Johannes Kotte (Managing Director, Visual Meta) – Život je maraton, nikoliv sprint

Do dalšího, tentokrát anglického dílu Heureka podcastu, přijal pozvání Johannes Kotte, Managing Director Visual Meta. Visual Meta je vizuální vyhledávač oblečení, nábytku a bytových doplňků. V Česku můžete práci Visual Meta znát z portálu https://www.shopalike.cz/.

Původem německá společnost má přesah do Evropy, a tak se dozvíte, jak se liší trhy v Evropě a jak důležité je shánět lokální zaměstnance. Johannes vypráví také o pandemii ve vztahu k práci z domova či na dálku a o tom, že mnohem více upřednostňuje osobní setkávání se svými kolegy, než práci online. Nepopírá ale, že se z práce na dálku stává běžná součástí dnešní doby.

Tomáš se s Johannesem seznámil v rámci e-commerce komunity, která se aktivně stavěla proti monopolu společnosti Google. Evropská komise potrestala Google miliardovými sankcemi za zneužívání dominantního postavení, který má v digitální sféře. V průměru skrze Google nakoupíte o 14 % dráze a v oblasti módy pak až o 34 %, uvádí Johannes. Historicky – nedostatek konkurence nikdy nevedl k dobrým výsledkům, nicméně problém není pouze současná situace, ale i vyhlídky do následujících dekád. V podcastu uslyšíte, jak se může monopol Googlu dotknout budoucnosti e-commerce a dalších odvětví byznysu; zkrátka pokud se situace nijak nezmění, tak „v budoucnu už změnit ani nepůjde”.


Johannes začínal svou kariéru v americké konzultační firmě McKinsey. Působení ve velmi strukturované a světově uznávané společnosti mu mnohé dalo, ale ještě zajímavější je vyprávění o tom, na co Johannese ve společnosti nepřipravili – leadership a storytelling i důležitost příběhů ve světě byznysu. Práce se špičkovými lidmi z celého světa katalyzuje růst, ale i nezdravou potřebu srovnávat se s druhými, držet krok a nikdy nezastavit.  

Johannes je velmi otevřený ohledně svých osobních zkušeností. „Některé věci člověk musí zažít, než nad nimi začne přemýšlet,” říká. Johannes měl zdravotní problémy, při kterých se stalo jeho organismus toxický sám sobě a následkem byla i velká únava. Díky této zkušenosti si uvědomil, že s takovými problémy se potýká řada lidí a zdaleka to není de-tabuizované téma, obzvláště pak ve světě, který je silně orientován na výkon. „Nemůžete žít jen pro práci a spousta lidí si to uvědomí až po vyhoření,” říká Johannes.

V podcastu se můžete těšit na spoustu dalších zajímavých témat. Probereme, jak se může společnost naprosto transformovat do „doby digitální”. Tomáš, jak je jeho dobrým zvykem, vyzvídá čísla ohledně zisků a uslyšíte, jestli i přes legální povinnost všechny společnosti zveřejňují svá čísla. A samozřejmě nezapomeneme probrat Amazon, jeho roli v německé e-commerce a možný dopad vstupu Amazonu na český trh. 

Poslechněte si nový díl Heureka podcastu a nezapomeňte nám dát vědět, jak se vám líbil.  

Celý díl, spolu s dalšími epizodami, si můžete pustit také na Spotify, v Apple či Google podcastech a na našem blogu.

Leave a Reply