PŘÍBĚHY ÚSPĚŠNÝCH E-SHOPŮ – Jak se Dedoles s hravými ponožkami probojoval až do finále Ceny Heureky

6 minut čtení

Veselé, vtipné, originální – takové je oblečení e-shopu Dedoles, který dnes svým sortimentem dělá radost zákazníkům ve dvaceti zemích Evropy. Už téměř deset let hraje všemi barvami a v roce 2018 se na Slovensku stal finalistou Ceny Heureky v soutěži ShopRoku.

Nápad na začátek podnikání s oblíbenou módou, která bude respektovat přírodu i lidi, se zrodil v hlavě Slováka Jaroslava Chrapka a právě jeho jsme vyzpovídali. Přečtěte si inspirativní rozhovor o úspěšné a zároveň trnité cestě e-shopu Dedoles, který podporuje lidskou rozmanitost a ochranu životního prostředí.


Na otázky odpovídá Jaroslav Chrapko, zakladatel e-shopu Dedoles.

Co děláte jinak než ostatní, že si vás nejen zákazníci, ale i odborná porota všimli a ocenili váš projekt? Prozraďte, alespoň částečně, vaše tajemství úspěchu.

Dedoles je veselý a originální e-shop, který svou nabídkou dává možnost každému vyjádřit jeho vlastní já a to, co má rád, prostřednictvím tak obyčejné věci, jakou je oblečení. Každý si u nás najde kousek, který ho vystihuje a těší. Ať už jsou to oblíbená jídla, zvířátka, cestování, aktivity, roční období nebo zážitky. To vše může zákazník nosit na svém kousku oblečení a vyjádřit tak svou individualitu. 

V neposlední řadě jsme skvělý tým lidí, které jejich práce baví a naplňuje, což se bezpochyby odráží na našich originálních produktech. Vždy nás těší, pokud mají z našich produktů radost i zákazníci.

Váže se k sortimentu vašeho zboží nějaký příběh? Proč jste se rozhodli jít právě touto cestou? 

Dedoles vznikl v roce 2011 jako e-shop s oblečením, které bude respektovat přírodu i lidi. Nápad na podnikání vznikl na dovolené v Řecku, kde jsem na pláži viděl prodávat trička. Na Slovensku se v té době e-commerce teprve rozjížděl. Působilo zde už sice mnoho velkých lokálních či zahraničních e-shopů, ale na trhu bylo stále dost prostoru na růst a rozvoj.

Prvním úspěšným produktem byla trička americké značky The Mountain. V roce 2013 Dedoles uvedl první produkt pod vlastní značkou, kterým bylo tričko s originálním designem. V roce 2018 jsme na trh přivedli první kolekci veselých ponožek, díky kterým nás mají rádi všechny věkové kategorie. Rok 2020 byl přelomový, protože jsme prošli výrazným rebrandingem, změnili jsme naše logo i komunikační koncept. 

V současnosti Dedoles působí již v 20 zemích Evropy a nadále rozšiřuje portfolio veselých produktů. Navíc jsme rozšířili své působení i mimo online prostředí. Otevřeli jsme prodejní stánky v šesti slovenských městech. Momentálně jich máme celkem osm, ale plánujeme jejich další rozšiřování na Slovensku i v České republice.

Vzpomenete si na některé momenty ve vašem podnikání, které se opravdu nepovedly, ale nakonec z nich bylo velké ponaučení? Jak jste se s nimi popasovali?

Během našeho působení se samozřejmě vyskytly různé chyby, ale snažili jsme se z nich poučit a posunout se dál. Nepovedla se nám například naše první televizní kampaň, do které jsme investovali hodně peněz. My jsme se z toho však poučili, udělali jsme novou kampaň, která sklízí úspěch a patří momentálně k nejúspěšnějším na Slovensku. Dokázali jsme se poučit ze svých chyb a druhý pokus nám vyšel.

Můžete dát začínajícím podnikatelům 3 rady, které byste rádi slyšeli na počátku vašeho podnikání v online byznysu? 

1. Nebát se udělat krok do neznáma. Nikdy se nepřestat zlepšovat. Každý den je příležitost posunout sebe nebo byznys dopředu.

2. Vše je o lidech. Důležité je obklopit se správnými lidmi a udržet si je v týmu. Vytvořit jim příjemné prostředí a takové podmínky, aby se v práci cítili dobře.

3. Nebát se investorů. Najít někoho, kdo může pomoci byznysu – finančně i zkušenostmi. Užívat si tu cestu. Není podstatné, kam až byznys posuneme, ale zda si tu cestu užíváme.

Doporučujete, vzhledem k současné situaci, nějakou specifickou komunikaci směrem k zákazníkům v médiích, na sociálních sítích a na e-shopu samotném?

Vytvořte srozumitelný a dlouhodobý komunikační koncept, který správně vystihuje, oč značka usiluje. To se sice snadněji řekne, než udělá, ale silná značka je to, co nás chrání před nepříznivými vlivy na trhu.


Děkujeme Jaroslavovi, že s námi sdílel obdivuhodný příběh Dedolesu a přejeme hodně zdaru i do budoucna.

A nezapomeňte, že vítěze ročníku 2020 oceníme už 15. 4. během živě vysílaného online přenosu. Tak sledujte stránky shoproku.cz i naše další kanály, ať nic nepropásnete. Brzy vás budeme o všem informovat! 

Leave a Reply