Jitka Dvořáková (CEO, CZC.cz & Regional Director, Mall Group) – Korporát nemusí být nutně sprosté slovo

Po delší době přivítal Tomáš ve svém podcastu další úspěšnou ženu z oblasti e-commerce, Jitku Dvořákovou. Prošla velkými korporáty, jako jsou Panasonic, Philips a Mall.cz. Aktuálně působí jako CEO v CZC.cz a Regional Director v Mall Group. Jitka nejde daleko pro ostřejší výrazy, a tak se můžete těšit na opravdu peprný díl, ve kterém pochopíte, co to znamená mít ostré lokty.

Začínáme klasicky u prvopočátků kariéry a u významných rozcestníků Jitčiny cesty. Po vysoké škole začala Jitka budovat svou kariéru, ale opravdovým zlomem pro ni byla zkušenost v korporátním prostředí. Když skočíme do budoucnosti, dnes se Jitka pohybuje v oblasti startupů, a tak se přirozeně nabízí porovnání těchto dvou světů. „Korporát nemusí být nutně sprosté slovo,” hodnotí Jitka. Naučila se v něm mnoho softových i hardových kompetencí, jako je vyjednávání, prezentování či komunikaci. 

Dále v podcastu uslyšíte i nejlepší a nejhorší aspekty korporátního prostředí i zajímavý osobní příběh a důvody, proč se na vrcholu rozhodla Jitka změnit práci. „Chtěla jsem se v padesáti ještě něco nového naučit,” podotýká Jitka. Po opuštění Philips si chtěla dát rok volna, ale netrvalo dlouho a  ocitla se v Mall.cz. 

Rozhovor pokračuje a dostáváme se k obtížím přechodu do startupového prostředí a Jitka odhaluje, co bylo právě pro ni docela oříškem: „Prvních šest týdnů jsem byla ztracena a po nocích jsem si hledala, co znamenají všechny zkratky, které létaly na schůzích.” 

Startupy se od korporátů liší také „úrovní rozhodování”. Kompetence rozhodovat je tak často na úrovni týmů a nikoliv pouze na úrovni vedoucího, či CEO. Podle Jitky by měl každý dobrý vedoucí vědět, jestli je spíše manažer, nebo vizionář. Kombinace obou vlastností je podle jejích slov velmi vzácná a je klíčové se obklopit lidmi, kteří dokáží kompenzovat slabé stránky lídrů. Otázku „co dělá dobrého CEO dobrým CEO?” probíráme v podcastu z mnoha různých úhlů. Jitka s Tomášem v rozhovoru rozeberou, jestli jde o vrozenou schopnost a jestli se liší napříč genderem.

Mall.cz nebyl Jitčinou finální destinací, tou je už sedm let CZC.cz. Kromě toho, že uslyšíte, proč Jitka odešla, dozvíte se také, proč se Jitka rozhodla právě pro CZC.cz a na co je za dobu svého působení v CZC.cz nejpyšnější.  

V podcastu také probereme e-commerce v obecné rovině, růst CZC.cz a jeho odprodej i to, jak koronavirus proměnil práci a leadership. Jitka je zarytý odpůrce homeofficu, ale práce z domova má mnoho specifik. Nejde jen o pracovníky, ale i o lídry, kteří často musí měnit způsoby, jak se starat o svůj tým a udržovat jejich pozornost na klíčových prioritách. Homeoffice klade i nové požadavky na komunikaci. Podle Jitky se musí stanovit nová pravidla a ta musí vzniknout „od spoda”. Uslyšíte také o roli e-commerce ve světě post-covidovém – vrátí se lidé do fyzických obchodů? 

Rozhovor ukončíme tím, co Jitku motivuje k práci a jak se jí daří být aktivní a efektivní. Jitka prozradila, že ve svém životě potřebuje tempo, ale je to i otázka mindsetu, který můžete i vy napodobovat. Poslechněte si nový podcast a nezapomeňte nás odebírat a hodnotit ve vašich oblíbených podcastovných aplikacích.

Celý díl, spolu s dalšími epizodami, si můžete pustit také na Spotify, v Apple či Google podcastech a na našem blogu.

Leave a Reply