Lekce 9: Heureka Košík

Jednou z dalších možností, kterou mohou zákazníci na Heurece využít, je nákup přes Heureka Košík. Heureka Košík je tzv. marketplace, tedy umožňuje zákazníkům nakoupit zboží přímo na Heurece bez nutnosti prokliku do jednotlivých obchodů.

Jaká je výhoda Heureka Košíku pro e-shopy?

  • Na základě provedených případových studií víme, že Heureka Košík přínáší zapojeným obchodům v průměru 30% nárůst obratu.
  • Zapojený obchod má možnost se zobrazovat na exkluzivní horní pozici na detailu produktu. Na této pozici je zobrazena nabídka, která má nejlepší kombinaci ceny zboží, ceny dopravy a hodnocení obchodu. Není zde zohledněna cena prokliku.
  • Košík funguje provizním systémem. Obchodům je každý měsíc vystavena faktura pouze za objednávky, které byly reálně uskutečněny. Výše provizí je stanovena ceníkem provizí, kde jsou hodnoty uvedeny bez DPH. V případě nákupu přes Heureka Košík není účtována cena za proklik.
  • Ať na svém webu e-shop umožňuje zákazníkům platbu předem, či nikoli, v Heureka Košíku mají nakupující vždy možnost platit bankovním převodem, platební kartou nebo využít rychlé online platby prostřednictvím platební brány PayU, která je pro zapojené e-shopy zcela zdarma.

Přes Heureka Košík lze nakoupit pouze zboží zařazené do katalogu Heureky, které je skladem (tedy v XML feedu v tagu DELIVERY_DATE má uvedenou hodnotu 0 nebo je produkt uveden v dostupnostním XML souboru). U nabídek, které je možné přímo na Heurece nakoupit, se zobrazuje oranžové tlačítko “Koupit na Heurece”.

Za obchody zapojené do Heureka Košíku se Heureka zákazníkům zaručuje a garantuje, že jejich nákup proběhne bez problémů a v případě jakýchkoli komplikací jim s jejich vyřešením pomůže. Z toho důvodu se mohou do Heureka Košíku zapojit pouze obchody, které vlastní certifikát Ověřeno zákazníky.

Jak se mohu do Heureka Košíku se svým obchodem zapojit?

Obchod, který se chce do Košíku registrovat, musí mít certifikát Ověřeno zákazníky. Registraci je možné provést ve správě obchodu na Heurece v záložce Aktivace Košíku.

Jaké jsou možnosti napojení?

  • API napojení

API napojení představuje implementaci služby do vašeho stávajícího systému. Informace o objednávkách jsou automaticky přenášeny a vyřizovány z vašeho systému. Seznam shop systémů, které plně podporují optimalizaci pro Heureku včetně služby Heureka Košík, je uvedený v přehledné tabulce zde.

  • Napojení bez API

Při napojení bez API nemusíte řešit technické napojení na Heureku. Všechny objednávky řešíte manuálně prostřednictvím administrace Heureky. Napojení bez API doporučujeme pouze malým obchodům. Návod na zpracování objednávek je k dispozici zde.

  • Je možné se registrovat s napojením bez API a na API přejít dodatečně kdykoli.

Náležitosti, které musí obchod k úplné aktivaci splňovat, jsou k dispozici v naší nápovědě.

Co možná nevíte?

  • Do Heureka Košíku jsou zahrnuty veškeré produkty, které nám v XML souboru předáváte. Není možné vyčlenit jen určitou část sortimentu, kterou budete prostřednictvím Heureka Košíku prodávat.
  • Pokud obchod ztratí certifikát Ověřeno zákazníky, je mu Heureka Košík automaticky deaktivován. Se znovu získáním certifikátu je služba automaticky obnovena.
  • Obchod na horní pozici na detailu produktu je vybírán na základě nejlepší kombinace ceny zboží, ceny za dopravu a hodnocení obchodu. Není zde zohledněna cena prokliku.
  • Heureka v obchodním případě vystupuje jako zprostředkovatel prodeje, proto veškeré úkony spojené se zpracováním objednávky zajišťuje e-shop, který je prodejcem zboží. Vždy je nezbytné aktualizovat včas stavy objednávek na Heurece, abychom mohli zákazníkům podávat aktuální informace, pokud se na nás obrátí.
  • Pokud zákazník zvolí platbu předem, zajišťuje platbu Heureka, a to prostřednictvím systému PayU. Obchodník má poté přes uživatelské rozhraní přístup k přehledu těchto plateb, a je oprávněn 1x denně zaslat Heurece požadavek k vyplacení zůstatku na virtuálním účtu PayU na svůj bankovní účet. K tomuto kroku je nezbytná Fyzická identifikace.
  • Variabilní symboly k objednávkám uhrazeným zákazníky předem je možné nastavit dvěma způsoby. Obchody využívající API napojení zasílají VS vždy automaticky spolu s ID objednávky. Obchody bez API napojení musí nastavit VS ke každé objednávce na jejím detailu v administraci. Tento krok musí být uskutečněn předtím, než je zadán požadavek k vybití platby za danou objednávku.

  • Obchody samy nemohou měnit číslo bankovního účtu pro výplatu peněz z PayU účtu. Ohledně této změny nás kontaktujte e-mailem na kosik@heureka.cz a my změnu provedeme za vás.
  • K fakturaci provizí dochází vždy k 1. dni v měsíci. Do faktury jsou zahrnuty objednávky, které jsou více než 20 dní v jednom z konečných stavů (Expedováno, Dokončeno, Expedováno na výdejní místo, Připraveno k vyzvednutí). Záleží tedy vždy na datu, kdy byl konečný stav objednávce nastaven, nikoli na datu jejího vytvoření.
  • Tržby, které vzniknou z objednávek zaplacených online platební kartou, je ze Zákona o evidenci tržeb nutné zaevidovat. Jelikož Heureka funguje jako zprostředkovatel objednávky, nevzniká tato povinnost ji, ale obchodníkovi. Jak EET v Heureka Košíku funguje, je detailně popsáno na našem blogu zde. Tento proces bude zrušen k 1. 3. 2018 na základě rozhodnutí Ústavního soudu ČR.
  • V některých kategoriích existují pro Heureka Košík tzv. povinné parametry. Ty slouží k tomu, aby si zákazník mohl vždy vybrat konkrétní variantu daného zboží. Pokud nám obchod parametr v sekci, kde jej povinně vyžadujeme, nezasílá, nezobrazuje se u jeho nabídky tlačítko Koupit na Heurece. Seznam veškerých povinných parametrů je k dispozici zde a návod, jak parametry nastavit, naleznete ve specifikaci XML feedu, konkrétně tagu PARAM.

One thought on “Lekce 9: Heureka Košík”

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

w

Připojování k %s