PŘÍBĚHY ÚSPĚŠNÝCH E-SHOPŮ – Elpida a babičky se probojovaly až do finále v soutěži ShopRoku

6 minut čtení

Elpida mění pohled na stáří a se svým úspěšným e-shopem ponožkyodbabičky.cz, z jehož výdělku putuje část na podporu programů pro seniory v Centru Elpida, uspěla v soutěži ShopRoku a probojovala se do finále Ceny Heureky. Jedná se o jedinečný projekt, kde více než 200 babiček z ČR plete každá svým originálním stylem ponožky z recyklovaných a darovaných přízí.

Elpida nejenom pomáhá seniorům tímto charitativním projektem, ale také  jim nabízí pomoc na bezplatné telefonní krizové Lince seniorů, vede kulturní a vzdělávací program ve 2 pražských pobočkách, vydává čtvrtletník pro seniory Vital a realizuje řadu osvětových kampaní s cílem zlepšit postavení seniorů v naší společnosti. Pokud i vy chcete podpořit české babičky a dědečky, podívejte se na originální sortiment a přečtěte si, co dělá Elpidu tak úspěšnou.


Odpovídá Broňa Hilliová, vedoucí kulturních projektů a ekonomka – Elpida

Co děláte jinak než ostatní, že si vás nejen zákazníci, ale i odborná porota všimli a ocenili váš projekt? Prozraďte, alespoň částečně, vaše tajemství úspěchu.

Kromě provozování e-shopu ponozkyodbabicky.cz také pomáháme seniorům z celé republiky. Projekt Ponožky od babičky zaměstnává 200 žen z celé republiky, které si pletením částečně přivydělají k důchodu a všechny také vědí, že pletením podporují další seniory. Část výtěžku jde totiž na podporu programů pro seniory v Centru Elpida. Tento charitativní přesah je myslím to, co náš e-shop odlišuje od jiných.

Přihlásili jste se do soutěže sami nebo vás nominoval někdo jiný? Pokud sami, proč jste se chtěli účastnit? Pokud vás někdo nominoval, víte kdo a proč?

Bohužel nemám tušení, kdo nás nominoval, ale moc by mě to zajímalo.

Váže se k sortimentu vašeho zboží nějaký příběh? Proč jste se rozhodli jít právě touto cestou? 

Ponožky od babičky jsou celé o příbězích. S babičkami, které pro nás pletou, jsme v každodenním kontaktu. Víme, kde a s kým žijí, většinou víme, kde pracovaly a ptáme se jich, proč pro nás pletou. Jejich příběhy sbíráme a s jejich svolením zveřejňujeme v naší ponožkové galerii na webu a letos je chystáme přesunout i přímo na e-shop. Příběhy pletařek jsou nedílnou součástí projektu. Dokonce i používaný materiál má vlastní příběh, protože ponožky jsou pletené z darovaných klubek, ale i samotné ponožky. Každá pletařka má jiný vkus, každá plete jinak a je jenom na ní, jaké ponožky uplete. Každý pár je tedy originál, proto také na etiketě každých ponožek najdete jméno autorky. Celý projekt je hodně osobní a rádi ho označujeme jako hřejivý. Dělá radost jak babičkám, které se cítí užitečnými, tak zákazníkům, kteří si kromě originálního zboží koupí také dobrý pocit, že pomohli seniorům.

Vzpomenete si na některé momenty ve vašem podnikání, které se opravdu nepovedly, ale nakonec z nich bylo velké ponaučení? Jak jste se s nimi popasovali?

Na podzim 2018 jsme spustili nový e-shop, který pro nás bezplatně vyvinula společnost Simplia. Měli jsme málo zkušeností s prodejem on-line a zpočátku jsme nepoužívali skladový modul. Prodej on-line se ale rozjel nad očekávání a uhlídat dostupnost  zboží se ukázalo jako nemožné. Způsobili jsme si velké problémy, protože jsme museli se zákazníky domlouvat změny objednávek telefonicky, sebralo to hodně času. V tomtéž roce jsme vůbec podcenili zákaznický servis a myslím, že jsme mohli řadu zákazníků otrávit, protože jsme jednoduše nestíhali odpovídat na jejich dotazy a mailové požadavky.

Můžete dát začínajícím podnikatelům 3 rady, které byste rádi slyšeli na počátku vašeho podnikání v online byznysu? 

Doporučila bych především dobře postavit samotný e-shop, nespoléhat se na free nebo levné šablony. Vést pečlivě a spolehlivě skladové zásoby. Maximálně se věnujte zákazníkům a především si vyberte spolehlivé zaměstnance.


Děkujeme paní Broně za poodhalení jejich receptu na úspěch a těšíme se, až vám za týden přineseme další užitečné rady finalistů a výherců této soutěže. Sledujte proto naše kanály, ať nic nepropásnete.

Leave a Reply