Otázky a odpovědi z webináře o párování

Minulý týden proběhl webinář o párování na Heurece. Během vysílání jste nás zahltili dotazy a bylo jich opravdu hodně. Proto jsme vám ty nejzásadnější sepsali a v článku na ně najdete odpovědi. Podoba otázek je v původním znění a bez úprav.

1. Všechny produkty se přece párovat nedají, třeba zlaté nebo stříbrné šperky.

Pro šperky máme přímo kategorii https://sperky.heureka.cz/. Následně je zapotřebí vybrat správnou koncovou kategorii dle druhu šperku (prsteny, náramky, řetízky…..) a dle této kategorie upravit název produktu na základě naší nápovědy.
https://sluzby.heureka.sk/napoveda/povinne-nazvy/
https://sluzby.heureka.cz/napoveda/povinne-nazvy/

2. Jak dlouho trvá schvalovací proces čekajících produktů a zda po nějaké době dochází ke kontaktování zákazníka nebo je to čistě na nás?

Standardní lhůta pro ruční spárování produktů je 5-7 pracovních dní.
V kategoriích Knihy, Učebnice, Mapy a průvodci, Filmy, Hudba, Komiksy,

E-book elektronické knihy a Audioknihy, kde párujeme podle EAN kódu, je doba pro spárování 14 dní až 1 měsíc.
V kategorii Móda a oblečení se jedná zhruba o 1-3 měsíce.
Vždy doporučujeme si průběžně hlídat přehled spárovanosti a v případě nejasností nebo dotazů na úpravu produktu nás kontaktovat. 

3. Dobrý deň prajem, chcel by som sa spýtať, či názov výrobcu je nutné uviesť aj do názvu produktu alebo to stačí zaslať v XML súbore… 

Název výrobce či značky je zapotřebí uvádět do názvu produktu. Jedná se o povinný údaj. Následně doporučujeme název výrobce zasílat i do tagu MANUFACTURER.

4. Co dělat, když neznám výrobce? (Je z Číny atd.)

V tomto případě doporučím jako název výrobce uvést jméno Vašeho e-shopu. Tuto informaci prosím uveďte jak do názvu produktu, tak i do tagu MANUFACTURER.

5. nemáme spárované produkty ktoré jsou v sadách – ako sa napárajú také produkty?

Pokud prodáváte celou sadu produktů, je zapotřebí vždy do názvu produktu uvést vždy kompletní složení celé sady.
Například u kosmetiky doporučujeme název upravit takto:
Kozmetické sady – Značka | Rad | Typ | Určenie | Objem | z čoho sa sada skladá – příklad správného názvu Versace Bright Crystal W EDT 5 ml + telové mlieko 25 ml + sprchový gel 25 ml Darčeková sada

Zde je odkaz do nápovědy pro úpravu názvů produktů v jednotlivých kategoriích:
https://sluzby.heureka.sk/napoveda/povinne-nazvy/
https://sluzby.heureka.cz/napoveda/povinne-nazvy/

6. Kdo určuje správné názvy, dle kterých se to páruje?

Povinné názvy pro jednotlivé kategorie určuje přímo Heureka. Názvy specifikujeme na základě co největší přesnosti pro samotný párovací proces. Nápovědu, jak název upravit, naleznete zde:
https://sluzby.heureka.sk/napoveda/povinne-nazvy/
https://sluzby.heureka.cz/napoveda/povinne-nazvy/

7. Dobrý den, s heurEkou nyní začínáme… každý produkt se musí napárovat zvlášť?

Každý produkt prochází párovacím procesem zvlášť. Vždy je tak zapotřebí upravit názvy a kategorie u každého produktu.

8. Pokud jsme při registraci přidali XML kod a nyní jsme přidali další produkty, musíme poslat nový XML kod a nebo stačí ten původní?

Záleží na nastavení generování Vašeho XML feedu. U většiny e-shopových řešení se XML feed aktualizuje pravidelně i přidáním nového produktu a není tak zapotřebí nám vkládat novou URL adresu feedu.

9. Ako dopadla spolupraca s novou firmou, s ktoru sme mali taký predbežný prieskumny hovor o možnosti automatickeho parovania alebo neviem ako sa to presne volalo?

Na jaře letošního roku došlo ke sloučení firmy Dataweps s Heureka Group. Kolegové z Datawepsu pro nás nyní vytváří nové nástroje ke zlepšení našich služeb. Jedním z těchto nástrojů je právě Simple Pairing, kde budete moci sami párovat produkty na Heurece v administraci Vašeho obchodu. V tuto chvíli probíhají ještě úpravy a v příštích měsících začneme tento nástroj testovat. Nasazení tohoto nástroje pro všechny e-shopy plánujeme začátkem příštího roku. 

10. Dobry den, vyrobce mi rekl ze EAN zatim neexistuje ale produkt na heurece ostatni shopy maji, ja mam kvuli tomu nenaparovan.

Podle EAN kódu párujeme produkty pouze v 8 kategoriích (Knihy, Učebnice, Mapy a průvodci, Filmy, Hudba, Komiksy, E-book elektronické knihy a Audioknihy). V ostatních kategoriích není EAN kód potřeba. Zašlete nám tak e-mail na podpora@heureka.cz a podíváme se konkrétně, proč není produkt zařazen.

11. Dobrý den, prodáváme sportovní ceny (medaile, poháry, diplomy, sportovní sošky). Jakým způsobem mohu navrhnout k vytvoření novou kategorii produktů, pokud jsem u vás vhodnou kategorii nenašel?

Pro sportovní ceny máme vytvořeny kategorie:
https://medaile.heureka.cz/
https://pohary.heureka.cz/
https://diplomy.heureka.cz/
Pokud Vám chybí nějaká konkrétní kategorie, napište nám e-mail na podpora@heureka.cz. S kolegy prověříme, zda je možné kategorii vytvořit.

12. Na zaklade coho a ako casto sa modifikuje strom kategorii?

Strom kategorií aktualizujeme na základě námi vytvořených úprav. Pokud spustíme novou kategorii, některou kategorii rozdělíme na více kategorií nebo kategorii přejmenujeme. O všech novinkách informujeme každý měsíc na našem Heureka blogu zde: https://blog.heureka.cz/

13. Dobrý deň, ako zaradiť unisex oblečenie keď heureka má pre tieto produkty len kategórie pre ženy, alebo mužov?

Unisex produkty řadíme do pánského oblečení. 

14. Hovorili ste, že pri nezaradených produktov (v prehľade nezaradených produktov) je možné na dané produkty kliknúť a je tam uvedený dôvod nezaradenia. Správne? Ja takúto možnosť nevidím….

V přehledu spárovanosti vidíte aktuální stav produktů. Následně dle rozřazení je možné procházet produkty, které čekají na zařazení nebo jsou námi blokovány. Pokud jsou produkty například ve složce Ignorované kategorie, je zapotřebí upravit CATEGORYTEXT a zvolit vhodnou existující kategorii na Heurece.
Následně je možné využít Report nespárovaných produktů, kde na základě shody EAN kódů Vám zobrazíme, jak produkt upravit, aby došlo k jeho zařazení.

15. Dobrý den, prosím kde je možné provést fyzicky úpravu produktů, vidím tabulku a spárování, ale kde provést?

Úprava názvu produktu nebo kategorie musí proběhnout na Vaší straně. Většina shopsystémů má přímo v administraci možnost úpravy názvů a kategorií pro generování do XML feedu. Případně je možné využít některý z nástrojů pro úpravu feedu nebo našeho certifikovaného partnera. https://certifikace.heureka.cz/

16. jak máme postupovat v případě, když nabízíme židle, které vyrábíme a každou židli si můžete vybírat z 100 dostupných látek a následně 15 možných odstínů dřeva – proč i tehdy musíme u židle zadávat barvu? Jistě si sami představíte jak to bude vypadat u 700 produktových karet kde je takové množství možných kombinací

Varianty produktů je zapotřebí zasílat jako samostatné produkty. Pokud tedy nabízíte židly se možností 100 různých látek a 15 dekorů dřeva, je zapotřebí nám tuto židly poslat v 1 500 variantách.

17. můžete mi prosím napsat, jak ma vypadat nazov vína??? Co konkrétne tam má být v názve?

Správný název produktu pro kategorii vína by měl mít tento formát:
Vína – Vinařství | Druh vína | Ročník | Objem – příklad správného názvu – Vinařství Lechovice Sylvánské zelené pozdní sběr 2009 Royal  0,75 l
Ročník není vyžadován u stolních vín, sektů, lambrusek, portských vín a ovocných vín.
Zde jsou odkazy do nápovědy pro úpravu názvů produktů v jednotlivých kategoriích:
https://sluzby.heureka.sk/napoveda/povinne-nazvy/
https://sluzby.heureka.cz/napoveda/povinne-nazvy/

18. Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda tag PROCUCTNAME je dle nápovědy povinné zapsat v daném pořadí nebo zda na samotném pořadí slov nezáleží. Neboli: Značka, Druh, Barva, Velikost a nebo mohu i prohodit tyto parametry a neovlivní mi to párovanost.

Vždy doporučujeme název produktu uvádět v námi daném pořadí. Urychlí se tím proces spárování a nedochází tak následně  k vytváření duplicitních produktových karet.

19. Dobry den, cize param nepotrebujeme uvadzat ak predavame napriklad deky, vankuse atd? Alebo by to bol bonus?

V kategorii Nábytek nemáme tag Param povinný. Nicméně jej určitě doporučujeme zasílat, aby zákazníci lépe Váš produkt dohledali. Do budoucna je možné, že povinné parametry zavedeme i pro tuto kategorii.

20. Kdy bude spuštěna kategorie military zavazadla ? Hodně produktů se využívá i jako outdoor zavazadla a hodně zákazníků kupuje tyto zavazadla i pro sport a outdoor. Myslím, že prodejců je již více než dost. Děkuji.

Samostatnou kategorii pro military zavazadla nechystáme. Produkty je možné zasílat do standardních kategorií pro zavazadla. 

21. Proč se tvoří duplicitní produktové karty? 

Duplicitní produktové karty se tvoří díky rozdílnému zadání názvu produktu. Pokud si administrátor při kontrole není jistý 100% shodou, vytvoří raději novou produktovou kartu. Jakmile takovýto příklad najdete, pošlete nám jej a produktové karty můžeme sloučit.

22. Jak dostat své produkty do karty na první pozici???

První pozici na produktové kartě získává prodejce, který má spuštěnou službu Heureka Marketplace. Pokud nikdo z prodejců tuto službu nemá spuštěnou nebo je těchto prodejců více, pozici získá prodejce s nejlepším skóre na základě našeho algoritmu. do tohoto algoritmu vstupuje například cena produktu a hodnocení obchodu. Na první pozici automaticky nepouštíme obchody, které nám posílají obrázky s vodoznaky.

23. Co je služba ProductAds? 

Službu ProductAds využívají výrobci nebo značky pro zviditelnění produktů například přímo v kategorii nebo i na naší homepage. Díky této službě získají pro své produkty přední pozice v kategorii. Více informací o této službě se dozvíte zde: https://www.heurekashopping.cz/pro-obchodni-partnery/reklama-na-heurece/productads

24. Nám ako značke sa stáva že aj u spárovaných produktov alebo aj u nespárovaných ale s uvedeným nazvom značky nám tieto produkty nehodí pod našu správu aby sme mohli editovat obrazky a upraviť prípadne popis atď. v čom môže byť chyba keďže daný produkt posiela na heureku viacero obchodov?

Ve službě ProductAds je možné upravovat pouze produkty,které jsou napárované do katalogu Heureky. Dále je zapotřebí, aby alespoň jeden z prodejců měl vyplněný tak MANUFACTURER s uvedeným výrobcem nebo tag PARAM s uvedenou značkou. Výrobce a značka musí být schválena naším administrátorem a mít přidělená práva pro editaci produktů. 

V případě dalších dotazů nám napište na podpora@heureka.cz.

Leave a Reply