Dny dopravy zdarma letos nebudou

Sedm ročníků a obrat téměř dvě miliardy korun (1,8 mld korun) – to jsou Dny dopravy zdarma, které jsme pro vás posledních 6 let, a vloni dokonce dvakrát, připravovali. Letos jsme se však rozhodli od tohoto konceptu upustit a akci letos nepořádáme. Čtěte krátké vysvětlení, proč jsme se k tomuto kroku rozhodli.

Pro zákazníky už doprava zdarma není zdaleka tak důležitým benefitem jako dříve. Služby e-shopů se neustále zlepšují a posouvají, a doprava zdarma se stává běžnou doplňkovou službou. Nulové náklady na dopravu často bývají samozřejmostí při objednávkách ve vyšší hodnotě, některé e-shopy dokonce nabízí dopravu zdarma celoročně, a tak ani z jejich strany zájem o účast na akci nerostl.

Rozhodli jsme se proto letos akci nepořádat. Místo toho se budeme soustředit na hlavní sezónu a Black Friday. S tím souvisí mnohem lepší a intenzivnější edukace zákazníků v tomto směru a podpora chytrého nakupování online. 

Samozřejmostí je to, že se budeme i nadále věnovat také vylepšování našich služeb – plánujeme úpravy a zjednodušování administrace, ale i kroky pro lepší edukaci e-shopů tak, abyste z Heureky mohli vytěžit opravdu maximum.

Zajímá vás ke Dnům Dopravy zdarma ještě něco? Neváhejte nám napsat na podpora@heureka.cz, rádi odpovíme.

39 thoughts on “Dny dopravy zdarma letos nebudou”

  1. Dny dopravy zrušené? To je pro mne velké zklamání…Využila jsem ji každý rok..A ještě jsem to doporučila všem známým..Škoda fakt..

    1. Jano, spousta e-shopů dělá vlastní dny dopravy zdarma. Můžete si objednat newslettery ze svých oblíbených e-shopů, nebo je sledovat na sociálních sítích. Věřím, že některý z nich vás potěší.

  2. Je to správný krok. Doprava zkrátka něco stojí. Nevím, proč by měla být zdarma. Navíc spousta eshopů má takové podmínky, že když člověk neobjedná opravdu jen drobnost, tak se v naprosté většině případů dostane na minimální nebo nulovou cenu dopravy. To nemluvím o možnostech osobního odběru. Navíc, když objednám drobnost v ceně třeba 50 Kč a doprava stojí třeba 70 Kč, tak proč bych to měl mít zadarmo?

  3. Jsme jeden z eshopů, který má dopravu zdarma celoročně a přínos tak pro nás byl nulový. Věřím, že existoval typ zákazníků, který na podobnou akci čekal, ale náš zákazník to dělat nemusel. U eshopů s nižší průměrnou cenou zboží to naopak může být komplikace a poměrně finančně náročná akce. Těm se asi „uleví“.
    Myslím, že je dobré rozhodnutí od tohoto typu akce ustoupit a věnovat se jiným formám propagace online nakupování.

    Zdraví, Jirka Štencek z Helveti.cz

    1. Dobry den, nesouhlasim – prave u zbozi s nizsi cenou je doprava zdarma lakadlem. Nebudu si kupovat vec za 100Kc, kdyz je doprava 150Kc (a prijde mi dopor. balik za 59Kc!). Zasilkova sluzba je v soucasne dobe natolik vyuzivana, ze se naopak obchodnikum vyplati „tratit“ na postovnem, nez mit po republice X kamennych pobocek… Za mne tedy skoda zrusene akce.

  4. Je to správný krok. Doprava zkrátka něco stojí. Nevím, proč by měla být zdarma. Navíc spousta eshopů má takové podmínky, že když člověk neobjedná opravdu jen drobnost, tak se v naprosté většině případů dostane na minimální nebo nulovou cenu dopravy. To nemluvím o možnostech osobního odběru. Navíc, když objednám drobnost v ceně třeba 50 Kč a doprava stojí třeba 70 Kč, tak proč bych to měl mít zadarmo?

    1. Doprava zdarma nikdy u zboží za 50 Kč nebyla. Minimální limit objednávky s dopravou zdarma byl tuším až od 300 Kč, ale možná se mýlím.
      Osobní odběr máte jen ve velkých městech a i osobní odběr (nemyslím tím Uloženky, Zásilkovny atp.) je mnohde už zpoplatněn.
      Je smutné, že právě řadu „drobností“ v normálním obchodě neseženete a musíte tudíž, ať chcete nebo ne, objednávat přes internet. A většina internetových obchodů má omezený počet dodavatelů, takže nemůžete sloučit objednávku u jednoho obchodníka, ale musíte objednávat u 2, 3, … obchodníků zvlášť.

  5. Máme dopravu zdarma nad určitou částku po celý rok, proto jsme se do dopravy zdarma od Heureky nezapojovali, přišlo nám to zbytečné, takže to chápu. Zřejmě i Black Friday bude mít podobný osud. Alza ho má x-krát do roka a ještě ho střídá s cenovým masakrem. Mall má Slevománii atd. lidi už budou otupělí…

  6. Pro kurýrní služby byly Heureka dny dopravy zdarma doslova noční můrou.
    I za náš e-shop smdledzarovky.cz jsme rádi, že je to zrušeno. Dopravu zdarma a jiné marketingové akce si rádi řídíme sami.

  7. S rostoucí konkurenci začíná být doprava zdarma běžnou věcí, než nějakým benefitem. Stejně jako dneska zákazník očekává zboží do druhého dne, tak brzo bude doprava zdarma povinností. A pak se ukáže, kdo dokáže dobře upsellovat a pracovat s hodnotou objednávky. 🙂

  8. V HobyNáradi.cz máme nastavené výhodné prodejní ceny a proto účtujeme dopravu našim zákazníkům i přesto se nakupovat u nás vyplatí. Akci dny dopravy zdarma jsme hrdě podporovali a brali jsme ji jako velkou odměnu pro naše zákazníky. Tato akce byla pro náš e-shop velkým přínosem, zvýšil se výrazně počet nových objednávek (zákazníků), většina objednávek do 1000 Kč je pro nás bez účtované dopravy v minusových hodnotách, ale i přesto není doprava zdarma prodělečnou akcí. Naše logistika a skladová dostupnost je na zvýšený počet objednávek připravena a nedochází tak k opožďování zásilek. Byla to významná událost a mrzí nás její konec. O tuto akci byl obrovský zájem, díky výrazné úspoře na poštovném, které u nás díky charakteru zboží může vystoupat až na 1200 Kč. HobyNaradi.cz DNY DOPRAVY ZDARMA NEVYNECHÁ ANI TENTO ROK! AKCI PLÁNUJEME na 26-27.9.2019. Tento datum si určitě poznačte do svého kalendáře! V tyto dny nevynecháme ani naše oblíbené ČASOAKCE a tak se nakupování u nás stane super-výhodné. Akci ještě jednou zopakujeme i v listopadu, kdy začne předvánoční nákupní horečka a to na 12-13.11.2019. Věříme, že se přidají i ostatní e-shopy, které tuto akci pro své věrné zákazníky každoročně pořádají.

  9. Je vidět, že ekonomická krize tu už je! Žádné oslabení „ekonomického růstu“, ale pořádná krize! Propouštění, zdražování, škrtání výdajů na všechno možné. No, alespoň obchodníci si 13.-15.11.2019 zažijí normální pracovní den, žádné šílenství kolenovrtů. Teď jsem obdržel e-mail od willistore.cz, že oni budou mít v těchto dnech poštovné zdarma, zřejmě nebudou jediní.
    Jen si na „https://www.dendopravyzdarma.cz“ opravte text – nyní tam visí toto: Dny dopravy zdarma skončily (13.-15.11.2018). Těšíme se na příští ročník“.

  10. Tak mě to teda taky mrzí. Čekala jsem na to každý rok a měla z toho radost. Pro člověka, který kupuje dárky kolem 400,- a z různých e-shopů, to bylo příjemné. 🙁

  11. V našem E-shopu je doprava, vrácení čí výměna zboží celoročně zdarma a to bez podmínky minimální hodnoty nákupu.
    Věřím, že E-shopy, kterým bude akce „Dny dopravy zdarma“ chybět, zvládnou obdobnou akci v rámci jejich E-shopů vytvořit a propagovat svépomocí.

    S pozdravem

    Jiří Zikmund – Zdravé tričko.cz

  12. V našem eshopu je doprava zdarma celoročně a na vše, už od roku 2012. Třeba i na drobnost za 19 Kč. Takže tato akce pro nás postrádala smysl.

    Trochu mě štve jak spousta větších eshopu s velkou slávou hlásá Dopravu zdarma s hvězdičkou a tak trochu toto slovní spojení zneužívá jako například Black Friday. Ptáte se jestli u těch drobností dopravu dotujeme? Samozřejmě. Vyplatí se to? Ano 🙂

  13. Škoda,taky nakupuju dárky v menších hodnotách a dopravu zdarma jsem využívala,nemyslím si,že by nějaký „Black friday“ s nastřelenýma cenama,aby vše vypadalo výhodně, zákazníkům vynahradil opravdovou slevu na dopravě.

  14. David Musil: „Navíc, když objednám drobnost v ceně třeba 50 Kč a doprava stojí třeba 70 Kč, tak proč bych to měl mít zadarmo?“ co je to za blábol ??? doprava zdarma byla od 300 Kč !!!!!!

  15. Letos zkoušíme dny dopravy zdarma po celý tento týden (21.10. – 25.10.) a zatím vidíme přibližně dvojnásobný počet objednávek, ale výhodnost pro e-shop je diskutabilní. Po odečtení doprav je hrubá marže velmi podobná, jako kdyby objednávek byla polovina (bez dopravy zdarma). Takže to znamená více práce, ale snad tím alespoň část zákazníků potěšíme. Minimálně to funguje jako záminka pro mailing u kterého vidíme lepší čísla, než obvykle.
    (e-shop http://www.zahradajezek.cz)

  16. Každému je jasné, že o zákazníky tady vůbec nejde. Heureka zrušila Dny dopravy zdarma, aby Mall mohl během letní a vánoční sezony získat větší tržní podíl. Všiměte si, že Mall a Alza mají dopravu zdarma téměř ob týden – divné, že dva e-shopy, které všechno měří, nedošly ke zjištění, že zákazníci o to (dopravu zdarma) nestojí také. Oznámení přišlo také ve stejný den, kdy Mall pohltil prodeti.cz a spustil svůj věrnostní program, který je (shodou okolností) založen na tom, že zákazník registrovaný dostane na 6 měsíců dopravu zdarma. Problém je, že doprava zdarma ve věrnostním programu se Mallu nebude propisovat do výsledků Heureky.
    Z hlediska Heureky nemá tento krok žádnou logiku. Vzhledem k tomu, že jejich byznys stojí na cenách prokliků a doprava zdarma zvyšuje počet prokliků (změřeno), logicky se tím připravují o zisk. Asi majitelé měli letos jinou prioritu.
    Vsadím se, že Mall během listopadu Vánoc spustí dopravu zdarma podpořenou masivní kampaní (i na Heurece). Tolik k „neprostupné zdi“ mezi Heurekou a Mallem.

  17. Každoročně jsme to využívali. Postup byl takový, že jsem měly namyšleno, co chceme koupit a při dnech dopravy zdarma jsem prošly e-shopy a vše nakoupily. Většinou tak 80% vánočních dárku. Takže to bylo fajn. Nyní ty rady, že každý e-shop takovou akci má soukromě jsou k ničemu. E-mail si nezahltím newsletterma a nehodlám každý den kontrolovat kdo má či nemá dopravu zdarma. Je to škoda. K něčemu to bylo. Určitě lepší akce než tzv. black friday po česku.

    1. Máte naprostou pravdu, nakupovala jsem taky tak – už od podzimu jsem vybírala, ve kterých e-shopech a které vyhlédnuté produkty takhle nakoupím (hlavně v těch, kde mají vyšší částku na dopravu a dopravu zdarma až při nákupu kolem 2000). Opravdu mě to zklamalo !

  18. Black Friday na mě z reklam „řve pořád“, ať je pátek či svátek …. Dny dopravy zdarma měly jasně vyhrazeny určité dny …. plně jsem toho využíval ke kupování drobností např. knih. Za mě tedy s koncem této akce velké zklamání.

  19. V minulosti jsem využívala a chtěla i letos znovu. Velké zklamání, že jste to zrušili.

  20. No tak děkuji, každý rok toho využívám a tento rok jsem s tím také počítala, celou dobu čekám na 11.11.2019 a te´d nic, samozřejmě to co chci koupit je i s dopravou a poštovným, tak to nekoupím, obchody mají smůlu. Jsem velice zklamaná a naštvaná

  21. To je škoda, každý rok jsem tuto akci využíval. Kupoval jsem vánoční dárky z různých eshopů a kdybych měl u každého dárku platit dopravu, nevyplatí se mi to.

  22. Věčná škoda (a myslím i chyba), zejména u knih, kde poštovné tvoří klidně 50% z ceny zásilky jsem to využíval -takhle si hodně rozmyslím jestli si knihu koupit nebo ne.
    Na sledování individuálních akcí (pokud nějaké vůbec jsou) nebo letáků jednotlivých obchodů nemám čas ani chuť a rozhodně se nehodlám nikde registrovat k zasílání informací mailem.

  23. Jdu se podívat, kdy budou letos dny dopravy zdarma a co nevidím….škoda převeliká, využívala jsem hodně a byl to pro mně takový start nákupu vánočních dárků. Šlo samozřejmě o levnější položky, u kterých bych se nevešla na limit, pro který běžně eshopy dopravdu zdarma poskytují.

  24. Za mě škoda, využívala jsem toho každý rok. Chápu, že zaměstnancům obchodů i dopravcům se uleví, ale byla to akce pro zákazníky a pro ně to byla reálně uspořená částka = jistota úspory. Black Friday na český způsob je loterie = nejistota úspory. Jednak, nemáte jistotu, že Vámi vybrané zboží se dostane do slevy. A jednak hra čísel, jakou se tvoří sleva, je mnohdy sporná a je úsporou spíš pro obchod, když není výjimkou, že cena zboží v Black Friday je vyšší jako byla několik měsíců zpátky (výsledek pozorování cen konkrétních výrobků v minulých letech). Samozřejmě se to netýká všech produktů ve slevě, to je to kouzlo loterie, nějaká šance na prospěch tam je. Beru právo Heureky zrušit svoji vlastní „akci“, ale to bláhové zdůvodnění!!! Vždy jsem si myslela, že Heureka si postavila svůj profit na podpoře zájmů zákazníků. Je jasné, že zrušení dnů dopravy zdarma není v zájmu zákazníků, ale můj pocit z toho zdůvodnění je, že mi tam podsouvají, že vlastně jim jde o moje dobro. A rázem přicházím ne jenom o dny dopravy zdarma, ale i o důvěru, že Heurece jde o můj zájem = zájem zákazníka.

  25. je to velká škoda, člověk nakupuje z různých e-shopů a tak je doprava zdarma vždy velkým plusem, ať už kupuje člověk česká vína co v okolí neprodávají nebo velmi rozměrné věci, pro které nelze ani dodávkou zajet

  26. Velké zklamaní eshopy jsou hodně lakomí,tak si váží zákazníků ani jednou nedají dopravu zdarma obvykle je to od 1500 kč a výš. Dárky na Vánoce budou jinde,mám ráda dopravy zdarma nad 300 kč. Určitě nejsem zklamaná jenom já. Aby si naplnily eshopy kapsy na Vánoce to jim přeji darmožroutům.

Napsat komentář