Nejčastější otázky ohledně služby Ověřeno zákazníky

OZ

Uživatelé Heureky se už dávno nerozhodují jen podle ceny daného produktu. Při online nakupování hrají čím dál větší roli především recenze ostatních zákazníků, hodnocení, dostupnost zboží nebo cena dopravy. Získáním certifikátu Ověřeno zákazníky výrazně ovlivníte rozhodování všech lidí, kteří si při výběru e-shopu nejsou stoprocentně jisti. Proto jsme pro vás připravili 19 odpovědí na nejčastěji kladené dotazy ohledně této důležité služby, ať máte i vy ve všem jasno.

Záleží nám na tom, aby si váš e-shop zákazníci vybrali hlavně kvůli kvalitě nabízených služeb, které snáze dovedete k dokonalosti díky objektivní zpětné vazbě. Pokud zde nenaleznete potřebné odpovědi, zkuste se podívat do našeho průvodce, případně nás kontaktujte na e-mailu podpora@heureka.cz. Budeme rádi za jakékoliv dotazy, připomínky i náměty na zlepšení.

1. Kolik služba Ověřeno zákazníky stojí?

Službu Ověřeno zákazníky poskytujeme zcela zdarma.

2. Na základě jakých objednávek odesíláte zákazníkům dotazníky? Pouze na objednávky, které vznikly po prokliku z Heureky?

Dotazníky odesíláme na všechny vytvořené objednávky bez ohledu na to, z jakého zdroje se zákazník na daný e-shop proklikl.

3. Musím mít na Heurece dobitý kredit, abych mohl službu Ověřeno zákazníky využívat?

Kredit nemusíte mít dobitý, jelikož neřešíme, odkud se uživatel na váš e-shop dostal. Službu mohou využívat i obchody, jejichž produkty na Heurece nezobrazujeme.

4. Provedl jsem aktivaci služby i implementaci, ale pořád se mi zobrazuje hláška, že službu nemám zavedenou.

Vyčkejte, prosím. Služba se aktivuje až s první objednávkou, kterou nám v rámci Ověřeno zákazníky zašlete. Poté zmíněná hláška „Obchod “název obchodu” nemá tuto službu zavedenou“, zmizí.

5. Jak mohu provést kontrolu funkčnosti služby?

Kontrolu můžete provést prostřednictvím testovací objednávky. V administraci e-shopu na Heurece uvidíte datum a čas poslední přijaté objednávky skrze službu Ověřeno zákazníky.

6. Můžu zkrátit nebo prodloužit dobu pro odesílání dotazníků?

Dotazníky spokojenosti automaticky posíláme po 10 dnech od vytvoření objednávky. Tuto dobu nelze zkrátit, pouze prodloužit v závislosti na dostupnosti zasílané v základním XML souboru (uvedena dostupnost + 5 dní). Pro tuto možnost nás prosím kontaktujte na e-mail podpora@heureka.cz.

7. Jak identifikuji zákazníka, který mi napsal hodnocení?

Pokud do skriptu Ověřeno zákazníky uvedete číslo objednávky, lze poté snadno identifikovat objednávku, ke které se dotazník váže.

8. Jak může zákazník smazat hodnocení?

Zákazník může nechat své hodnocení odstranit, či upravit zasláním krátké e-mailové žádosti na info@heureka.cz.

9. Zákazník si dotazník smazal nebo ho nemůže najít. Je možné zaslat dotazník zákazníkovi znovu?

Ano, opět stačí, aby nás zákazník kontaktoval na e-mail info@heureka.cz.

10. Na čas přerušuji svou činnost / Jedu na dovolenou. Je možné službu dočasně přerušit?

V závislosti na okolnostech je možné odesílání dotazníků pozastavit. Získané recenze obchodníkovi zůstanou. Obchod bez zavedené služby však nemůže disponovat certifikátem.

11. Splňuji procenta, ale stále nemám certifikát. Jak je to možné?

Podmínkou pro udělení certifikátu je kromě požadovaných procent (90 % u Modrého, 97 % u Zlatého certifikátu) také dostatečný počet hodnocení. U Modrého certifikátu potřebujete obdržet několik desítek hodnocení za posledních 90 dní a u Zlatého certifikátu je to v řádu stovek hodnocení.

Hodnocení se stanovuje na základě poměru odpovědi „Doporučuji obchod” vůči celkovému počtu hodnocení.

12. Obdržel jsem hodnocení, ale nikde se nezobrazuje. Proč?

Na profilu obchodu s recenzemi zobrazujeme pouze příspěvky, kde uživatel vyplnil alespoň jedno nepovinné textové pole. Dotazník obsahuje konkrétně tři pole, ve kterých mohou uživatelé podrobněji popsat výhody a nevýhody obchodu, případně svoji zkušenost okomentovat ve shrnutí.

13. Uživatel v hodnocení vyplnil pouze „Ne, nedoporučuji”. Jak s tím mohu pracovat?

Nejdříve je třeba oslovit recenzenta a požádat jej o vysvětlení nedoporučujícího hodnocení. Jestliže následně dojde k nápravě situace, nebo se jedná o omyl ve vyplnění, uživatel má možnost své hodnocení v původním odkazu změnit, čímž se původní hodnocení zaktualizuje.

Pokud zákazník e-mail s dotazníkem nedohledá, je možné nás kontaktovat na info@heureka.cz a zažádat o úpravu hodnocení. Následně uživateli zašleme editační link.

14. Přišla mi 2x notifikace o vyplnění nového dotazníku, který se pojí k jedné a té samé objednávce. Jak je to možné?

Uživatel, který v e-mailu s hodnocením zaklikne pouze „Ano, doporučuji”, nebo „Ne, nedoporučuji”, se může do tohoto hodnocení vrátit, upravit odpověď a doplnit další otázky přímo v dotazníku spokojenosti. Pokud se tak stane, původní hodnocení se aktualizuje a my vám zašleme zmíněnou notifikaci.

15. Proč mi byl odebrán certifikát, když splňuji procentuální doporučení?

Pro udržení certifikátu je potřeba splnit i druhou podmínku, a to disponovat dostatečným počtem hodnocení za posledních 90 dní. U Modrého certifikátu musíte mít průběžně několik desítek hodnocení a u Zlatého certifikátu je to v řádu stovek hodnocení za posledních 90 dní.

Hodnocení se stanovuje na základě poměru odpovědi „Doporučuji obchod” vůči celkovému počtu hodnocení.

16. Zákazník uvedl, že neobdržel dotazník spokojenosti. Kde mohla nastat chyba?

Dotazníky spokojenosti jsou zasílány zcela automaticky standardně po 10 dnech od vytvoření objednávky na e-mailovou adresu, kterou uživatel uvedl při vytváření objednávky. Doporučujeme, aby uživatel zkontroloval složku “Hromadné”, “Spam”, nebo “Promoakce”.

Dotazník nezasíláme pouze v případě opakovaných nákupů a pokud je uživatel odhlášen od těchto dotazníků spokojenosti.

17. Zákazníkům v dotazníku spokojenosti posílám špatné produkty k ohodnocení. Jak to můžu napravit?

Doporučujeme provést kontrolu ItemId, kterým nám skrze skript Ověřeno zákazníky sdělujete informaci o zakoupeném produktu. Tento údaj musí být shodný s ItemId, které nám zasíláte v základním XML souboru.

Toto označení musí být v čase unikátní a v žádném případě jej nelze používat opakovaně pro různé produkty, ani po odstranění prvotní položky s tímto označením.

18. Proč u mě na webu Heureka vytváří fiktivní objednávky?

Jednou za 2 až 4 měsíce u obchodníka kontrolujeme průchodnost a správné nastavení služby Ověřeno zákazníky, abychom zajistili maximální objektivitu hodnocení.

19. Jsou recenze a certifikát přenosné?

Certifikát a hodnocení jsou nepřenosné. Pojí se ke konkrétní URL adrese a registraci obchodu. Není možné je sdílet ani v případě stejného provozovatele, nebo pro slovenskou mutaci téhož obchodu pod vlastní URL adresou.

Leave a Reply