Důležité je nejdřív posunout sám sebe, pak se posune i celá firma. Hostem nejnovějšího Heureka podcastu je Miroslav Uďan

Muž, který byl u zrodu Shoptetu a teď je jeho CEO. Mirkovo příběh začíná v T-Mobilu, kde si po čase uvědomil, že ho jistá židle v korporátu nebaví a možná nenaplňuje tak, jak by si představoval. Rozhodl se tedy, že se bude realizovat a pustí se do něčeho vlastního.

Se svým prvním e-shopem se zaměřil na prodej parfémů. Teď uznává, že vzhledem ke stovkám až tisícům konkurentů, to nebylo možná nejlepší rozhodnutí. Podnikání doprovázely půjčky od rodičů a díky postavení na trhu nebyl úspěch zaručený.

Nějakou dobu se kolem e-shopů pohyboval dál a dokonce si na vlastní kůži vyzkoušel i programování nebo marketing. „Postupně mě víc než provoz e-shopů bavila myšlenka, že bych e-shopy vyráběl”, prozradil Mirek. A jak řekl, tak se taky stalo. Založil Shoptet a žertovně podotýká, že opustil korporát, aby nakonec vybudoval vlastní. 

Zkušenosti, které Míra má, byly ale samozřejmě tvrdě vydřeny. Jak sám tvrdí: „I v krizi musíš v rámci firmy neustále působit jako skála, která je nerozbitná.” Taková věta vystihuje mnohé. Není žádným tajemstvím, že se často CEO’s potýkají s osamocením a nemožností sdělit své problémy lidem okolo. Obavy a poraženecká nálada se můžou ve firmě rozmáhat jako nekontrolovatelný virus, který je kolikrát nebezpečnější než samotná problémová situace. Dokonce často ani blízcí lidé okolo nemají představu o vážnosti situace, které je CEO firmy vystaven. 

Kromě temných dnů, kterým musí zakladatelé často čelit, uslyšíte v podcastu i o znovuobjevení cesty k úspěchu. Jak toho vlastně docílit? Na to si Míra našel snadné řešení – koučing. Právě ten mu totiž pomohl se vypořádat s řízením firmy. Zjistil, jak se vyhýbat personálním chybám, kterých se CEO dopouští, a právě o ně se s vámi v podcastu podělí. Hezky to shrnuje Tomáš: „Posunul jsi sebe a díky tomu se posunula celá firma.” 

Zajímavou částí nového Heureka podcastu je hlavně ta o „fuck-upech” firmy. Protože díky takovým zkušenostem se firma učí a roste, a právě o ty se s vámi Mirek podělí. V průběhu rozhovoru se Tomáš s Mirkem k e-shopům často vrací a vy si můžete užít takový „masterclass” ve všem, co se vztahuje k e-commerce.

Ať už vás zajímá, jak přemýšlet o expanzi, jestli se vyplatí mít vlastní nebo kupovaný hosting, zda mít marketing inhouse nebo jej outsourcovat, jaká bude budoucnost výdejních míst nebo jaký efekt bude mít Amazon na tuzemský trh, tak určitě klikejte a poslechněte si celý podcast. 

2 komentáře na „Důležité je nejdřív posunout sám sebe, pak se posune i celá firma. Hostem nejnovějšího Heureka podcastu je Miroslav Uďan“

Leave a Reply