Lekce 7: Jak využít filtrování na Heurece pro svůj prospěch

Používáte tag PARAM? Proč byste měli? Jak roste počet produktů v jednotlivých sekcích Heureky, uživatelé čím dál častěji používají filtrování podle nejrůznějších parametrů. Pokud tedy chcete svým produktům pomoci se dostat na lepší pozici, je vhodné začít používat v XML feedu tag <PARAM>.

tag PARAM

Pro předávání jednotlivých parametrů skrze XML feed se využívá tag PARAM a jeho dva podtagy PARAMNAME a VAL.

<PARAMNAME>

Označuje název parametru, například Hmotnost produktu, Velikost, Barva, Materiál, apod.

<VAL>

Tag pro jednotlivé hodnoty. Ty jsou trojího druhu:

  1. textové – barvy, příchutě, materiál, apod.
  2. číselné – objemy, velikosti, rozměry, apod. (je potřeba uvádět s jednotkou)
  3. ano x ne – např. indukční pánev

Níže příklad toho, jak se jednotlivé hodnoty zapisují:

PRODUCTNAME>Pánev Tefal Talent Pro 28cm C6210652</PRODUCTNAME>
<GIFT>Prostředek na mytí nádobí 50ml</GIFT>

<CATEGORYTEXT>Heureka.cz | Dům a zahrada | Bydlení a doplňky | Kuchyně | Vaření | Pánve</CATEGORYTEXT>

<PARAM>
<PARAM_NAME>Průměr</PARAM_NAME>
<VAL>28 cm<VAL>
</PARAM>

<PARAM>
<PARAM_NAME>Typ</PARAM_NAME>
<VAL>univerzální</VAL>
</PARAM>

<PARAM>
<PARAM_NAME>Indukční ohřev</PARAM_NAME>
<VAL>ano</VAL>
</PARAM>

Když nevíte, jaké filtry jsou v sekci použity, doporučujeme se podívat do sekce.

Vlevo najdete filtrování a tučně vyvedené nadpisy filtrů je možné použít jako názvy pro parametry. Jenom upozornění — výrobce, který je také ve filtrování, se předává v tagu MANUFACTURER.

Ne všechny parametry bývají uvedeny ve filtrování, další naleznete na produktové kartě, na záložce Specifikace:

Povinné parametry

Poslední dobou jsme začali nasazovat do sekcí tzv. povinné parametry. Jedná se o parametry, které musíte mít vyplněné, jinak se nebudete zobrazovat při filtrování v sekci a na produktové kartě a nabídku nebude možno zakoupit přes Heureka Košík.

Nejlépe to asi vysvětlí následující příklad:

Na obrázku vidíte, jak vypadá produktová karta, když si ji zákazník otevře. Povinné parametry, které jsou vidět pod tlačítkem v tomto případě Strana zipu, Barva a Velikost jsou zatím prázdné a dole se zobrazují všechny nabídky všech obchodů, které nám tento produkt posílají.

Pokud si zákazník vybere Stranu zipu, zobrazení nabídek se změní:

Po zafiltrování pravého zipu se zobrazí pouze nabídky, které mají v PARAM vyplněno, že mají zip na pravé straně:

<PARAM>

<PARAM_NAME>Strana zipu</PARAM_NAME>

<VAL>pravý</VAL></PARAM>

V tomto případě tedy nezáleží na tom, zda máte informaci o zipu, barvě či velikosti v názvu, ale pouze na tom, zda ji máte uvedenou ve feedu v tagu PARAM.

Na obrázku vidíte, jak vypadá nabídka obchodů poté co si zákazník vybral barvu spacáku…

<PARAM>

<PARAM_NAME>Barva</PARAM_NAME>

<VAL>modrá</VAL></PARAM>

… a na posledním obrázku je vidět pouze jediná nabídka, která má vyplněny všechny tři povinné parametry. Z původních dvaceti obchodů na produktové kartě, zůstal po použití filtrů, pouze jediný. Správně vyplněné parametry tedy nabízí konkurenční výhodu, kdy se vaše nabídka může dostat bez biddování na první místo.

<PARAM>

<PARAM_NAME>Velikost</PARAM_NAME>

<VAL>195 cm</VAL></PARAM>

Seznam povinných parametrů v jednotlivých sekcích naleznete na následujícím odkazu.

 

2 komentáře: „Lekce 7: Jak využít filtrování na Heurece pro svůj prospěch“

  1. Děkuji za pěkné zpracování, jak funguje filtrace.

    Jak je to s cenou za proklik?

    Bez použití filtrace byl Outdoor market v oranžovém boxu a po použití filtrace již byl sám jako nejlevnější.

    Mění se cena prokliku?

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s