Lekce 8: Měření konverzí

Měření konverzí je nástroj, který vám ukáže mnoho užitečných informací.  Řekne vám, kolik uživatelů, kteří se proklikli z Heureky, také dokončili nákup v e-shopu. Zjistit to můžete dokonce až na úroveň konkrétních kategorií a produktů. Zkrátka, měření konverzí vám řekne, jak se vám vyplatí inzerce na Heurece. Službu Měření konverzí může využít každý e-shop zaregistrovaný na Heurece.

Abyste mohli ve vašem e-shopu měřit konverze, je potřeba si v e-shopu implementovat skript Měření konverzí. Na jeho základě se vám ve statistikách prokliků (v administraci obchodu na Heurece) zobrazí, kolik prokliků a z jakých produktů se proměnilo v objednávku.  Pokud tedy uživatel klikne na Heurece na produkt A ve dne 10.11., ale nakoupí ve vašem obchodě až 20.11. produkt B, tak se konverze zobrazí u prokliku, tedy 10.11. u produktu A. Konverze se mohou započítat až 30 dnů po prokliku.

Implementace Měření konverzí:

Pokud máte e-shop u některého ze shopsystémů, tak ve většině případů stačí pouze zkopírovat váš kód pro Měření konverzí. Ten najdete v administraci obchodu na Heureka.cz v záložce Měření konverzí. Kód jednoduše vložíte do vašeho e-shopu. Pokud máte jiné řešení Vašeho obchodu, či máte obchod na míru, tak předejte vašemu programátorovi tento návod.

Využít můžete 2 typy implementace Měření konverzí – plnou a omezenou. Rozdíl mezi plnou a omezenou je ve skriptu, který vložíte k vám do e-shopu. Oba typy implementace naleznete v administraci obchodu na Heureka.cz v záložce Měření konverzí.

Plná implementace:

V případě plné implementace se dozvíte nejen kolik prokliků se proměnilo v objednávku, ale také obrat z těchto objednávek, náklady z obratu a to až na úroveň konkrétního produktu. Tedy z kterého produktu zákazník z Heureky na váš obchod přišel. Skript pro plnou implementaci vypadá takto:

var _hrq = _hrq || [];
_hrq.push(['setKey', 'VEŘEJNÝ KLÍČ PRO VÁŠ OBCHOD PRO MĚŘENÍ KONVERZÍ']);
_hrq.push(['setOrderId', 'CISLO_OBJEDNAVKY']);
_hrq.push(['addProduct', 'NAZEV_PRODUKTU', 'CENA_ZA_KUS', 'POCET_KUSU']);
_hrq.push(['addProduct', 'NAZEV_PRODUKTU', 'CENA_ZA_KUS', 'POCET_KUSU']);
_hrq.push(['trackOrder']);
(function() {
var ho = document.createElement('script'); ho.type = 'text/javascript'; ho.async = true;
ho.src = 'https://im9.cz/js/ext/1-roi-async.js';
var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ho, s);
})();

Omezená implementace:

V případě omezené implementace vidíte ve statistikách pouze konverzní poměr a počet objednávek. Skript vypadá takto:

var _hrq = _hrq || [];
_hrq.push(['setKey', 'VEŘEJNÝ KLÍČ PRO VÁŠ OBCHOD PRO MĚŘENÍ KONVERZÍ']);
_hrq.push(['trackOrder']);
(function() {
var ho = document.createElement('script'); ho.type = 'text/javascript'; ho.async = true;
ho.src = 'https://im9.cz/js/ext/1-roi-async.js';
var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ho, s);
})();

XML reporty z Měření konverzí:

Aby se vám s daty z Měření konverzí lépe pracovalo, můžete využít možnost si tyto data stahovat do XML souboru. Aby se vám reporty generovaly, je potřeba mít správně zavedené Měření konverzí a být v PPC režimu.  V administraci obchodu v záložce Měření konverzí stačí potom zaškrtnout „Generovat reporty“ a vyčkat do dalšího dne, protože reporty se generují přes noc. Od té chvíle budete mít k dispozici aktuální reporty na statických URL adresách.

K dispozici jsou 3 typy reportů:

  • Denní report – generuje se každý den s daty za předchozí den
  • Týdenní report – generuje se každý den s daty za uplynulý týden do předchozího dne
  • Měsíční report – generuje se vždy 1. v měsíci a to s daty za předminulý měsíc (např. 1.1. je vygenerován report s daty za listopad)

Pokud používáte Google tag manager, koukněte na užitečný návod vytvořený agenturou H1 – http://www.h1.cz/gtm.

2 komentáře: „Lekce 8: Měření konverzí“

  1. Dobrý den, informace „Statistiky lze sledovat až 30 dní zpětně.“ je buď nepravdivá, nebo nevhodně formulovaná. Podle mě by měla být formulace asi následující. „Statistiky lze sledovat až 24 měsíců zpětně.“ a „Konverze může být započítána až 30 dnů po prokliku.“

    1. Dobrý den, Vladimíre,

      děkujeme za upozornění. Máte pravdu. Text jsem upravila.

      Hezký den, Hana.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s