Lekce 2: Strom kategorií a jak posílat a hlavně neposílat, když kategorie není

Jak už jsme si řekli v minulém díle, je klíčové, aby vaše produkty měly v XML feedu  uvedenou správnou a jasnou kategorizační cestu. Pokud nedojde k jejímu rozpoznání, kategorie se v Přehledu spárovanosti zobrazí jako ignorovaná, produkty této kategorie se vůbec nedostanou ke schvalování. V kategoriích, v sekcích, se sdružují jednotlivé produkty. Ve stromové struktuře se jedná o sekce poslední úrovně, kam je také potřeba směřovat své produkty. Např.: Mobilní telefony, Notebooky, Plyšové hračky, Bazény.  Kategorii je nutné pojmenovat přesně dle sortimentu, který se pod ní nachází. Vždy uvádějte celou cestu k produktu, nepoužívejte pouze názvy koncových sekcí. A jak přesně na to? Vítáme vás u dalšího dílu našeho seriálu. Jak najdu vhodnou sekci?

Když nevíte, zda je pro váš produkt na Heurece vhodná sekce, použijte vyhledávání. Na váš dotaz můžete dostat několik odpovědí:

Na obrázku vidíte, že na dotaz „robotická sekačka“ vyhledávání našlo konkrétní produkty v sekci Sekačky. Podle tlačítka “Porovnat ceny”, počtu obchodů a cenového rozpětí vpravo poznáte, že se jedná o produktové karty zařazené do katalogu.

Pokud vyhledáte dotaz, který je shodný s názvem sekce, parametrické sekce, případně s klíčovým slovem, budete automaticky přesměrováni.

Takto vypadá výsledek vyhledávání, kdy pro vyhledávané produkty nemáme vhodnou sekci a zobrazilo se proto pouze fulltextové vyhledávání.

Dalším způsobem, jak najít kategorie, je použít Strom sekcí v nápovědě.

Co (ne)dělat, když kategorie na Heurece není?

Může se stát, že vhodnou kategorii pro svůj produkt nenajdete. V tom případě do tagu CATEGORYTEXT vyplňte takovou cestu, abychom dokázali rozpoznat, jaké produkty pod touto cestou posíláte.

Nesnažte se posílat produkty do jiných i když podobných sekcích. Administrátor produkt v sekci zablokuje a k těmto zablokovaným produktům se již nevracíme, ani když je později vytvořena vhodná sekce.

Pokud zjistíme, že posíláte větší množství produktů do sekce, do které nepatří, můžeme přistoupit k zákazu přístupu do této sekce. Veškeré vaše nabídky, které do této sekce zasíláte, se přestanou zobrazovat (dohledatelné budou pouze ve fulltextovém vyhledávání) a k opětovnému povolení sekce dojde až po nápravě všech chyb..

Automatické párování kategorií

Párování nových produktů můžete zrychlit, pokud pro své produkty použijete kategorizační cestu podle Heureky, tedy v následujícím tvaru: <CATEGORYTEXT>Heureka.cz | Elektronika | Mobily, GPS | Mobilní telefony</CATEGORYTEXT>

Vždy platí, že nemusíte měnit strom sekcí u sebe na webu, jen je potřeba zajistit, aby se do XML feedu exportovaly kategorie v tomto tvaru.

Nejčastější chyby

Rádi bychom vám ukázali několik nejčastějších chyb, kterých se obchody dopouští:

Skladem | Kočárky

Asi každého hned napadne, co by se pod touto kategorizační cestou mohlo skrývat, nicméně na Heurece kategorizujeme nejen klasické kočárky pro děti, ale i kočárky pro panenky a kočárky pro psy. Kategorizační cesta by tedy měla vypadat minimálně následujícím způsobem:

Heureka.cz | Dětské zboží | Kočárky

Hračky | Kočárky pro panenky

Chovatelství | Kočárky pro psy

Obuv | Sportovní obuv | Adidas ; Trička | S dlouhým rukávem | Nike

Ač se může zdát, že se jedná o detailně rozepsané kategorizační cesty, chybí v nich z hlediska Heureky jedna zásadní informace, totiž určení. U produktu je potřeba v tagu CATEGORYTEXT uvést,  zda se jedná o dámské, pánské, nebo dětské oblečení, obuv.

Obuv | Sportovní obuv | Adidas | Pánské

Trička | S dlouhým rukávem | Nike | Dámské

Outdoor | Stany a spacáky

Ani tento CATEGORYTEXT není v pořádku, jelikož sdružuje produkty, které patří do dvou sekcí na Heurece.

Heureka.cz | Sport | Outdoorové vybavení | Stany

Heureka.cz | Sport | Outdoorové vybavení | Spacáky

Ignorované kategorie

Pokud tedy v Přehledu spárovanosti uvidíte, že některá z vašich kategorií nebyla spárována, doporučujeme vám zkontrolovat  následující:

  • zda na Heurece existuje kategorie, ke které by mohla být spárována
  • zda posíláte kategorii, která jasně identifikuje produkty
  • kategorie neobsahuje produkty, které patří do více sekcí na Heurece
  • kategorie není jednoslovná, nepoužili jste pouze koncovou sekci

 

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s