CSS = strašák nebo příležitost?

Martin Zítek, šéf našeho performance marketing týmu, už nějakou dobu o CSS programu přednáší na všech možných konferencích či workshopech. Pro ty z vás, kteří jej neměli příležitost slyšet naživo nebo si chtějí o CSS programu v klidu přečíst, jsme připravili tento článek. A pokud dáváte přednost video obsahu, níže najdete záznam z PPC Offline konference, která se konala letos v září.

Co znamená Comparison Shopping Services (CSSs)?
Jde o program, který umožňuje zbožovým srovnávačům (CSE) a e-shopům efektivněji komunikovat s nakupujícími v rámci Google Shopping Ads. Po absolvování školení mohou partneři CSS pomoci maximalizovat potenciál reklam v rámci Google Shopping. Program CSS funguje pouze v rámci EHP (Evropský hospodářský prostor) a Švýcarsku, a to na základě rozhodnutí Evropské komise z roku 2017. Detailně si o tom můžete přečíst pod těmito odkazy:
(https://support.google.com/merchants/answer/7558973?hl=cs)
(https://www.youtube.com/watch?v=xXz9PFy4p88)
(https://comparisonshoppingpartners.withgoogle.com/)

I Google je CSS

Jaké výhody a nevýhody spolupráce s CSS nabízí?

Jednu z největších výhod, kterou CSS partneři mohou nabídnout, je zvýšení počtu kliků při zachování nebo i snížení nákladů. Někdo si může říct, že se jedná o slevu, kterou CSS partner může poskytnout. Svým způsobem to tak i je, ale není jednoduché „slevu“ změřit a ani Google CSS nemá výši „slevy“ v podmínkách nikde definovanou. Najdete tam pouze to, že Google CSS musí vykazovat zisk.

Na trhu se mluví o „slevě“ 20 % z ceny kliku v rámci Google Shopping Ads a spousta partnerů s touto informací otevřeně pracuje (Heureka CSS není výjimkou).

Je důležité zmínit, pokud plně vyměníte Google CSS za jiného CSS partnera pak ztrácíte možnost komunikace s Google CSS accountem (pokud jste předtím nějakého vůbec měli, platí spíše pro větší spendery). Neznamená to však, že ztrácíte Google podporu úplně! Vždy máte možnost oslovit Google support (G-tech) přes ticketovací systém či přes CSS partnera. (https://support.google.com/merchants/gethelp)

Další výhody se mohou lišit partner od partnera.

Pro správné zvolení CSS partnera vám doporučuji si sumarizovat výhody a nevýhody a rozhodnout se pro ideální variantu, která nejvíce bude vyhovovat vašemu projektu.

Jak funguje aukce v rámci Google Shopping Ads? 

Některé z vás může napadnout čím více CSS partnerů, tím více možností jak „vytapetovat“ Google Shopping Ads. Není to pravda! Více CSS partnerů neznamená pokrytí větší plochy v rámci Google Shopping Ads. V rámci aukce vždy dochází k deduplikaci na straně Google. To znamená, že v rámci aukce na hledaný search term může být za jeden e-shop (doménu) zobrazen stejný produkt (GTIN) vždy pouze jednou. Neznamená to však, že eshop nemůže mít na daný search term zastoupení více produktů (GTINů).

Zároveň ani neznamená, že s použitím více CSS partnerů si sami sobě zvyšujete bid v rámci aukce!

Příklady aukcí pak naleznete přímo v nápovědě Google

Na co si dát pozor?

  1. Zjistěte si, zda CSS partner má OPT-in kontrakt na display, image

2. Pokud nechcete dávat přístupy k datům zvolte partnera, který umožňuje toto propojení

  1. Zkontrolujte si trackování reklam a redirecty

(zdroj – https://www.linkresearchtools.com/seo-tools/free-seo-tools/link-redirect-trace-extension/)

  1. Zvyšte pozornost při přechodu na jiného CSS partnera. Vaše Shopping kampaně využívající tROAS „spadnou“ do learning periody.
  • Změny avg. CPC se mohou pohybovat i + – 70%

Jaké jsou výhody a nevýhody Heureka CSS?

Co je potřeba k tomu udělat?


Jaký je pricing Heureka CSS?

Vždy dáváme první měsíc zdarma na otestování Heureka CSS.
Za každý následující měsíc pak fixní fee:

  • Heureka (CZ) – 30 000 Kč / měsíc
  • Srovnanicen.cz – 5 000 Kč / měsíc
  • Heureka (SK) – 600 EUR / měsíc

Jak dopadl A/B test Heureka CSS vs. Google CSS? 

Pokud vás zajímá více informací nebo se chcete zapojit do CSS programu už teď a vyzkoušet jej, napište nám na obchod@heureka.cz a rádi vám vše vysvětlíme.

Shrnutí na závěr

Udělejte si research v rámci CSS partnerů, zjistěte jejich výhody a nevýhody a rozhodněte se, který vašemu projektu nejvíce vyhovuje.
Určitě je dobré si CSS otestovat, pokud jste eshop, který investuje do Shopping kampaní značnou část svého marketingového budgetu, může to být příležitost, jak ještě více zefektivnit vaše investice.

Martin Zítek

Záznam prezentace z PPC Offline konference – 12. 9. 2019

Napsat komentář