Ondřej Slanina (šéfkuchař Ginger&Fred, Chateau St. Havel; kuchař v pořadu Kluci v akci) – Vybírám lidi, u kterých mám pocit, že jsou v něčem lepší než já

Mediálně známá tvář z dua Kluci v akci, Ondřej Slanina, je nejenom kuchař a úspěšný podnikatel, ale jak i on sám se smíchem dodává největší žebrákpodcastu Tomáše Bravermana. Samozřejmě se vším vtipem a se vší úctou, a dalo by se říci, že tohle samo-označení by nemuselo mít od pravdy daleko, pokud by ovšem Ondra nebyl schopný a se situací si neporadil jako ŠÉF. 

Jak se Ondrovi povedlo s podnikáním v gastronomii v době covidové prokličkovat mezi krachujícími konkurenty a pokračovat v úspěšném byznyse? Toto téma je středobodem celého rozhovoru, ale začněme pěkně od začátku.

Ondra a Tomáš se znají už od třetí třídy základní školy, po které se jejich cesty rozešly. Ondra měl svůj směr narýsovaný na prkně, ale nakonec ho děda rozhoupal k vaření. Po čtyřech pokusech o studium na Vysoké škole hotelové dal nakonec přednost práci a skočil do kuchařiny bez rozcvičky a po hlavě. 

V podcastu Ondra vypráví o tom, jak se dostal k pořadu Kluci v akci i jestli ho to po patnácti letech stále baví. Dozvíte se, jestli se v televizi občas uvaří nějaký blaf nebo jaké benefity a úskalí nabízí sláva kuchařů v oblasti gastro světa. 

Co dělá dobrou restauraci dobrou restaurací? Pro Ondru, který vede hned dvě, je na prvním místě kvalitní kuchyně a profesionální servis. Pak jsou tu ale další proměnné, jako je atmosféra a prostředí podniku nebo očekávání zákazníků. Pokud jde host za slavným jménem, samozřejmě jsou očekávání hodně vysoká a nějaké chyby se neodpouští.

Jedním z nejdůležitějších faktorů úspěšné restaurace je ale podle Ondry výběr lidí. „Já se vždycky řídím heslem, že ryba smrdí od hlavy a je potřeba si k sobě vybírat lidi, kteří tu práci dělají rádi a jsou osobnostně vyzrálí. Daleko důležitější je pro mě osobnost člověka, než jeho odborná znalost. Protože vím, že když má tu odbornou znalost, tak se to dá doučit, ale tu osobnostní rovinu nezměníš,” říká Ondra.

V podcastu se také dozvíte, jak vnímá Ondra obtížnost gastro byznysu: „Každý chce mít hospodu, ale málokdo si uvědomuje, jak těžký je to byznys.” Důvod, proč je tolik lidí přitahováno ke gastru jsou peníze. 

Prozradí Ondra, kolik peněz hospodou ročně proteče a jaké jsou jeho roční zisky? Nejen to, ale i jak si poradil s nejhorším rokem podnikání, jak hodnotí úroveň podpory restauračních podniků naší vládou, kolik zaměstnanců musel propustit a jaká bude budoucnost gastra v době po covidu, se dozvíte po spuštění tlačítka play.

Leave a Reply