Nabídněte zákazníkům v Heureka Košíku svá výdejní místa

Do Heureka Košíku jsme přidali možnost zasílat informaci o tom, které sítě výdejních míst používáte. Nově tak zákazníkům v nákupním procesu zobrazujeme veškeré pobočky Zásilkovny, DPD Pickup a Uloženky.

Nastavení výdejních míst u obchodu bez API napojení

Obchody bez API napojení již nemusí zadávat jednotlivá výdejní místa obchodu mezi pobočky ve správě e-shopu. Nově je možné výdejní místa aktivovat pomocí tagu DELIVERY ve vašem XML souboru.

Všechny pobočky čerpáme přímo od výdejen a vy si pouze aktivujete konkrétní výdejnu formou tagu DELIVERY v následující podobě:

ZÁSILKOVNA

<DELIVERY_ID>ZASILKOVNA</DELIVERY_ID>

DPD PICKUP

<DELIVERY_ID>DPD_PICKUP</DELIVERY_ID>

ULOŽENKA:

<DELIVERY_ID>ULOZENKA</DELIVERY_ID>

Ty jsou zasílány standardním způsobem:

<DELIVERY_PRICE>50</DELIVERY_PRICE> – cena za dopravu v případě platby předem.

<DELIVERY_PRICE_COD>80</DELIVERY_PRICE_COD> – cena za dopravu v případě platby na výdejně.

Výdejní místa v XML souboru mohou být uvedena pouze u produktů, které je prodejce skutečně schopný doručit na vyplněnou výdejnu. Nebude tedy vyplněn u produktů, které jsou nadrozměrné a výdejna je není schopná převzít a doručit.

Aktivace výdejních míst formou tagů DELIVERY u jednotlivých produktů Vám přinese následující bonusy:

  • Zákazník bude ihned na Heurece informován na detailu produktu o využívaných výdejních místech.
  • Při vyfiltrování města bude Heureka kontrolovat i používána výdejní místa a zobrazí tak i e-shopy které používají výdejnu ve vybraném městě.
  • Zákazník má možnost vybrat v nákupním procesu Heureka Košíku konkrétní pobočku výdejního místa, aniž byste nám museli zasílat jejich kompletní seznam.

Nastavení výdejních míst u obchodu s API napojením

Pro zobrazení výdejních míst na detailu produktu u nabídky e-shopu a filtrování dle těchto míst na Heurece, musí i obchody s API napojením zasílat tato místa pomocí XML souboru, stejně jako obchody bez API napojení.

Pro implementaci výdejních míst do nákupního procesu Heureka Košíku musí obchod upravit odpověď na dotaz GET payment/delivery dle nové verze specifikace API.

Do odpovědi na dotaz GET payment/delivery je nutné doplnit nový typ výdejního místa, který je označen dle číselníku jako typ 9 – Dopravci poskytovaní skrze DepotAPI.

Do store / type uvádí obchod dle číselníku typ 3 – Výdejní místo dopravce z DepotAPI.

Do store / id uvádí obchod dle číselníku typ 1 pro DPD Pickup, typ 2 pro Zásilkovnu a typ 3 pro Uloženku.

Příklad odpovědi na dotaz GET payment/delivery v poli transport:

{

„id“: 1123431,

„type“: 9, // TYP DOPRAVY MUSÍ BÝT 9

„name“: „Zásilkovna“,

„description“: null,

„price“: „0 Kč“,

„store“: {

„type“: 3, // TYP POBOČKY / VÝDEJNÍHO MÍSTA MUSÍ BÝT 3

„id“: 2 // DPD_Pickup = 1, Zásilkovna = 2, Ulozenka = 3

}

}

V poli binding je nutné mít záznam propojující tato odběrná místa s k nim se vztahujícími typy platby, stejně jako u ostatních dopravců.

Konkrétní adresu pobočky zvoleného výdejního místa v objednávce vám zasíláme zpět v POST order/send v poli pro dodací adresu zákazníka.

8 komentářů: „Nabídněte zákazníkům v Heureka Košíku svá výdejní místa“

  1. > Konkrétní adresu pobočky zvoleného výdejního místa v objednávce vám zasíláme zpět v POST order/send v poli pro dodací adresu zákazníka.

    Ale to přece v řadě případů nestačí, pokud má shop napojení na dopravce a tisk štítků atp. Je vhodné uvést i externí ID výdejního místa. Resp. určitě ho nikdo nechce dohledávat podle nějaké shody adresy…

  2. Dobrý den,
    narazili jsme na stejný problém, jako pan Vrchota v komentáři výše.
    Je potřeba vracet ID Uloženky výdejního místa, protože pro založení zásilky v Uloženka systému přes API z našeho IS je požadováno ID výdejního místa a ne adresa!
    Již tento blog Heureka nespravuje?

    1. Dobrý den, Pavle,

      díky za dotaz. Náš vývoj už na základě zpětné vazby e-shopů na implementaci ID výdejního místa do volání s objednávkou pracuje. Prosíme proto o trpělivost.

      Hezký den,
      Adéla

      1. Dobrý den,

        děkuji za obecnou informaci. A můžete alespoň odhadnout termín nasazení změny s ID?

        Prozatím jsme museli zastavit Heureka-Uloženku.

        Děkuji

        Ing. Pavel Rejnek, IT Technik

        TV PRODUCTS CZ s.r.o.

        Rybná 669/4, 110 00 Praha 1

        E-mail: rejnek@tvproducts.cz

        Mobil.: +420 602 141 567

        Telefon: +420 387 020 524

      2. Dobrý den, Pavle,

        předpokládané nasazení bude v následujících týdnech. Konkrétnější datum bohužel potvrdit nemohu.

        Díky za pochopení,
        Adéla

  3. Tak to vypadá, že Heureka již depotId zasílá
    https://sluzby.heureka.cz/napoveda/kosik-api/#osend-info
    == 23.10.2018 ==
    – POST order/send – odkaz na číselník depotAPI poboček nasměrován na github dokumentaci depotAPI
    == 2.7.2018 ==
    – POST order/send – byl přidán nepovinný parametr depotId do deliveryAddress obsahující ID pobočky.
    == 7.10.2016 ==

    ID pobočky – Heureka neručí za to, že ID depotu, které od nás přes API obdržíte, je totožné s tím, které dopravce zasílá přímo obchodu.

    Ještě by to chtělo zapracovat na komunikaci 🙂 Trochu jsem tak doufal, že se dočkám odpovědi na můj původní komentář, který zůstal bez jakékoliv odpovědi. Nebo že dojde k úpravě nebo vydání nového článku na blogu atp.
    Člověk nemůže každý den koukat do changelogu API jestli se tam něco nezměnilo.
    Na webexpo kde byl heureka stánek na mě všichni koukali vyděšeně, když jsem se na tohle zeptal 🙂

    No i tak díky

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s