Upravujeme podmínky služby Ověřeno zákazníky

OZ

Pro uživatele Heureky je při výběru e-shopu, ve kterém nakonec nakoupí, stěžejním faktorem kvalita a důvěryhodnost. Proto jsme vyslyšeli vaše přání a od 1. 4. 2021 upravujeme službu Ověřeno zákazníky.

Zdvojnásobujeme čas pro sběr recenzí

Od 1. 4. 2021 bude pro obdržení nezbytného počtu recenzí potřebných k zisku certifikátu rozhodující období posledních 180 dní, nikoliv 90. Budete tak mít dvojnásobek času a diametrálně se tím zvýší pravděpodobnost, že na kýžené množství recenzí dosáhnete. Vše ostatní zůstává při starém. Důvod je jasný, každý kvalitní e-shop, u kterého máme z čeho posuzovat kvalitu, si přece certifikát zaslouží.

Nezapomeňte, že díky zisku certifikátu se vám zároveň otevírají další možnosti, jak využít Heureku na maximum. Ať už jde o bidding, Heureka Košík, možnost získat ocenění v soutěži ShopRoku či například využívat SortimentReport.

Upravujeme defaultní nastavení a dobu odesílání dotazníků

Recenze jsou dle 77 % českých uživatelů Heureky nejdůležitějším faktorem při online nakupování (na 2. místě je cena se 75 %)1, proto chceme, abyste získávali více kvalitní a relevantní zpětné vazby. Měníme tak i defaultní nastavení a dobu odesílání samotných dotazníků

Od 1. 4. 2021 budou dotazníky defaultně odesílány na základě tagu DELIVERY_DATE, tedy dle reálné dostupnosti produktů, kterou nám zasíláte ve feedu. Minimalizujeme tím riziko odeslání dotazníku zákazníkovi dříve, než zboží vůbec zákazníkovi dorazí.

Jestliže nám tuto informaci včetně objednaných produktů (=ITEM_ID) nezasíláte skriptem Ověřeno zákazníky, dotazníky odejdou za 6 dní od zalogování objednávky do našeho systému. Jednoduše řečeno, podle toho, zda nám zasíláte tagy DELIVERY_DATE a ITEM_ID v xml souboru a zároveň totožné ITEM_ID skriptem Ověřeno zákazníky, vše bude fungovat dle následujícího principu:

  • produkt je dostupný do 1 dne (DELIVERY_DATE 0-1) => odešleme dotazník spokojenosti za 6 dní;
  • dostupnost produktu je vyšší (DELIVERY_DATE 2 a více) => přičteme k uvedené době 5 dní a odešleme dotazník;
  • nezasíláte nám ve feedu tag DELIVERY_DATE => odešleme dotazník spokojenosti za 6 dní.

V neposlední řadě v e-mailu s dotazníkem zviditelníme možnost pozdějšího ohodnocení zakoupeného produktu pro relevantnější recenze, které následně můžete exportovat přímo na svůj web.

Věříme, že vám uvedené změny pomohou získat ještě více spokojených zákazníků a v případě jakýchkoliv dotazů nám napište na podpora@heureka.cz.


1 Výzkum Heureky „Guarantee program survey“, prosinec 2020, 595 respondentů na Heurece.cz

15 komentářů u „Upravujeme podmínky služby Ověřeno zákazníky“

  1. Opravdu nerozumím, jak chcete minalizovat riziko odeslání dotazníku zákazníkovi dříve, než zboží zákazníkovi dorazí tím, že dobu odeslání zkrátíte z 10 na 6 dnů? Když např. objedná nyní ve čtvrtek 1.4., tak 2. až 5.4. jsou svátky a následně 7.4. bude odeslán dotazník – tedy v tomto případě ho odešlete druhý pracovní den…?

    1. Předpokládám, že počítáte pracovní dny. Jinak je vaše úprava dle komentáře výše zbytečná. Pořád mluvíte o expanzi. Kdy konečně budou dotazníky vícejazyčné. Aspoň ještě Anglicky. Protože třeba my máme 80% tržeb ze zahraničí. A jsem si jist, že to uvítají i ostatní.
      S pozdravem. Radimír B.

      1. Dobrý den, děkujeme za dotaz. Doba odesílání dotazníků je popsaná v kalendářních dnech, nikoliv pracovních. Co se expanze týče. Práce na společné platformě jsou v plném proudu. Nejdříve je ale zapotřebí sjednotit katalogy a nabídku produktů, v dalších etapách přijde řada i na dotazníky a jejich rozšíření a úpravy pro další země. Jistě se tedy mezinárodních dotazníků dočkáme.
        Tým Ověřeno zákazníky

  2. Seznam posílá dotazníky po 7 dnech. Heureka jakožto až 2. v pořadí samozřejmě na tom tratila a stejně tak i my eshopeři, kdy nám u Heureky chodí míň dotazníků. Bude to na knop, ale jasně to vydefinuje eshopy, které uvádějí přesnou dostupnost. Jistě se s tím popereme. Přeji pěkný den.

    1. Dobrý den a děkujeme za zpětnou vazbu. Věříme, že daná změna bude lépe reflektovat aktuální situaci na trhu. Od obchodníků jsme zaznamenali stále početnější žádosti o zkrácení intervalu zasílání dotazníků hlavně u skladových položek. Protože, veškerý sortiment nemusí být skladem, u položek s delší dostupností přičteme k uvedené době 5 kalendářních dnů a odešleme dotazník.
      Tým Ověřeno zákazníky

  3. Jestli to chápu dobře, tak pokud od zákazníka dostaneme negativní recenzi, tak to bude trvat půl roku, než zmizí ze statistik. To není moc motivující…

    1. Hezký den, výše hodnocení bude i nadále vycházet z hodnocení z dotazníků, obdržených v posledních 90 dnech. Takže negativa, stejně tak pozitiva po 90 dnech ze statistik expirují. Uvedené prodloužení doby sběru hodnocení, slouží hlavně jako pomoc malým obchodům s kvalitním hodnocením z dotazníků spokojenosti, u kterých zisku certifikátu bránil pouze jejich nedostatečný počet.
      Tým Ověřeno zákazníky

  4. Dle nového nastavení bude mít každá objednávka (dodací lhůta) jiný termín odeslání formuláře. Tak to bude zmatek…10 dní možná nebylo pro každého ideální, ale alespoň bylo jasné, kdy zákazníkovi přijde email a šlo se podle toho zařídit. Takto to rozhodně nepůjde.

    1. Děkujeme za reakci. Uvedená změna nastavení logiky a intervalu odesílání dotazníků reflektuje potřeby, které vyplynuly z početních dotazů a žádostí obchodníků. Proto jsme odesílání navázali primárně na DELIVERY_DATE objednaných položek v xml souboru.

  5. Takže z 10 dnů se to zkrátilo na 6 dnů …. což u dostupnosti do 3 dnů je dost krátká doba. U dostupnosti do 4 dnů se to odešle za 9 dnů, takže opět zkráceno o 1 den. To bude od uživatelů komentářů, že jim balík dosud nedošel. Jo, kdyby to Heureka zkrátila jen u dostupnosti 0, tak to vítám! Protože to by byl bič na e-shopy, co uvádí lživé informace o dostupnosti skladem a poslají to po 3-5 dnech od přijetí objednávky. Ale tlačit na e-shopy, co uvádí dostupnost 3 právě proto, že věc mají externím skladem, odkud si to stahují prvně k sobě, a poslat uživateli dotazník 6. den….. velmi zvláštní myšlenka.

    1. Pěkný den. Omlouváme se za nedopatření v textu, odesílání dotazníků bude v případě, že budeme znát informaci o objednaných položkách fungovat následovně:
      (DELIVERY_DATE 0-1) => odešleme dotazník spokojenosti za 6 kalendářních dnů;
      (DELIVERY_DATE 2 a více) => přičteme k uvedené době 5 kalendářních dnů a odešleme dotazník
      Tým Ověřeno zákazníky

  6. Dobrý den, jako prodejci bychom uvítali spíše změny v oblasti hodnocení. Zejména je nutné přihlížet na relevantnost údaje „rychlost doručení“ a „kvalita dopravy“. Jak jistě chápete, hodnocení získáváme za přepravce, což je 3. strana a jako prodejci nemáme šanci cokoliv na trase zásilky ovlivnit. Nemluvě o nevalidních údajích zadaných zákazníky, které dodání často naprosto znemožní. Údaj o typu přepravy lze určitě získat, proč nezaložit hodnocení přepravců samostatně? Započítavat dobu dodávky do hodnocení prodejci je zcestné. Smysl by měl údaj o době expedice od objednávky. Další věcí je mystifikace v údaji „výdejní místa“. Proč můžou být uváděny tisíce poboček v rámci PPL ParcelShop, Zásilkovny, Uloženky a Balíkovny atd., ale pobočky České pošty, kterých je nezanedbatelné množství, nemají uveden počet výdejních míst? Rovněž pojmenování „výdejní místo“ je nešťastné. Proč nejsou dlouhá léta rozlišeny skutečné pobočky prodejce a odběrná místa přepravců? Děkuji.

    1. Dobrý den, děkujeme za dotaz. Procento hodnocení vychází z jediné povinné otázky dotazníku, konkrétně: „Doporučili byste obchod svým známým?“Jedná se tedy o poměr doporučení k počtu hodnocení z dotazníků za posledních 90 dní. Otázka na dopravce, nebo kvalitu výdejních míst slouží spíše pro informaci obchodníka. Reálná doba dodání je pro uživatele velmi důležitá, proto dotazníky obsahují možnost vyplnění data doručení objednávky a průměrná doba dodání je potom zobrazena pod hodnocením na detailu obchodu s recenzemi.
      Tým Ověřeno zákazníky

  7. Dobrý den, zhruba před týdnem jsem zde psal dvě připomínky / dotazy. Proč se zde prosím neobjevily?

  8. Dobrý den,
    zkrácení termínu se tedy Heuréce moc nepovedlo, za 6 dní se často nedá ani zboží doručit (paletová doprava). Zákazník objedná v pátek, v pondělí se to nachystá, úterý to dopravce převezme, doručí ve středu (když všechno funguje na 120%). To je šestý den. A to se může prodloužit, pokud zákazník platí převodem…..Už zákazníci začínají vyplňovat nedoporučuji – zboží ještě nedorazilo.

Leave a Reply to Luboš Cancel reply