vizi skončil projekt jako „fuckup”. V této epizodě uslyšíte post mortem analýzu, ze které si můžete odnést tipy na to, jak přistupovat k investování, stop loss strategii a jak flexibilně a kreativně reagovat na tíživou, vlivem prostředí se zhoršující, situaci. 

Ke konci rozhovoru probereme největší lekce, které si Vanda za roky řízení Twigsee odnesla a jedna z lekcí je neustálé měření. Chytré měření, příprava a „domácí úkoly” odhalily, že komunikace ve školkách je jen menší fragment problému. Školky potřebují digitalizovat papírování a administrativu, a ERP systém tedy Enterprise Resource Planning či Plánování podnikových zdrojů, který by usnadňoval chod školky a odstraňoval duplicitu práce a možné chyby z ní vznikající.

„Učitel nemá trávit čas administrativou, ale s dítětem.” Idea o zlepšení vztahu mezi rodinou, učiteli a ředitelem ve fungování školky a procesy, které jsou skryty v dennodenním fungování vedla k Twigsee. Vanda start financovala z vlastních peněz a snažila se minimalizovat riziko selhání, díky tomu dala dohromady prezentaci a zkusila svůj nápad několika školkám prodat. Ještě neexistující Twigsee úspěšně prodala několika školkám a potvrdila si tak, že po koncepci Twigsee je zájem.

V podcastu uslyšíte o zákulisních rozhodnutích, která byla spjata s vývojem, zda si sestavit interní tým nebo zda vývoj outsourcovat na externí agenturu. Povídáme si o růstu Twigsee, nastavování lepších firemních procesů, neustálemu technologickému dluhu a náboru ačkových zaměstnanců. S rostoucí firmou se ale pojí i náročná personální rozhodnutí – kdo nestačí své pozici a kdo, pro dlouhodobý růst startupu, musí z kola ven. 

Jak je v Heureka podcastu zvykem, tak si povídáme i o číslech, kolik vydělávají na svých klientech, kolik měsíčně spálí peněz, kolik zaměstnanců mají a kdy a jak bude vypadat další kolo fundraisingu. Mluvíme i o důležitosti načasování a o tom, jak pandemie koronaviru ovlivnila Twigsee. 

„Think global.” Už při vzniku Twigsee jako startupu i názvu měla Vanda na mysli globálnost budoucího produktu. „Twig” je ratolest, vánoční větývka. „See” pak představuje to, že rodiče chtějí vidět své dítě ve školce. S původním záměrem globálního produktu vyhodnotíme, jak se daří Twigsee expandovat a jaké mají plány do dalších let. Vanda má 200×10 tabulku, která reprezentuje 200 zemí a 10 způsobů expanze. „Jedu podle tabulky, testuju a vyškrtávám.” Dozvíte se, jak se liší sales taktiky v Africe a v Americe, jaký je potenciál Afriky a Ruska a zda je potřeba mít všude lokální lidi nebo jestli k prodeji stačí dobrý digitální marketing. 

Jedním z posledních témat je digitalizace a proč se jí v Česku nedaří – jedním z důvodů je nastavení mysli. Nastavení mysli probereme nejen ve vztahu k digitalizaci, ale i ve Vandině osobním životě. Povídáme si o důležitosti zkušeností a praxe už v mladém věku a o tom, jak žít život, který doopravdy chceme. K této realizaci Vandu dovedl nezhoubný nádor a vhled, že „nemusí být zítra”. Pro osobní i pracovní lekce si pusťte celý rozhovor Heureka podcastu. Určitě nám dejte na sociálních médiích vědět, která část rozhovoru vás nejvíc bavila. Díky za přízeň!

Celý díl, spolu s dalšími epizodami, si můžete pustit také na Spotify, v Apple či Google podcastech a na našem blogu.

Leave a Reply