Získejte odpovědi na nejčastější dotazy ohledně Heureky

analysis blackboard board bubble


Zvídavé otázky jsou krokem k úspěšnému e-shopu. Nevíte si s něčím rady? Vždy je lepší se dvakrát zeptat než jednou chybovat. Proto jsme pro vás připravili odpovědi na 20 nejčastěji kladených dotazů na Heurece.

Naším cílem je rozvíjet Heureku tak, aby co nejvíce odpovídala přáním uživatelů a zároveň reagovala na požadavky e-shopů. Pokud zde nenaleznete potřebné odpovědi, zkuste se podívat do našeho kompletního průvodce nastavením a funkcemi, případně nás kontaktujte na e-mailu podpora@heureka.cz. Budeme rádi za jakékoliv dotazy, připomínky i náměty na zlepšení. Se vším vám s radostí pomůžeme.

1. Kolik mě v průměru bude stát PPC režim za měsíc nebo za týden? Máte na to k dispozici nějaké statistiky?

Měsíční útrata u PPC režimu je u každého e-shopu jiná. Ceny za proklik začínají od 0,3 Kč a průměrně se pohybují kolem 4,9 Kč. Záleží vždy na vyhledávanosti vašich produktů a konkrétním ceníku prokliků. Tohle všechno máte možnost sledovat ve statistikách a porovnat se současnou návštěvností. Vždy doporučujeme nabít alespoň minimální částku 1000 Kč bez DPH a vyzkoušet si, kolik nových zákazníků vám to přinese.

2. Proč má konkurence certifikát Ověřeno zákazníky a já ještě ne, i když má můj e-shop větší počet hodnocení?

Je to dáno tím, že zpracováváme i výsledky z dotazníků, které se nezobrazí v recenzích. Například pokud nám zákazník zodpoví pouze dotaz, zda doporučuje, nebo nedoporučuje daný e-shop a nevyplní žádné jiné textové pole, tak recenzi nezobrazíme, ale započítáme ji do statistik pro získání certifikátu Ověřeno zákazníky. Na kompletní čísla se můžete podívat ve správě svého e-shopu na Heurece.

3. Přijede mi někdo poradit s napojením na Heureku a efektivním nastavením? Bude mít můj e-shop svého vlastního poradce?

Ohledně efektivního nastavení vám rádi poradíme po telefonu nebo skrze e-mail podpora@heureka.cz. Pokud byste měli zájem o komplexní optimalizaci svého výkonu na Heurece, doporučujeme certifikovaného partnera, který za vámi přijede a s nastavením vám pomůže. Seznam všech certifikovaných partnerů dle lokalit naleznete na této stránce.

4. Podle čeho se udává pořadí TOP produktů?

Pořadí TOP produktů je řazeno automaticky naším systémem dle vyhledávanosti jednotlivých produktů zákazníky. Tento přepočet probíhá každý den a pořadí není možné ovlivnit bidováním.

5. Proč si nemůžeme párovat produkty do katalogu sami?

Na Heurece máme téměř 30 milionů produktů. Dané produkty, ceny a dostupnost aktualizujeme každé dvě hodiny a jedná se o automatický proces. Jelikož se snažíme udržet co nejvíce relevantních informací pro naše zákazníky, není možné produkty párovat ručně prodejci. Bohužel ne každý prodejce dodržuje naše pravidla pro zobrazení produktu.

6. Mám nastavenou cenu za proklik 1 Kč. Proč si účtujete víc?

Cenu za proklik účtujeme vždy dle aktuálního ceníku prokliků. Tento ceník naleznete v naší nápovědě. V ceníku je vždy stanovena minimální cena za proklik. Pokud ale naopak budete chtít nějaký produkt zviditelnit a vlastníte certifikát Ověřeno zákazníky, můžete cenu za proklik navýšit (tzv. „bidovat”) a produkt se tak může dostat na vyšší pozice.

7. Nechci vám posílat všechny produkty. Jak to můžu udělat?

Na Heurece zobrazujeme vždy všechny produkty, které nám zasíláte v základním XML feedu. Pokud si přejete některé zboží vyřadit ze zobrazení, je zapotřebí ho vyjmout z tohoto feedu. Nicméně, prodejcům doporučujeme zasílání kompletního sortimentu. Zákazníci si u nás rádi vybírají více produktů najednou a snaží se najít e-shop, který jim nabídne vše, co právě hledají. Mohlo by se proto stát, že o některé zákazníky tímto krokem přijdete.

8. Kdy zvednete počet produktů ve feedu?

Pro XML feed máme nastavenou pevnou hranici maximálně 500 tisíc produktů. V současné době neuvažujeme o navýšení, ale v případě jakékoliv změny vás budeme ihned informovat.

9. Jaká jsou pravidla pro vytvoření nové produktové karty nebo kategorie? Co dělat, když na Heurece chybí kategorie, do které chceme posílat zboží?

Produktové karty jsou vytvářeny automaticky, jakmile je produkt zařazen k zobrazení. Pokud máte zájem o vytvoření konkrétní kategorie, která vám u nás chybí, zašlete nám prosím požadavek na e-mail podpora@heureka.cz. Kolegové prověří, zda pro tuto kategorii máme dostatek prodejců a produktů, které bychom do ní mohli zařadit a pokud ano, můžeme ji vytvořit.

10. Proč můj e-shop není na kartě produktu?

Pokud nejste na kartě produktu, váš výrobek nejspíše není spárován z důvodu chybného názvu nebo kategorie. Zašlete nám prosím konkrétní příklad produktu na e-mail podpora@heureka.cz a my to prověříme. Případně se můžete podívat do správy svého e-shopu na Heurece do záložky „Přehled spárovanosti” a zjistit důvod nezařazení. Veškeré rady a informace, jak produkt upravit, aby byl správně spárován, naleznete také v naší nápovědě nebo edukačním videu

11. Proč nenabízíte Balíkovnu ve feedu?

Máme pro vás dobré zprávy. Balíkovnu, jako nového dopravce České pošty, již nyní poskytujeme. Podrobné informace se dozvíte v článku na našem blogu.

12. Proč se zobrazují všechny dopravy a ne pouze ty, které můj e-shop skutečně nabízí?

Zobrazení typů dopravy závisí na jejich vyplnění v administraci vašeho e-shopu na Heurece. Doporučujeme dopravu posílat přímo v XML feedu a následně budou zobrazovány pouze vámi nabízené způsoby dopravy. Díky zasílání dopravy ve feedu budete moci i snadněji nastavit dopravu pro různé druhy zboží odlišně. Například nadměrné zásilky není možné odesílat určitou dopravou.

13. Proč neumíte párovat oblečení rychleji?

Párování produktů v kategorii oblečení se může zdát pomalejší, jelikož se nepáruje automaticky, ale provádí ho pověřená osoba ručně. U produktu je zasíláno mnoho variant a my se snažíme o zajištění maximální přesnosti, prosíme proto o strpení.

14. Nesouhlasí nám data z reportů, jak to?

Pokud vám nesouhlasí data z reportů, zašlete nám prosím konkrétní příklad na e-mail podpora@heureka.cz, abychom mohli situaci prověřit a rádi vám poradíme.

15. Proč se nám nezobrazuje Heureka Košík? 

Důvodů nezobrazování služby Heureka Košík může být více. Je možné, že jste vyčerpali kredit a váš e-shop se přepnul do free verze. Heureka Košík také nefunguje, pokud ztratíte certifikát Ověřeno zákazníky, nebo to mohou zapříčinit technické problémy s API či dostupnostním feedem. Může to být způsobeno také tím, že se produkt nachází v sekci, u které není Košík aktivní, nebo u produktu nejsou vyplněné parametry. Pro zjištění konkrétní příčiny a nalezení řešení prosím kontaktujte “košíkový tým” na e-mailu kosik@heureka.cz.

16. Proč si sami nemůžeme změnit logo, název e-shopu, nebo URL?

Tyto informace bohužel není možné svévolně měnit v administraci e-shopu, jelikož je nutné provést kontrolu ze strany Heureky. Chceme zajistit, aby se vždy vše shodovalo s webovou stránkou e-shopu. Děkujeme, že toto akceptujete.

17. Proč se nevypne e-shop, když je nastavený denní limit?

Denní limit je pouze informativní služba. Pokud se částka, kterou máte nastavenou na denní limit, vyčerpá, přijde vám upozorňující e-mail, který má pouze informativní charakter. Je poté pouze na vás, zda si e-shop přepnete do free režimu, aby se nabídka zobrazovala pouze ve fulltextovém vyhledávání. Záleží také jen na vás, kdy si obchod přepnete zpět do PPC režimu, aby se vaše produkty zobrazovaly opět v katalogu Heureky. 

18. Proč se nezobrazí všechny produkty z feedu ve fulltextu?

Pokud se do vyhledávacího pole zadá obecný dotaz, zobrazí se většinou pouze napárované produkty, jelikož je jich dost a nabídky ve fulltextu se nezobrazí téměř žádné. Dotaz s konkrétním názvem produktu je více specifický a nabídky ve fullextu se zde zobrazují, protože se tak kompenzuje malý počet zobrazených nabídek.

19. Proč není produkt napárován, když je vše správně?

Rádi vám s napárováním produktu pomůžeme. Prosím, zašlete nám konkrétní příklad na podpora@heureka.cz, abychom mohli situaci prověřit. Případně se můžete podívat do správy svého e-shopu na Heurece do záložky „Přehled spárovanosti” a zjistit důvod nezařazení. Veškeré rady a informace, jak produkt upravit, aby byl správně napárován naleznete také v naší nápovědě nebo edukačním videu.

20. Nechceme mít produkt zařazený na produktové kartě, ale chceme nastavit CPC na fulltext. Je to možné?

Cílem inzerce na Heurece obecně je mít své nabídky správně zařazené v katalogu Heureky, aby byly pro potenciální zákazníky co nejsnáze dohledatelné a porovnatelné. Jakékoliv snahy toto obcházet a „někde“ se nezobrazovat jsou ve výsledku kontraproduktivní, protože zobrazení/prokliky jsou v přímé úměře s konverzemi. Pokud je nabídka dohledatelná pouze ve fulltextu, výrazně se snižuje pravděpodobnost, že si produkt někdo zakoupí. Zákazníci se navíc nemusí řídit pouze prodejní cenou, ale do jejich rozhodování může vstoupit více faktorů, jako jsou ceny a možnosti dopravy, zákaznické recenze, známost brandu, apod. Ve výsledku tak mohou dát přednost i dražšímu e-shopu, pokud je jeho nabídka konkurenceschopná v jiných ohledech, jako např. v zákaznických službách. 

A malé doporučení na závěr. Sledujte nás na Facebooku, YouTube, Twitteru a odebírejte náš mailing, ať nepřijdete o žádnou produktovou novinku či důležitou informaci.

Dostávejte novinky přímo na váš e-mail

Leave a Reply