Jak mám připravit svůj e-shop na sezónu?

Období vánočních nákupů je tady a s ním i zvýšená návštěvnost na vašem e-shopu. Chcete oslovit co nejvíce zákazníků? Projděte si s námi, co je potřeba krok po kroku zajistit a na co si dát pozor. Tak pojďme na to.

1) Mějte vyplněný profil e-shopu na Heurece

Ve vaší administraci najdete záložku Nastavení, kde máte možnost vyplnit popis vašeho e-shopu, akceptované platební metody nebo způsoby dopravy – tyto informace se zobrazují na detailu vašeho obchodu na Heurece a jsou pro uživatele velmi užitečné. 

TIP

Do popisu e-shopu můžete uvést, čím je váš e-shop pro zákazníky zajímavý a jakou výhodu nabízíte oproti jiným konkurentům.

2) Napárujte si co nejvíce produktů

Podívejte se na podíl spárovanosti v administraci vašeho e-shopu a pokud je třeba stav vylepšit, koukněte se na video a projděte si report nespárovaných produktů. V něm se dozvíte, jak produkty správně pojmenovat, aby se napárovaly samy. Velké změny nechte raději na jaro, neměňte zaběhnuté kategorie, ID ani URL produktů, aby vám nevypadla inzerce. Soustřeďte se na parametry a popisky produktů.

TIP

Znáte Pairing Bear? Je to nástroj, který vám pomůže na Heurece spárovat produkty automaticky během pár kliknutí.

3) Měřte konverze a analyzujte výkon kampaní

Nastavte si měření konverzí ať víte, kolik uživatelů přišlo z Heureky a kolik z nich dokončilo svůj nákup. Díky plné implementaci uvidíte cestu prokliků až k jednotlivým produktům. Zjistíte tak, přes jaký produkt k vám na e-shop zákazníci nejčastěji přichází a můžete tak danému produktu věnovat větší důležitost.

TIP

Díky analýze z měřených konverzí zjistíte, jaké jsou náklady pro získání zákazníka pro každý produkt. Zároveň odhalíte, do kterých produktů se vám vyplatí investovat a propagovat je. U těch, kde máte vysoké PNO, se více vyplatí náklady na bidding snížit.

4) Aktivujte si automatické dobíjení kreditu

Jednoduše si zvolte částku, kterou chcete automaticky dobíjet, a už se nikdy  nestarejte o výši kreditu. Kampaně běží a vy máte o starost méně. Funkci jednoduše aktivujete ve vaší administraci v záložce PPC a správa kreditu. Jak si vše nastavit krok za krokem, se dočtete v článku.

TIP

Automatické dobíjení kreditu vám může ušetřit spoustu času. Ten můžete využít třeba na optimalizaci biddingu Heureka Košíku nebo si přečíst tenhle článek bez spěchu.

5) Optimalizujte bidding a využijte automatické bidovací nástroje

Nejvyšší efektivity v biddingu dosáhnete díky nástrojům, které za vás automaticky nastavují CPC pro každý váš produkt. Autobidovací nástroje umí přepočítávat správné CPC na produkt až 12x denně pro statisíce produktů a nastaví správnou cenu podle desítek pravidel, které si definujete. Za Heureku využití takového nástroje jen doporučujeme. Detailní informace o bidování a porovnání jednotlivých služeb naleznete u nás na webu.

TIP

Automatizací biddingu ušetříte čas, který můžete investovat do párování produktů a rozšířit tak řadu produktů vhodných pro bidding, segmentovat sortiment pro lepší optimalizace, případně se věnovat jiným, méně výkonným, inzercím/kanálům. Biddingové nástroje vám nabídnou také další data, která vám přinesou lepší přehled o stavu inzerce. Data můžete využít i mimo Heureku.

6) Sbírejte hodnocení Ověřeno zákazníky a odpovídejte na všechny recenze. I ty negativní

Zpětná vazba a udělené recenze jsou velmi důležité pro obchodníky, aby mohli zlepšovat svoje služby. Ještě důležitější jsou ale pro samotné zákazníky, kteří se díky recenzím rozhodují, u koho s důvěrou nakoupí. Způsob zabalení, doba doručení nebo komunikace se zákazníky, to vše jsou důležité faktory, které se v recenzích promítají. Ne každému se ale zavděčíte a je třeba řešit i negativní recenze. Podívejte se na soupis toho nejdůležitějšího v našem článku.

TIP

Dotazníky zákazníkům často v e-mailu padají do reklamních záložek. Proto je dobré na to zákazníky upozornit a informaci o dotaznících zahrnout do svojí komunikace. Není sice možné zákazníky nabádat ke konkrétnímu způsobu hodnocení, ale už jen všeobecná informace o příchozích dotaznících se střetává s velmi příjemnou odezvou.

7) Zapojte se do Košíku se službou Ověřeno zákazníky

Pro někoho může být Heureka Košík velmi silný kanál na přímý prodej produktů z Heureky. Pokud máte aktivní Košík, můžete si navýšit počty objednávek v průměru až o 30 %. V Košíku návštěvy z Heureky neplatíte.  Platíte až v momentě, kdy uživatel produkt koupí a nevrátí v rámci 14denní lhůty. Jak se zapojit a co vše vám Heureka Košík přinese se dozvíte na našem blogu.

TIP

Nemáte e-shop plně optimalizovaný pro mobilní zařízení nebo dostatečně zabezpečený pro online platby? Pokud máte službu Ověřeno zákazníky, zapojte se do Heureka Košíku, který vám s tímto problémem pomůže. Je plně responzivní, bezpečný a usnadní vašim zákazníkům koupi zboží online. 

8) Získejte náskok díky datům

Zajímejte se, jaká data můžete z Heureky dostat a jak vám mohou pomoci. K dispozici máte celou řadu datových přehledů, která vám pomohou optimalizovat náklady a výkon inzerce. Základní pohled poskytnou statistiky, detailnější informace najdete v Přehledu o výkonu a nákladech. S párováním vám pomůže Přehled nespárovaných produktů a výkon košíku snadno vyhodnotíte v Přehledu košíkových produktů. Kontaktujte nás jaká další data můžete získat.

TIP

Ujistěte se, že na e-shopu nabízíte zboží, po kterém je na Heurece aktuálně největší poptávka. Rádi pro vás připravíme přehled nejprodávanějších produktů, které vám chybí v nabídce. Cena reportu chybějících produktů se odvíjí od počtu kategorií, které vás budou zajímat. Kontaktujte nás na obchod@heureka.cz pro více informací.

9) Komunikujte otevřeně a udávejte reálné termíny doručení

Upřímnost a transparentnost je nejlepší cesta k úspěchu a ke spokojenému zákazníkovi. Uvádějte termíny dodání, které jste schopni dodržet. Cokoli se z vaší strany zpozdí, zaslouží si zákazníci vědět. Je dobré mít platformu, kde je o všem informujete, např. využívejte email marketing, mějte profil na sociálních sítích a hlavně se nebojte se zákazníky komunikovat.

TIP

Na občasné negativní reakce reagujte v klidu. Ověřte si, kde nastala chyba a než ji odhalíte, dejte zákazníkovi vědět, že stav prověříte a ozvete se mu. Tato krátká informace jej uklidní a dá vám čas na řešení problému.

10) Využijte všechny dostupné dopravce a jejich síť výdejních míst

Nebuďte závislí jen na jednom či dvou dopravcích. Využívejte jich co nejvíce a co vám dovoluje vaše situace. V ČR máme jedny z nejrychlejších dodacích lhůt na světě, jsme unikátní trh, kde má provozovatel e-shopu, ale i koncový zákazník nepřeberné množství možností. A to i s dodávkami do zahraničí. Využijte proto hustou síť výdejních míst po celé republice a konkurence mezi dopravci. 

TIP

Nespoléhejte jen na jednoho dopravce, mějte jich víc a podpořte platbu online oproti dobírce. Urychlíte tím celý proces doručení vašeho zboží k zákazníkovi. Nezapomínejte ani na vratky během 14denní zákonné lhůty pro vrácení zboží zákazníkem.

11) Umožněte platbu online. Je to nezbytné pro váš úspěch

Svět se mění a lidé se i přes počáteční nedůvěru přesouvají k  nákupům online. Víme to z dat a výzkumů, které jsme v tomto roce uskutečnili, a nedávno i prezentovali na konferenci ShopCamp. Ze zákazníků, kteří provedli první online nákup vůbec, bude 93 % v nákupech pokračovat, protože je nabytá zkušenost oslovila,baví je a je pro ně pohodlná. Obrovský nárůst online plateb je v tomto roce trend, který neustále roste a stává se dominantním. Mějte proto možnosti online plateb – je to bezpečné, rychlé a komfortní pro obě strany. 

TIP

Poskytněte zákazníkům možnost platit jak kartou online, tak převodem, nebo využívejte bankovní tlačítka, která nabídnou lidem přesměrování do jejich internetového bankovnictví, aniž by museli zadávat platební údaje karty. Pro cca 27 % uživatelů je to stále ta nejbezpečnější online platební metoda (zdroj).

12) Vylaďte svůj e-shop, ideálně i pro mobil

Digitalizace a online prodej je budoucnost a pokud nemáte vyladěný e-shop, bude velmi těžké přesvědčit zákazníky, aby nakoupili právě u vás. Analyzujte váš současný web z pohledu funkčnosti, SEO, klíčových slov, vstupních stránek a dalších,a modernizujte vaše e-shopové řešení na základě těchto dat. Vyplatí se na to najmout specialistu, který vám s tím pomůže. Návratnost této investice se určitě projeví velmi brzy. Pokud vám to rozpočet umožňuje, ujistěte se, že máte responzivní web pro uživatele mobilních zařízení. Podíl nákupů přes mobilní zařízení totiž stále roste a pro mnohé se stává hlavním nákupním prostředkem.

TIP

Pokud je váš rozpočet nižší a byla by pro vás investice do vlastního mobilního (responzivního) řešení příliš vysoká, využijte krabicová e-shopová řešení. Za přijatelný měsíční poplatek získáte responzivní šablony, které se jednoduše přizpůsobí mobilním zařízení a jejich správa je velice jednoduchá. Snadné je pak i napojení na Heureku a další služby.

13) Nabízené zboží mějte vždy skladem

Dnes je to už naprostá nutnost, jelikož současný zákazník očekává vše nejpozději do 2-3 dnů od objednání. Pravidelně si evidujte počty produktů a od dodavatelů objednávejte včas. Počítejte i s případnou prodlouženou dodací lhůtou a pokud některý produkt vyprodáte, aktualizujte tuto informaci na vašem webu včas. Předejdete tak negativním reakcím a špatným hodnocením. 

TIP

Využívejte na Heurece dostupnostní feed, odkud si informace o dostupnosti zboží stahujeme každých 10 minut. Při kritické hranici méně než 10 kusů neposílejte zboží ve feedu. Hrozí, že když si ho zákazník vloží do Košíku, může se objevit červená hláška o nedostupnosti zboží a zákazník pak ztrácí k obchodu důvěru.

Leave a Reply