Využívejte placeného režimu. Může vám navýšit návštěvnost z Heureky v průměru na trojnásobek

Heureka je největší a zároveň nejlevnější „marketplace“ na českém a slovenském trhu s více než 40 000 registrovanými e-shopy. V průměru ji navštíví 5 milionů unikátních návštěvníků měsíčně, kterým můžete vaše produkty nabízet. A je velmi důležité, aby vás viděli. Přečtěte si proto článek o výhodách placeného režimu a o tom, co všechno vám může přinést.

Na Heurece můžete využít dvou základních režimů: PPC a FREE. Základním rozdílem obou režimů je zobrazování a párování produktů do katalogu Heureky. V případě PPC (tedy placeného) režimu jsou produkty spárovány (zařazeny) do katalogu Heureky (kategorie vlevo na hlavní straně Heureky), a ve fulltextovém vyhledávání jsou upřednostněny. FREE režim je zcela zdarma, produkty se však zobrazují pouze ve fulltextovém vyhledávání.

A co přepnutí do PPC režimu přináší?

Nárůst prokliků byl zaznamenán u 92 % e-shopů, které se přepnuly z FREE do PPC režimu. Naopak, pokud e-shop z PPC režimu vypadne, sníží se mu prokliky až o 74 %. Celkově vám přepnutí z FREE do PPC přinese v průměru trojnásobný nárůst prokliků. Jedná se o průměrný růst, protože do těchto statistik vstupuje například to, ve kterých kategoriích jako e-shop působíte. PPC režim využívá na Heurece 40 % aktivních e-shopů. Přepnutí do PPC režimu je velmi jednoduché, stačí si dobít kredit v administraci vašeho obchodu na Heurece, případně nastavit jeho automatické dobíjení, a je hotovo!

Přepnutí do PPC režimu se aktuálně nejvíce vyplatí v kategoriích Knihy, Obuv, Jízdní kola, Televize, Pračky, Vysavače, Lihoviny, Pily, Sekačky a Grily. Tyto kategorie mají vysokou návštěvnost a více než třetinu všech produktů kategorie nabízí jenom jeden e-shop.

Které kategorie jsou z pohledu PPC režimu naopak náročné? Určitě se jedná o Mobilní telefony, Notebooky nebo třeba Volně prodejné léky. Zde je velká konkurence a málo produktů, které by nabízel jeden nebo jen pár e-shopů.

Více informací o statistikách PPC režimu, dobíjení kreditu a základním nastavení, se dočtete v jednom z dílů našeho seriálu Učíme se Heureku.

Pokud si chcete placený režim aktivovat, stačí si dobít kredit ve vašem adminu nebo napište na podpora@heureka.cz, rádi vám s tím pomůžeme.


Jak využít Heureky na maximum, zjistíte v sérii našich videí. Projděte si cestu od registrace, přes bidding, získání certifikátu Ověřeno zákazníky, až po službu Heureka Košík.

2 komentáře na „Využívejte placeného režimu. Může vám navýšit návštěvnost z Heureky v průměru na trojnásobek“

  1. Nemyslím si, že čím víc je v kategorii produktů, které prodává jediný e-shop, tím větší je šance na úspěch v placeném režimu. V kategoriích, kde má většina produktů jediného prodejce, bývá velké množství produktů a minimální šance být na produktové stránce produktů z první stránky v kategorii. Naopak nejlepší výsledky mají e-shopy v placeném režimu v kategoriích, kde se můžou napárovat na top produkty.
    A ještě bych se rád zeptal, jestli můžete zveřejnit konkrétní data k tomu trojnásobnému navýšení počtu prokliků. Moje zkušenost je taková, že v placeném režimu i bez biddingu je prokliků mnohem víc než jen trojnásobek.

    1. Dobrý den, Vladimíre,
      může to být klidně i více, to máte pravdu. Toto číslo je průměrná hodnota navýšení, počítána ze vzorku e-shopů všech velikostí.
      Hezký den, Matěj

Leave a Reply