Automatický, nebo ruční bidding?

Ruční úpravy jednotlivých položek jsou obvykle velmi časově náročné a čím více produktů máte, tím více úsilí to vyžaduje. Zjistěte, v jakých případech je lepší bidovat ručně a kdy se vyplatí využít bidovací automat.

Bidding (= nastavení ceny za proklik) funguje aukčním modelem, takže vždy záleží na tom, jak má nastavenou cenu za proklik i vaše konkurence. Jak funguje řazení e-shopů, najdete v naší nápovědě​. Cenu za proklik lze nastavit více způsoby – ručně, nebo pomocí biddingových automatů​.

Možnosti manuálního nastavení cen za proklik

A) Nastavení cen za proklik přímo v administraci Heureky

V naší administraci si můžete ručně nastavit ceny za proklik na úrovni kategorií produktů, nebo jednotlivých produktů – toto nastavení má přednost před nastavením ceny pro kategorii.

Výhodou manuálního nastavení v naší administraci je, že nemusíte řešit situaci na straně e-shopu. Nevýhodou je, že musíte řešit položku po položce a nemáte k ní žádný další kontext.

Ukázka nastavení ceny za proklik na úrovni kategorií v administraci Heureky.
B) Nastavení cen za proklik v e-shopu

Jednotlivá e-shopová řešení umožňují bidovat na úrovni kategorií nebo produktů. Výhodou je, že řešíte vše na jednom místě. Na druhou stranu neznáte kontext ostatních nabídek. Často se toto nastavení nachází v pokročilých funkcích administrace. A tak se k němu dostanete na X kliknutí a to při větším objemu opravdu zdržuje.

C) Nastavení biddingu pomocí Mergada

Mergado umožňuje měnit nastavení na úrovni jednotlivých produktů, ale hlavně umožňuje nastavení provádět hromadně na základě různých podmínek. Například vám povolí navýšit cenu za proklik jen produktům, které máte skladem a jsou od konkrétního výrobce z kategorie fotoaparáty.

Automatický bidding prostřednictvím biddingových automatů

Biddingové automaty řeší všechny výše zmíněné problémy a umožní například nastavit různým produktovým segmentům rozpočet, nákladovost (PNO) a další parametry, které místo vás hlídají a optimalizují.

Nastavení biddingových automatů

Nastavení biddingových automatů závisí na možnostech jednotlivých nástrojů. Většinou si můžete zvolit:

  • jaký sortiment má propagovat na základě podmínek, které se následně vztahují i na nové produkty ve feedu,
  • konkrétní pozice v boxu doporučených obchodů (to u manuálního přístupu nelze),
  • jaká je maximální cena za proklik,
  • omezíte produkty podle dostupnosti,
  • nastavíte, jaké PNO si pro tento sortiment můžete dovolit.
Ukázka nastavení strategie v nástroji Bidding Fox.
Cíle inzerce

Na základě podmínek pak nástroj řídí inzerci tak, aby vám přinesla co nejlepší výsledky podle zadaných kritérií. Proto je dobré si stanovit, jaký je váš cíl a podle toho automat nastavit. Chcete zvýšit obrat, vyprodat produkty na konci sezóny, nebo ušetřit náklady,…?

Automaty fungují tak dobře, protože zvládají kontrolovat a kombinovat vícekrát za den informace z různých zdrojů jako jsou Google Analytics, Heureka reporty, aktuální stav v produktovém detailu (napříč všemi produkty), informace z XML feedu eshopu a další.

Co dál?

Dejte si dohromady činnosti, které teď s biddingem řešíte, co od inzerce chcete a vyberte si nástroj, který se vám nejvíce hodí. Můžete jich postupně vyzkoušet více, abyste poznali, který vám vyhovuje.


Zde si můžete přečíst celý článek, který pro vás připravil biddingový automat Bidding Fox umožňující efektivnější bidování inzerce na Heurece.

Leave a Reply