Od prodavače vánočních stromků až po prodej za stovky milionů. Michal Nýdrle, CEO & Founder of Kindred Group, se nebojí mluvit otevřeně

Michal Nýdrle pochází z podnikatelské rodiny. Od malička věděl, že chce něčeho dosáhnout. Tohle si v životě řekne hodně lidí, ale málokdo to dotáhne do takového levelu, že nakonec prodá firmu za stovky milionů korun. A právě to se před dvěma lety Michalovi podařilo, když prodal skupinu digitálních agentur Kindred do rukou francouzského komunikačního velikána Publicis Groupe. K největšímu reklamnímu exitu v Česku však nevedla vůbec snadná cesta.

Představte si, že je vám 16 let, odejdete z domu a „prokousáváte se džunglí sám”.  Michal si vyzkoušel všelijaká povolání, od prodeje vánočních stromků až po snahu rozjet kurýrní službu, kdy bydlel v bytě 1+kk s dalšími třemi kamarády a čtyřmi motorkami. „Půl roku jsem spal s hlavou pod výfukem a s vysílačkou u hlavy.” Někoho to semele, ale Michala to zocelilo natolik, že dnes může s klidným svědomím říct, že se pro něho tyto prvotní zkušenosti staly velkou součástí jeho životního úspěchu. 

Když totiž na pozici nočního hotelového recepčního ve volných chvílích vyvíjel webové stránky, jednoho dne zjistil, že najednou „prodává weby snad polovině restauracím a hotelům na Starém Městě”. Zakázek stále přibývalo a rázem potřeboval na pomoc více a více lidí, až se z toho stala skupina o 150 zaměstnancích. „To, v čem nejsem vynikající, na to potřebuju lidi, kteří budou vynikající,”  tvrdí. Z nevinného koníčku se zničehonic stala vášeň a z vášně byznys. A tak vzniklo Nydrle Digital.

Tuto reklamní agenturu, pojmenovanou podle svého příjmení, Michal založil před 15 lety a celkem záhy k ní začal postupně přidávat další digitální a mediální agentury jako například Go.Direct, Inspiro, Red Media a další. Všechny je pak v roce 2013 zastřešil komunikační skupinou Kindred Group, kterou dovedl k úspěchu.

I úspěšná reklamní skupina však během let svého působení zažila tvrdé nárazy. Ten největší propadák firemní historie popsal Michal právě v tomto podcastu. Z pokusu vytvořit lokální datovou platformu pro cílení online reklamy v podobě Brainstation, do které investoval spoustu peněz i času, si vzal do života jedno velké ponaučení: „Tam, kde probíhá konsolidace, tak do toho se nepouštět, tam už vlak ujel.” 

Michal se ale kromě nezdarů rozpovídal především o úspěšné stránce svého podnikání. Prozradil, kdo ho postavil zpátky nohama na zem a jak dokázal vybudovat firmu s tak obrovským potenciálem. „Člověk musí pochopit své silné a slabé stránky a dokázat potlačit ego. Přenechat to někomu, koho umí uznat a respektovat. Bez toho by se ten úspěch nestal,” přiznává. Vyjednávání o akvizici trvalo dlouhé dva roky, ale stálo to za to. Během té doby zjistil jednu zásadní věc: „Jsem nezaměstnatelný. Nejsem schopen fungovat v režimu reportingových tabulek jen proto, aby byly. Dělají to za mě ti schopnější.”

Michal Nýdrle prozradil v Heureka podcastu i svůj názor na budoucí fungování agentur. „Agentury nějak fungovat budou, ale musí změnit svoji roli. Neprodávají teplou vodu, musí mít kompetenci. Velkou budoucnost vidím v roli analytiků, kteří musí umět data nejen posbírat a interpretovat, ale navíc je zasadit do správného kontextu.“

Na závěr nám poodhalil i něco ze svého soukromého života. Transakce za stovky milionů korun pro něj znamenala úlevu, ale zároveň obrovskou starost. Když celou dobu běžíš jak ta krysa v kolečku, tak je to pak obrovské oddechnutí. Ale to oddechnutí je hrozně krátké a následuje obrovský stres, aby ty peníze na tom účtu nehnily.” 

Jak se proměnil Michalův život po takhle velkém exitu? Změnily se nějak jeho hodnoty? Jak nakládá s tak obrovským množstvím peněz? A co ho vede k vybudování vlastní farmy? Poslechněte si nový díl Heureka podcastu až do konce!

Leave a Reply