PŘÍBĚHY ÚSPĚŠNÝCH E-SHOPŮ – Nejen díky bambusovým kartáčkům se Ecolocco stalo finalistou Ceny Heureky

6 minut čtení

Manželé Monika a Andrej Majláthovi, zakladatelé e-shopu Ecolocco, vymýšlejí nové ekologické produkty, které chrání životní prostředí a zároveň hezky vypadají. Do jejich sortimentu patří třeba znovupoužitelná brčka, voskové obaly, dřevěné sluneční brýle a dokonce i bambusové zubní kartáčky. Podívejme se spolu na zoubek jejich eko podnikání, které se utkalo o Cenu Heureky.

Do soutěže ShopRoku 2019 se majitelé e-shopu Ecolocco přihlásili sami a na Slovensku se umístili mezi finalisty Ceny Heureky. Odborná porota je ocenila už po prvním roce jejich působení, a tak není divu, že jsou naším dalším e-shopem, který jsme vyzpovídali ohledně jejich obdivuhodného úspěchu.

foto blog

Na otázky odpovídá Andrej Majláth, který společně s manželkou Monikou vede e-shop Ecolocco.

Co děláte jinak než ostatní, že si vás nejen zákazníci, ale i odborná porota všimli a ocenili váš projekt? Prozraďte, alespoň částečně, tajemství vašeho úspěchu.

Ve srovnání s konkurencí máme výrazně menší a ručně vybíraný sortiment. Nejde o záměr, ale o důsledek našeho přístupu – do nabídky totiž zařazujeme pouze ty produkty, které si nejprve s manželkou vyzkoušíme a které splní naše očekávání. Nemělo by se proto stát, že dostaneme reklamaci na nekvalitní nebo nepoužitelné zboží. Naštěstí se to ani nestává.

Co pro vás ocenění znamenalo? Posunulo vás to v podnikání dále a dodalo sebevědomí pro další rozvoj? Využíváte ho pro komunikaci a marketing?

Ocenění nám pomohlo ve dvou rovinách. V první řadě bylo velkým zadostiučiněním pro nás osobně, protože nás veřejně pochválila odborná porota už po prvním roce fungování. Příjemně nás to překvapilo v době, kdy jsme teprve zjišťovali, zda náš e-shop přežije. 

Zároveň reagovali velmi dobře na ocenění i naši zákazníci, kteří nám gratulovali. Data naznačují, že ocenění pomohlo i konverzní míře, takže jsme díky němu dosáhli našich prodejních cílů.

Přihlásili jste se do soutěže sami, nebo vás nominoval někdo jiný? Pokud sami, proč jste se chtěli účastnit? Pokud vás někdo nominoval, víte kdo a proč?

Přihlásili jsme se sami. Soutěž jsme znali z doslechu a registrace byla jednoduchá, proto jsme to zkusili a čekali. Konstruktivní a odborný názor na váš byznys nenajdete na webu každý den, toto byl způsob, jak jej získat.

Váže se k sortimentu vašeho zboží nějaký příběh? Proč jste se rozhodli jít právě touto cestou?

Když jsme měli větší množství produktů, začali jsme spolupracovat se zahraničními výrobci, kteří byli levnější a dávali nám šanci být agresivnější v cenové politice i marketingu. Nakonec se však naštěstí pro všechny mnohdy ukázalo, že slovenský výrobek si svou hodnotu zaslouží a že si za něj zákazníci rádi připlatí. Proto se dnes při novinkách nejprve díváme po domácích výrobcích.

Vzpomenete si na některé momenty ve vašem podnikání, které se opravdu nepovedly, ale nakonec z nich bylo velké ponaučení? Jak jste se s nimi popasovali?

Ecolocco vedeme společně s manželkou, což přirozeně vytváří nejrůznější rodinné situace od euforie, když se něco opravdu podaří, po averzi a chuť „celý ten web vypnout“, když se něco pořádně pokazí. Je to určitě i naší povahou a snahou být stoprocentní v každé situaci, zejména v náročnějších sezónních měsících. Ecolocco tedy není jen e-shop, ale také člen naší rodiny, na něhož občas býváme naštvaní, kterého milujeme a bez kterého si už dnes neumíme představit den.

Můžete dát začínajícím podnikatelům 3 rady, které byste rádi slyšeli na počátku vašeho podnikání v online byznysu?

Kvalita si najde zákazníky mnohem dříve než kvantita.
Nedělejte si zbytečně dlouhé průzkumy a analýzy vaší konkurence, ale soustřeďte se sami na sebe.
Nepřemýšlejte příliš dlouho nad věcmi, které se dají kdykoliv změnit.

Doporučujete, vzhledem k současné situaci, nějakou specifickou komunikaci směrem k zákazníkům v médiích, na sociálních sítích a na e-shopu samotném?

Pandemie už nějaký čas trvá, proto si myslíme, že na ni už netřeba specificky upozorňovat v komunikaci. E-shopy zažily v roce 2020 obrovský růst a my jsme nebyli výjimkou, proto se snažíme zejména stíhat naši práci takovým způsobem, abychom i nadále k zákazníkům přistupovali kamarádsky a osobně.


Děkujeme Andrejovi za poodhalení jejich receptu na úspěch a těšíme se, až vám za týden přineseme další užitečné rady finalistů a výherců této soutěže. Sledujte proto naše kanály, ať nic nepropásnete.

2 komentáře u „PŘÍBĚHY ÚSPĚŠNÝCH E-SHOPŮ – Nejen díky bambusovým kartáčkům se Ecolocco stalo finalistou Ceny Heureky“

Leave a Reply