Heureka Group kupuje technologického hráče Dataweps. Na co se můžou e-shopy těšit?

„Pokud se tvoje produkty dají koupit online, tak pravděpodobně potřebuješ nějakou z našich služeb,”  říká Honza a tímto prohlášením otevíráme dnešní mimořádný díl podcastu. Ten vzniknul při významné příležitosti – Heureka Group kupuje Dataweps a posouvá tak možnosti e-shopů o další level. Našim zákazníkům nově představíme freemium model i u nástrojů, které Dataweps dosud provozoval pouze placené. 

V základní verzi nabídneme část nástrojů v administraci zdarma, ať už se bude jednat o Simple bidding, tedy nástroj pro základní automatizaci biddingu nebo Simple pairing pro zefektivnění a urychlení párovacích procesů. Další novinkou je připojení seniorního týmu specialistů na zbožové srovnávače k našemu týmu Customer Success, abychom mohli e-shopům poskytovat ještě lepší péči. Nástroj Beed bude i nadále jako enterprise řešení s nadstandardní klientskou podporou. Říkáte si, co se děje a jak to všechno vlastně vzniklo? Zaposlouchejte se do našeho speciálu, kde se netradičně v roli hosta Heureka podcastu objeví i sám šéf (moderátor), Tomáš Braverman.

Honza Mayer je původně vývojář a začínal programováním komponentů do družic. Zní to opravdu dost cool, ale realita už je slabší. Samotné schvalování dlouho trvá a než nějaký komponent skutečně odletí do Vesmíru, na tom aby jeden vyhořel. A tak se Honza rozhodl vrátit nohama na zem a dělat věci, které mají přímo viditelný dopad na mnoho lidí. 

Všechno to začalo nástupem do kamarádovy firmy Weps, kde se následně společně rozhodli dělat produkty a nástroje, které jsou schopni škálovat a opustili zakázkový vývoj. Cíl, na který se začali nově soustředit, byl jasný: budou dělat nástroje pro automatizaci – datovou analytiku. „Z toho vlastně vznikla i naše mise, která je především o tom, že automatizací a datovou analytikou chceme lidem odebírat rutinní práci a chaos při rozhodování,“ říká Honza.

Na začátku byli kluci hodně silní v agregaci dat, neboli scrapingu – stahování dat z webů. Zabývali se social monitoringem a ukládali do databází informace z webů, jako jsou například Novinky.cz. Následně analyzovali třeba diskuze zpod článků a bojovali tak proti fake news.

Další, na co se Honza s kolegou zaměřili, byl price monitoring – Azor. Jedná se o získávání cenových dat a postupně se jejich klienty staly právě eshopy. „Pokud se tvoje produkty dají koupit online, tak pravděpodobně potřebuješ nějakou z našich služeb,“ dodává Honza.

Hele na tý Heurece, my tam do toho sypem kotel peněz a vůbec nevíme, do čeho se nám to vyplatí a do čeho se nám to nevyplatí, nedala by se vymyslet nějaká featura, která by uměla tohle vypočítat, zoptimalizovat?“ směje se Honza a popisuje podhoubí vzniku sofistikovaného nástroje Beed. Ten pomáhá s automatizací bidování či se správou feedu a je to neocenitelný pomocník, který má spoustu možností nastavení a co nejpreciznější vyhodnocování. 

Co ale dělá Dataweps tak unikátní a proč se ho Heureka rozhodla koupit? „Naše strategie je poskytovat nejlepší možné řešení se zaměřením na větší klienty, se kterými máme prostor se bavit,“ odpovídá Honza a dodává: „Duší jsme hodně proklienští a zároveň jsme hodně, až se to nebojím říct, nerdi, takže se snažíme mít ty věci pintlich na té technické úrovni a oni to zas oceňují ti klienti, kteří jsou nároční na ta pintlich řešení.

Unikátní je v Datawepsu také extrémní transparentnost, např. otevřenost platů, jakou mají společnosti jako je Netflix a další. Plánovanou akvizici řešili ve firmě se zaměstnanci ještě před tím, než se celá věc dojednala, což je u podobných akvizic hodně neobvyklé. 

Ale protože je tenhle podcast o novém partnerství a spolupráci, v půlce rozhovoru Tomáš netradičně předává štafetu Honzovi a je připraven odpovídat na jeho otázky. Honza dlouho nepřemýšlí a hned vypálí první “hot cake“ otázku: „Proč nás kupujete?

Naši partneři, což jsou zejména e-shopy, volají po tom, že u nás bidují, ale ten náš bidingovej systém má málo nastavení, blbě se to vyhodnocuje atd. My tím chceme zlepšit určité části Heureky, zejména pak bidování a krásně to do nás zapadá,” vysvětluje Tomáš.

Proč si to nenaprogramujete?” ptá se dál Honza. Pokud vás zajímá odpověď nejen na to, ale i proč Heureka Group kupuje právě Dataweps a ne jinou podobnou společnost, jak  Honza prožívá prodej svého “dítěte” i to, jaké změny se budou dít po akvizici s produktem i s lidmi z Datawepsu, poslechněte si náš podcast a najdete v něm odpovědi.

Na závěr Tomáš přichází s posledním dotazem: „Dává ti to celý smysl?” „Dává mi to velkej smysl,” uzavírá Honza s úsměvem na rtech. Těšíme se na společnou spolupráci i na spokojené zákazníky, kteří budou z této spolupráce jen benefitovat. 

Máte po přečtení spousty otázek a přemýšlíte, kdy  budete moci služby pro váš e-shop začít využívat? Tak si pusťte video nebo si rozhovor poslechněte ve vaší oblíbené podcastové aplikaci a kluci vám všechno vysvětlí. 

Pokud by vás zajímalo cokoliv dalšího, napište nám na podpora@heureka.cz a my vám rádi odpovíme.

Leave a Reply