PŘÍBĚHY ÚSPĚŠNÝCH E-SHOPŮ – Nemají odpadkový koš, zato mají cenné rady, jak získat Cenu Heureky

5 minut čtení

„Usnadnit lidem výběr a nákup opakovaně použitelných produktů, aby se minimalizovalo obrovské množství odpadu a plastů, které končí na skládkách a v oceánech,” to je hlavním cílem slovenského e-shopu Nemám odpadkový kôš, který nejen za svou oddanost životnímu prostředí a ochranu naší planety vyhrál v loňském roce Cenu Heureky.

Zakladatelkou e-shopu Nemám odpadkový kôš je Beáta Jalkoczy, která svůj e-shop přihlásila do soutěže na popud e-mailu, který jí přišel. Ani v nejmenším netušila, že by se mohli stát vítězem Ceny Heureky soutěže ShopRoku 2019. Přečtěte si, jaké je tajemství jejich úspěchu a zkuste to také. Registrovat se pomocí formuláře můžete do 28. 2. 2021.

Foto_nok
Na otázky nám odpověděla Beáta Jalkoczy, zakladatelka e-shopu Nemám odpadkový kôš.
Co děláte jinak než ostatní, že si vás nejen zákazníci, ale i odborná porota všimli a ocenili váš projekt? Prozraďte, alespoň částečně, tajemství vašeho úspěchu.

Vyhledáváme produkty vyráběné v chráněných dílnách, které pomáhají lidem v nouzi. Tyto produkty jsou etické a mají minimální vliv na životní prostředí. Koupí těchto produktů zákazníci přispívají na dobrou věc. 

Co pro vás ocenění znamenalo? Posunulo vás to v podnikání dále a dodalo sebevědomí pro další rozvoj?

Ocenění bylo pro mě velkým překvapením. Nečekala jsem, že začínající e-shop může získat takovou prestižní a významnou cenu.

Přihlásili jste se do soutěže sami, nebo vás nominoval někdo jiný? Pokud sami, proč jste se chtěli účastnit? Pokud vás někdo nominoval, víte kdo a proč?

Přihlásila jsem se sama na základě e-mailu, který mi přišel. Zúčastnila jsem se jen tak, nečekala jsem žádné umístění.

Váže se k sortimentu vašeho zboží nějaký příběh? Proč jste se rozhodli jít právě touto cestou?

Zajímáme se o to, co prodáváme. Zákazníkům chceme poskytovat ty nejlepší možné produkty. S našimi dodavateli zacházíme s respektem. Záleží nám na tom, aby se zaměstnanci bylo zacházeno férově a pracovali ve vhodných podmínkách. Je pro nás důležité, aby nebylo poškozováno životní prostředí a nebylo ublíženo žádnému zvířeti.

Tuto cestu jsem si vybrala proto, že jsem chtěla, aby zákazníci dostali kvalitní produkt a výrobci to pomohlo v jeho sociální situaci. Jelikož jde o chráněné dílny, tato spolupráce jim dává práci.

Vzpomenete si na některé momenty ve vašem podnikání, které se opravdu nepovedly, ale nakonec z nich bylo velké ponaučení? Jak jste se s nimi popasovali?

Neudělala jsem si dostatečný průzkum trhu a o některých produktech jsem si myslela, že budou nejprodávanější, ale opak byl pravdou. Nyní více sleduji a vyhodnocuji, které produkty zákazníky zajímají a podle toho rozšiřuji sortiment.

Můžete dát začínajícím podnikatelům 3 rady, které byste rádi slyšeli na počátku vašeho podnikání v online byznysu?

Dělat to srdcem.
Nehledět jen na zisk, ale dívat se na přidanou hodnotu byznysu.
Na zviditelnění využít portál pro srovnávání cen a reklamy ve vyhledávačích.
Na sociálních sítích se odlišovat od konkurence, být uvěřitelní. Nedávat příliš příspěvků o produktech, ale hlavně o tom, jaký příběh se skrývá za firmou.

Doporučujete, vzhledem k současné situaci, nějakou specifickou komunikaci směrem k zákazníkům v médiích, na sociálních sítích a na e-shopu samotném?

Dát zákazníkům najevo, že jste tu pro ně a že stále doručujete zboží. Především prodávejte pouze to zboží, které máte opravdu skladem.


Děkujeme Beátě za nahlédnutí do zákulisí e-shopu, který úspěšně pomáhá lidem v nouzi. Příští týden se můžete těšit na další příběhy podnikatelů, kteří se rozhodli splnit si sny a díky svému odhodlání vyhráli tuto soutěž.

Leave a Reply