Udělejte si z Valentýna druhé Vánoce

Den svatého Valentýna – pro některé jen „americký přistěhovalec“, pro většinu důvod, jak rozveselit drahou polovičku. Obliba svátku všech zamilovaných, který připadá na 14. února, u Čechů každým rokem neustále roste, proto byste ho rozhodně neměli ignorovat. Podívejte se, jak dosáhnout úspěšné valentýnské kampaně, která vám přinese spoustu nových objednávek.

V loňském roce byla na Heurece největší návštěvnost v předvalentýnském období ve dnech mezi 8. – 13. únorem, proto je dobré se na Valentýn pořádně přichystat a nenechávat vše na poslední chvíli.

Při této příležitosti dosahují nejvyšších prodejů z celého roku například kondomy, žertovné erotické předměty nebo erotické spodní prádlo. Oblíbené jsou také různé druhy šperků, parfémy, hodinky, alkohol, elektronika a květiny. Neznamená to ale, že zdařilou valentýnskou kampaň lze vytvořit jen z láskyplného sortimentu. Nákupní šílenství dokážete rozpoutat i s netypickými valentýnskými dárky, stačí vědět jak.

1) Hoďte e-shop do gala

Nejprve to nejdůležitější – připravte na svém e-shopu atraktivní valentýnskou slevu, akci, nebo dárek za nákup a přizpůsobte design celého webu. Můžete například:

  • zveřejnit valentýnskou nabídku, kde vyberete několik tipů, které zákazníky zaujmou, 
  • upravit rozcestník, který návštěvníky zavede do valentýnské sekce,
  • přidat bannery s nabídkou přímo na hlavní stránku e-shopu.
2) Buďte dohledatelní

Málokdo přesně ví, co koupit. Většina lidí do vyhledávání jednoduše zadá „valentýnský dárek“ nebo „dárek na Valentýna“, proto doporučujeme aktualizovat a optimalizovat obsah vašeho e-shopu včetně těchto klíčových slov, ať vás zákazníci snáze najdou.

3) Napárujte si co nejvíce produktů

Podívejte se na podíl spárovanosti v administraci vašeho e-shopu na Heurece a pokud je třeba stav vylepšit, koukněte se na video a projděte si report nespárovaných produktů. V něm se dozvíte, jak produkty správně pojmenovat, aby se napárovaly samy. Velké změny nechte raději na později, neměňte zaběhnuté kategorie, ID ani URL produktů, aby vám nevypadla inzerce. Soustřeďte se na parametry a popisky produktů.

Mít správně spárované produkty je základem nejen při valentýnské kampani.

TIP

Znáte Pairing Bear? Je to nástroj, který vám pomůže na Heurece spárovat produkty automaticky během pár kliknutí.

4) Pravidelně se připomínejte

V tomto srdíčkovém období se na zákazníky valí reklamy ze všech stran. Nenechte je, aby váš e-shop přehlédli. Připomeňte se jim newsletterem a pošlete pár originálních valentýnských tipů. V originalitě je síla.

5) Bavte láskou na sociálních sítích

Neváhejte a hned začátkem února začněte své zákazníky na sociálních sítích postupně ladit na téma lásky. Vymyslete příspěvky, které odlehčí den, zabaví a zároveň podpoří nákupní náladu. Tady je pár nápadů:

  • dejte fanouškům na Facebooku tipy na romantické dárky a navrhněte, aby vám do komentářů prozradili, co nejhezčího kdy dostali,
  • přidejte live stream vysílání s valentýnským kvízem,
  • nebo se jich přímo zeptejte, co by si z vaší nabídky přáli přibalit k valentýnské objednávce jako speciální dárek navíc.

TIP

Fanoušky na sociálních sítích si můžete získat i soutěží, a to nejen ty zamilované. Pokud budete originální, přilákáte i nové potenciální zákazníky.

6) Dodržte, co slíbíte

Upřímnost a transparentnost je nejlepší cesta k úspěchu a ke spokojenému zákazníkovi. Uvádějte termíny dodání, které jste schopni dodržet. Cokoli se z vaší strany zpozdí, zaslouží si zákazníci vědět. Je dobré mít platformu, kde je o všem informujete, např. využívejte e-mail marketing, mějte profil na sociálních sítích a hlavně se nebojte se zákazníky komunikovat.

TIP

Využívejte na Heurece dostupnostní feed, odkud si informace o dostupnosti zboží stahujeme každých 10 minut. Při kritické hranici méně než 10 kusů neposílejte zboží ve feedu. Hrozí, že když si ho zákazník vloží do košíku, může se objevit červená hláška o nedostupnosti zboží a zákazník pak ztrácí k obchodu důvěru.

S dostupnostním feedem mají zákazníci vždy přehled o tom, které zboží je právě skladem.
7) Měřte konverze a analyzujte výkon valentýnské kampaně

Nastavte si měření konverzí, ať víte, kolik uživatelů přišlo z Heureky a kolik z nich dokončilo svůj nákup. Díky plné implementaci uvidíte cestu prokliků až k jednotlivým produktům. Zjistíte tak, přes jaký produkt k vám na e-shop zákazníci nejčastěji přichází a můžete tak danému produktu věnovat větší důležitost.

TIP

Díky analýze z měřených konverzí zjistíte, jaké jsou náklady pro získání zákazníka pro každý produkt. Zároveň odhalíte, do kterých produktů se vám vyplatí investovat a propagovat je. U těch, kde máte vysoké PNO, se více vyplatí náklady na bidding snížit.

8) Aktivujte si automatické dobíjení kreditu

Jednoduše si zvolte částku, kterou chcete automaticky dobíjet, a už se nikdy nestarejte o výši kreditu. Kampaně běží a vy máte o starost méně. Funkci jednoduše aktivujete ve vaší administraci zde na Heurece v záložce PPC a správa kreditu. Jak si vše nastavit krok za krokem, se dočtete v tomto článku.

TIP

Automatické dobíjení kreditu vám může ušetřit spoustu času. Ten můžete využít třeba na optimalizaci biddingu Heureka Košíku.

9) Optimalizujte bidding a využijte automatické bidovací nástroje

Nejvyšší efektivity v biddingu dosáhnete díky nástrojům, které za vás automaticky nastavují CPC pro každý váš produkt. Autobidovací nástroje umí přepočítávat správné CPC na produkt až 12x denně pro statisíce produktů a nastaví správnou cenu podle desítek pravidel, které si definujete. Za Heureku využití takového nástroje jen doporučujeme. Detailní informace o bidování a porovnání jednotlivých služeb naleznete u nás na webu.

TIP

Biddingové nástroje vám kromě ušetřeného času nabídnou také další data, která vám přinesou lepší přehled o stavu inzerce. Data můžete využít i mimo Heureku.

10) Sbírejte hodnocení Ověřeno zákazníky a odpovídejte na všechny recenze

Zpětná vazba a udělené recenze jsou velmi důležité pro obchodníky, aby mohli zlepšovat svoje služby. Ještě důležitější jsou ale pro samotné zákazníky, kteří se díky recenzím nejen během Valentýna rozhodují, u koho s důvěrou nakoupí. Způsob zabalení, doba doručení nebo komunikace se zákazníky, to vše jsou důležité faktory, které se v recenzích promítají. Ne každému se ale zavděčíte a je třeba řešit i negativní recenze. Podívejte se na soupis toho nejdůležitějšího v našem článku.

TIP

Dotazníky zákazníkům často v e-mailu padají do reklamních záložek. Proto je dobré na to zákazníky upozornit a informaci o dotaznících zahrnout do svojí komunikace. Není sice možné nabádat je ke konkrétnímu způsobu hodnocení, ale už jen všeobecná informace o příchozích dotaznících se střetává s velmi příjemnou odezvou.

11) Zapojte se do Heureka Košíku se službou Ověřeno zákazníky

Pro někoho může být Heureka Košík velmi silný kanál na přímý prodej produktů z Heureky. Pokud máte aktivní Košík, můžete si navýšit počty objednávek v průměru až o 30 %. V Košíku návštěvy z Heureky neplatíte. Platíte až v momentě, kdy uživatel produkt koupí a nevrátí v rámci 14denní lhůty. Jak se zapojit a co vše vám Heureka Košík přinese, se dozvíte na našem blogu.

TIP

Nemáte e-shop plně optimalizovaný pro mobilní zařízení nebo dostatečně zabezpečený pro online platby? Pokud máte službu Ověřeno zákazníky, zapojte se do Heureka Košíku, který vám s tímto problémem pomůže. Je plně responzivní, bezpečný a usnadní vašim zákazníkům koupi zboží online.


Ať už chystáte jakoukoliv kampaň, začněte s přípravami vždy s dostatečným předstihem, ať máte vše pod kontrolou.

Věříme, že vám výše zmíněné rady pomohly a přejeme vydařeného Valentýna.

Leave a Reply