Sjednocujeme parametry Značka a Výrobce

V průběhu prázdnin budeme intenzivně pracovat na novém sjednocení dvou důležitých parametrů – Značka a Výrobce. V sekcích se sortimentem, který je prezentován pod svojí značkou a ne pod značkou výrobce, chceme totiž zákazníkům umožnit lepší filtrování. O co se jedná, a jak na to? To se dozvíte v následujícím článku.

Ukázkovým příkladem jsou pleny Pampers, které jsou mnohem známější právě pod tímto názvem než pod názvem Procter & Gamble. Stejně tak barvy Primalex, psí krmivo Pro Plan a spousta dalších.

V některých sekcích dojde ke změně povinného názvu, kdy bude nutnost uvádět v názvu Výrobce nahrazena povinností uvádět v názvu Značku, v jiných je značka již požadována.

Pro ověření, zda se tato změna týká vašeho sortimentu, doporučujeme si prohlédnout následující tabulku:

Jak posílat produkty v XML feedu?

Změny v XML feedu, které bude případně potřeba provést, se budou týkat tagů PRODUCTNAME, MANUFACTURER a PARAM.

Výrobce/značka

V případě produktů, u kterých je výrobce zároveň značkou, v tagu PRODUCTNAME (případně PRODUCT) a MANUFACTURER posílejte jako doteď výrobce.

Samsung Galaxy S10e G970F 128GB černý

<PRODUCTNAME>Samsung Galaxy S10e G970F 128GB černý</PRODUCTNAME>

<MANUFACTURER>Samsung</MANUFACTURER>

 

Halmar ISO tmavě šedá

<PRODUCTNAME>Halmar ISO tmavě šedá</PRODUCTNAME>

<MANUFACTURER>Halmar</MANUFACTURER>

 

GT Avalanche Comp 29 Battle Gray/Neon Yellow/Deep Navy M/17″ 2018

<PRODUCTNAME>GT Avalanche Comp 29 Battle Gray/Neon Yellow/Deep Navy M/17″ 2018</PRODUCTNAME>

<MANUFACTURER>GT</MANUFACTURER>

 

Salomon S/MAX 8 + Z11 WALK 18/19 dark blue/ye 175

<PRODUCTNAME>Salomon S/MAX 8 + Z11 WALK 18/19 dark blue/ye 175</PRODUCTNAME>

<MANUFACTURER>Salomon</MANUFACTURER>

 

Bestway Steel Pro Frame Rattan 3,66 x 1 m 56709

<PRODUCTNAME>Bestway Steel Pro Frame Rattan 3,66 x 1 m 56709</PRODUCTNAME>

<MANUFACTURER>Bestway</MANUFACTURER>

 

Osprey Raptor 14l černý

<PRODUCTNAME>Osprey Raptor 14l černý</PRODUCTNAME>

<MANUFACTURER>Osprey</MANUFACTURER>

 

Bulldog Original balzám na vousy 75 ml

<PRODUCTNAME>Bulldog Original balzám na vousy 75 ml</PRODUCTNAME>

<MANUFACTURER>Bulldog</MANUFACTURER>

 

Shell Helix Ultra 5W-40 4 l

<PRODUCTNAME>Shell Helix Ultra 5W-40 4 l</PRODUCTNAME>

<MANUFACTURER>Shell</MANUFACTURER>

 

Adidas Performance 3/4 kalhoty SP CL X11543 černá EU 34

<PRODUCTNAME>Adidas Performance 3/4 kalhoty SP CL X11543 černá EU 34</PRODUCTNAME>

<MANUFACTURER>Adidas</MANUFACTURER>

Výrobce a značka najednou

Změna se tedy týká produktů, které jsou známé pod značkou, kterou zastřešuje nějaký koncern, případně výrobce, který nabízí na trhu více značek.

V tagu MANUFACTURER zasílejte výrobce (koncern), v tagu PRODUCTNAME (případně PRODUCT) zasílejte název odpovídající povinnému názvu, ve kterém bude uvedena značka. XML feed bude třeba rozšířit o nový parametr s PARAM_NAME Značka s odpovídající hodnotou.

Díky tomuto rozlišení budeme uživatelům moci nabídnout filtrování nejen jejich oblíbené značky, ale budou se moci i podívat, jaké další značky tento výrobce má ve svém portfoliu.

 

Pampers Active Baby-Dry 4 Maxi 8-14 kg 174 ks

<PRODUCTNAME>Pampers Active Baby-Dry 4 Maxi 8-14 kg 174 ks</PRODUCTNAME>

<MANUFACTURER>Procter & Gamble</MANUFACTURER>

<PARAM>

<PARAM_NAME>Značka</PARAM_NAME>

<VAL>Pampers</VAL>

</PARAM>

 

Tempo Autoleštěnka 300 ml

<PRODUCTNAME>Tempo Autoleštěnka 300 ml</PRODUCTNAME>

<MANUFACTURER>Druchema</MANUFACTURER>

<PARAM>

<PARAM_NAME>Značka</PARAM_NAME>

<VAL>Tempo</VAL>

</PARAM>

 

Vanish Oxi Action tekutý odstraňovač skvrn 4 l

<PRODUCTNAME>Vanish Oxi Action tekutý odstraňovač skvrn 4 l</PRODUCTNAME>

<MANUFACTURER>Reckitt Benckiser</MANUFACTURER>

<PARAM>

<PARAM_NAME>Značka</PARAM_NAME>

<VAL>Vanish</VAL>

</PARAM>

 

Pro Plan Medium Puppy Optistart s kuřetem 12 kg

<PRODUCTNAME>Pro Plan Medium Puppy Optistart s kuřetem 12 kg</PRODUCTNAME>

<MANUFACTURER>Purina</MANUFACTURER>

<PARAM>

<PARAM_NAME>Značka</PARAM_NAME>

<VAL>Pro Plan</VAL>

</PARAM>

 

L.O.L. Surprise #Hairgoals PDQ

<PRODUCTNAME>L.O.L. Surprise #Hairgoals PDQ</PRODUCTNAME>

<MANUFACTURER>MGA</MANUFACTURER>

<PARAM>

<PARAM_NAME>Značka</PARAM_NAME>

<VAL>L.O.L.</VAL>

</PARAM>

 

Primalex Plus 15kg bílý

<PRODUCTNAME>Primalex Plus 15kg bílý</PRODUCTNAME>

<MANUFACTURER>PPG</MANUFACTURER>

<PARAM>

<PARAM_NAME>Značka</PARAM_NAME>

<VAL>Primalex</VAL>

</PARAM>

Nevíte si rady s něčím ohledně párování? Pište nám na podpora@heureka.cz anebo zkuste mrknout na náš seriál Učíme se párovat na Heurece.

5 komentářů: „Sjednocujeme parametry Značka a Výrobce“

  1. Zájem o párování a data je super.
    K tomuto bych se rád zeptal na účel – jaký má rozlišení značky a výrobce viz výše cíl.

    Proč se ptám? Příkladem budiž např. Matsushita – běžný uživatel zná značku Panasonic a ví, že si chce koupit zboží této značky. Běžný e-shop má v XML elementu MANUFACTURER hodnotu „Panasonic“. Běžný e-shop nezná slovo „Matsushita“. Neví, co to je. A i kdyby věděl, tak ve vlastní databázi zboží to uloženo nemá. Nepotřebuje to.

    Pokud bych chtěl do XML elementu MANUFACTURER nově naplnit hodnotu „Matsushita“, tak u nás v Mergadu to udělám na tři kliknutí. Ale kladu si otázku, proč to celé dělat 🙂

    —–
    PS: když jsem ještě marketing ve vyhledávačích zboží školíval, bývala právě tohle jedna ze zajímavostí, kterou jsem účastníky zásoboval. Vedle posaného problému je velice zajímavé i to „Kdo vlastně je skutečným výrobcem zboží“ a „Jak správně výrobce napsat“ – některé právnické osoby mají řadu variant. Jistě, řadu různých textových řetězců rozpozná algoritmus na straně Heureky jako shodnou a záznamy seskupí. Ale někdy to může mít docela těžké 🙂

    1. Dobrý den,

      pokud se máte rozhodnout, kterou variantu použít, je zde dobrým vodítkem to, zda se obecně komunikuje na trhu jen značka nebo i výrobce.

      Alexandra Čermáková
      Content Manager

      1. Ahoj Alex,
        co píšeš ale odpovídá tom, co píši já – viz ta Matsushita. V praxi je velmi časté, že společnost vytvářející značku uživatelé ani prodejci neznají.

        Tedy ono to zavedení do XML není nic proti ničemu. Jen mi to přijde zajímavé. Ostatně Zboží.cz (sorry za toto slovo zde 🙂 se právě o toto pokoušelo už několik roků zpět. Praktické využití nevidím dodnes. Tipl bych, že právě proto, že nakonec v něm v praxi není, z pohledu správce produktového katalogu, přidaná hodnota.

  2. Ahoj Michale,

    pro nás je to velmi praktická změna. Dost často se v posledním roce stalo, že značka prodala nějakou svou divizi nebo přímo značku. Pokud jsme tedy vyžadovali do názvu produktu výrobce, znamenalo to přepisování a upravování produktových karet napříč celou Heurekou. Tato změna by tomu měla ve většině případů, které nás v budoucnu čekají, předcházet.

    Alexandra Čermáková
    Content Manager

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s