Václav Staněk (CEO, Vasky) – Ze 30 tisíc na 300 milionů, auto na 4 roky a mobil, který „aspoň” funguje

Jak už název napovídá, Václav Staněk – mladý český podnikatel, který se zařadil do prestižního Forbes listu 30 pod 30 a proslavil se svou obuvnickou firmou Vasky – jede na plné obrátky a jeho hlavní prioritou je vklad do růstu firmy. Vaškovi ještě není ani 25 let, Vasky zakládal před maturitou a kromě toho se podílí na chodu a spoluvlastní dalších 5 firem.

V rozhovoru skrze hledáček futurismu probereme střední věk či tzv. midlifery. „Střední věk má strašnej brand, když se řekne střední věk, tak se řekne krize. Chci pomáhat tomu, aby střední věk nebyl vnímán jako krize, aby si lidi vědomě naplánovali, jak z něčeho odejdou a do něčeho přijdou”, říká David.  

Rozhovor začneme o vzdělání a o tom, zda má mladší generace větší drive či tah na bránu než generace předchozí. Mladí mají více možností, přístup ke vzdělání a možnost koukat „pod ruce” ikonám nejrůznějších průmyslů. Zajímavou proměnnou mezi generacemi představuje i vysokoškolské vzdělání. Tomáš podotýká, že: „dříve to byla podmínka úspěchu”. Je ale vysoká škola i dnes relevantní? Mnohé z toho, co rozhoduje o úspěchu, se ve škole nedá naučit.

Příběh Vaškova podnikání začíná už na střední. Kromě toho, že Vašek chtěl být od mala podnikatelem, byl také atletem. Sám podotýká, že vždy potřeboval mít jeden velký cíl a k němu další menší. Člověk míní, život mění, a tak den po převzetí ceny za nejlepšího mladého sportovce Zlínského kraje si bohužel Vašek dojel do nemocnice pro diagnózu cukrovky, která ukončila jeho nadějnou sportovní kariéru.

Kromě osobního příběhu v podcastu detailně probereme i podnikatelský příběh Vasek. Dozvíte se, jak vznikl jejich název, jaký je přístup k brandu a proč se Vašek soustředí na ruční výrobu podle původní zlínské techniky.

Dotkneme se i otázky udržitelnosti. „Někdo říká, že kůže je udržitelná, někdo říká, že není udržitelná. Za mě – my se snažíme dělat produkt, který vydrží co nejdéle, a to ta kůže splňuje”, říká Vašek. Nejen, že v nabídce sortimentu Vasky jsou klasické farmářky, ale aktuálním tématem jsou sneakersky a nabídka custom modelů, které vyrábějí podle jedinečných návrhů svých zákazníků. „Přemýšlíme tak, aby si u nás člověk mohl koupit téměř každé boty”, doplňuje Vašek.

Vasky se Vaškovi daří provozovat bez investorů od roku 2016, kdy začínal s třiceti tisíci. „Zatím jsme zhruba už teď na loňském obratu, bavíme se tady o měsíci červenec a doufáme, že to pojede a že se dostaneme opravdu na ten trojnásobek. Takže letos bychom chtěli končit někde nad 300 miliony a čím blíž 400, tak tím líp”, uzavírá Vašek.

Jak vidí Vašek expanzi do zahraničí? „Expanzi jsme měli v plánu už v loňském roce,…vždycky nás zastavily dvě věci: nějaká technická příprava,… a kapacity”, přiznává Vašek.

V podcastu uslyšíte také o rozdílech mezi prodeji online a offline. Zjistíte, jak vznikaly první kamenné prodejny a jak se dařilo obchodům během pandemie. Věrní posluchači ví, že v Heureka podcastu se musí se vším ven, proto mluvíme o maržích, marketingu a investorech. 

Závěrem si můžete poslechnout o spoluvlastnictví dalších pěti firem, čemu se věnují a jaké „fuckupy” za sebou mají nebo kde se Vašek vidí v padesáti. Užijte si nový díl Heureka podcastu a nezapomeňte nám dát vědět, jak vás podcast bavil. 

Celý díl, spolu s dalšími epizodami, si můžete pustit také na Spotify, v Apple či Google podcastech a na našem blogu.

Leave a Reply