PŘÍBĚHY ÚSPĚŠNÝCH E-SHOPŮ – Babičkářství sbližuje generace prostřednictvím originálních dárků pro babičky a dědečky

6 minut čtení

Když Monika Kopřivová, zakladatelka Babičkářství, dostala od svého dědečka rodinnou kroniku plnou vzpomínek, zrodil se nápad umožnit psaní takovýchto pamětí i dalším seniorům, kteří nejsou rozenými spisovateli, ale chtěli by předat své vzpomínky potomkům. Vzniklé knížky Babičko, vyprávěj a Dědečku, vyprávěj, které měly sloužit jako dárky pro prarodiče, vedly k další myšlence – prodávat originální dárky, které jsou nejen praktické, ale hlavně vykouzlí úsměv na tváři.

A tak vzniklo Babičkářství. Úspěšný e-shop, který inspiruje, plní přání a přináší krásné rodinné okamžiky. E-shop, který získal zlatou Cenu Heureky v soutěži ShopRoku. Přečtěte si, co dělá obchod tak výjimečným a jaká byla jeho cesta k úspěchu?


Odpovídá Monika Kopřivová, zakladatelka Babičkářství

Co děláte jinak než ostatní, že si vás nejen zákazníci, ale i odborná porota všimli a ocenili váš projekt? Prozraďte, alespoň částečně, vaše tajemství úspěchu.

Babičkářství, tedy obchod s dárky pro babičky a dědečky, vznikl souběžně s našimi prvními knížkami, Babičko, vyprávěj a Dědečku vyprávěj. V té době jsem hledala místo, kde by se daly hezké dárky pro babičky – jako naše knížky – pořídit. Žádné takové jsem ale nenašla, tak jsem založila Babičkářství. Jako pro děti hračkářství. Je to obchod, kde najdete hezké a smysluplné dárky pro prarodiče. A věřím, že lidé oceňují pěkné dárky, originalitu a nápady, které máme. Když přemýšlejí o tom, kde koupit pěkný dárek pro babičku, najdou ho na Babičkářství.

Co pro vás ocenění znamenalo? Posunulo vás to v podnikání dále a dodalo sebevědomí pro další rozvoj? Využíváte ho pro komunikaci a marketing?

Heureku vnímáme jako klíčový portál českého online trhu a je pro nás především partnerem, který nám pomáhá rozvíjet naše podnikání. Babičkářství si dlouhodobě drží zlatý certifikát Ověřeno zákazníky a vysoké hodnocení. Když jsme získali zlatou Cenu Heureky, měli jsme z toho ohromnou radost. Tohoto ocenění si velmi vážíme a s hrdostí ho prezentujeme. Poděkování za to, že se nám to podařilo patří nejen našemu celému týmu, ale především našim zákazníkům, kteří u nás nakupují, podporují nás a vracejí se k nám. To nám dělá ohromnou radost a je zároveň velkým povzbuzením do další práce.  

Přihlásili jste se do soutěže sami nebo vás nominoval někdo jiný? Pokud sami, proč jste se chtěli účastnit? Pokud vás někdo nominoval, víte kdo a proč?

Do soutěže jsme se přihlásili my sami, neboť vnímáme její prestiž a kredibilitu. Myslím ale, že nominace přišly i z řad našich zákazníků, kterým se netradiční koncept našeho obchodu líbí.

Váže se k sortimentu vašeho zboží nějaký příběh? Proč jste se rozhodli jít právě touto cestou? 

Příběh vzniku Babičkářství započal můj dědeček. Když mu bylo téměř devadesát let, sepsal s pomocí mé sestřenice a tety na starém psacím stroji své paměti, takovou rodinnou kroniku, kterou nám všem věnoval. Byl to nádherný dárek, který mě velmi oslovil a inspiroval. Napadlo mě, že takovou touhu, tedy sepsat své vzpomínky a věnovat je svým dětem a vnoučatům, má řada prarodičů. Můj dědeček byl novinář a skvělý vypravěč, ale ne každý má takový dar. Přemýšlela jsem proto, jak umožnit všem babičkám a dědečkům jednoduše sepsat své vzpomínky. A tak vznikly knížky Babičko, vyprávěj a Dědečku, vyprávěj. Tato alba umožňují sepsat vzpomínky každému staršímu člověku, i když zrovna neoplývá literárním talentem. A protože jsem v té době hledala místo, kde knížky lidem nabídnout a ukázat, souběžně s nimi vzniklo i Babičkářství. Vycházela jsem přitom ze skutečných potřeb seniorů a ke knížkám našla další dárky, které pomohou babičkám a dědečkům zlepšit kvalitu života a Babičkářství se rozrůstalo. Dnes u nás najdete různé zdravotní a praktické pomůcky jako například pomocník pro oblékání a svlékání ponožek nebo protiskluzové návleky na boty. V nabídce máme také dárky na trénování mozku. Nechybí ani retro dárky, například síťovky nebo kovové hračky, originální dárky, například trička nebo zástěry pro babičky kuchařky, zajímavé dárky pro dědečky gurmány, rybáře či myslivce. Velmi oblíbené jsou dárky, ke kterým můžeme přidat osobní věnování. Vyberete u nás dárek, který udělá právě vašim blízkým radost, a můžete k němu nechat přidat ozdobnou etiketu s vaším vlastním textem osobního věnování. Vaší babičce tak dáte dárek s osobním vzkazem právě pro ni, například: „Pro naši milou babičku Jarušku“.

Vzpomenete si na některé momenty ve vašem podnikání, které se opravdu nepovedly, ale nakonec z nich bylo velké ponaučení? Jak jste se s nimi popasovali?

Nenazvala bych to momentem, který se nepovedl, ale spíš zkušenost, která ale vzešla z přirozeného vývoje podnikání. Když jsme s Babičkářstvím začínali, měli jsme sklad i expedici v našem domě ve sklepě a balíčky posílali odtud. Každé Vánoce pro nás znamenaly obrovské množství zásilek, které byly doslova všude. S balením pomáhali všichni, moji rodiče, naše děti i příbuzní, takže zatímco v jiných rodinách vrcholilo pečení cukroví a vánoční úklid, u nás se tiskly štítky a chodba byla plná kartonových krabic . Vzpomínám na tyto začátky s určitou nostalgií, ale musím říci, že se mi ohromně ulevilo, když jsme expedici začali kompletně outsourcovat přes fulfillment a nám tak ubylo obrovské množství operativní práce. Najednou jsme měli více času soustředit se na strategii, rozvoj a klíčové věci podnikání, nikoliv na operativu, a to nás posunulo dále.

Můžete dát začínajícím podnikatelům 3 rady, které byste rádi slyšeli na počátku vašeho podnikání v online byznysu? 

Buďte vytrvalí, kreativní a hlavně si najděte šikovné spolupracovníky.

Doporučujete, vzhledem k současné situaci, nějakou specifickou komunikaci směrem k zákazníkům v médiích, na sociálních sítích a na e-shopu samotném?

Současná situace je složitá pro nás pro všechny, i když oproti kamenným obchodům máme v našem podnikání velkou výhodu. My sami se dlouhodobě snažíme o osobní, milý a otevřený zákaznický přístup od počátku vzniku našeho obchodu. A toho se držíme v každé době.


Děkujeme Monice, že s námi sdílela její příběh a přejeme hodně úspěchů i do budoucna.

A nezapomeňte, že vítěze ročníku 2020 oceníme už 15. 4. během živě vysílaného online přenosu. Tak sledujte stránky shoproku.cz i naše další kanály, ať nic nepropásnete. Brzy vás budeme o všem informovat! 

Leave a Reply