Lekce 5: Ověřeno zákazníky

Ověřeno zákazníky je nezávislá služba pro ohodnocení nákupu v e-shopu. Hodnocení a zkušenosti ostatních nakupujících jsou při výběru daného e-shopu pro zákazníky klíčové. Hodnotí se pomocí dotazníku spokojenosti, který přijde zákazníkům zpravidla 10 dní od objednání. Na základě vyplněných dotazníků spokojenosti může obchod získat certifikát Ověřeno zákazníky, díky kterému se obchodu otevírají další možnosti spolupráce s Heurekou.

Zavedení služby je nutné provést ve 2 krocích. Prvním je implementace skriptu společně s tajným klíčem, který naleznete v administraci vašeho obchodu na Heurece, v záložce Ověřeno zákazníky. V této záložce naleznete také druhý krok a tím je aktivace služby a potvrzení podmínek pomocí tlačítka AKTIVOVAT.

Jak získat certifikát Ověřeno zákazníky?

Certifikát Ověřeno zákazníky může získat každý obchod, který má službu Ověřeno zákazníky správně zavedenou a získá za posledních 90 dnů desítky více méně kladných hodnoceních. Pro získání modrého certifikátu Ověřeno zákazníky potřebuje e-shop minimálně 90% doporučení za posledních 90 dní. Pro získání zlatého certifikátu Ověřeno zákazníky je potřeba minimálně 97% doporučení za posledních 90 dní a až stovky víceméně kladných hodnocení.

Ztráta certifikátu

Ke ztrátě modrého certifikátu dochází v případě, že ve sledovaném období (tedy za posledních 90 dní) klesne doporučení pod hranici 88%, či má e-shop nedostatečný počet hodnocení pro udržení certifikátu. Ke ztrátě zlatého certifikátu dochází při poklesu hodnocení pod 95% doporučení za posledních 90 dní, stejně tak se sleduje i počet hodnocení.

Díky získání alespoň modrého certifikátu Ověřeno zákazníky můžete využívat:

  • Bidding (nastavení ceny za proklik)
  • Heureka Košík
  • Sortiment report
  • Zapojit se do akcí, které pořádáme (ShopRoku, Dendopravyzdarma, Garance dodání do Vánoc, atd.)

Po zavedení služby Ověřeno zákazníky máte možnost pracovat s vašimi statistikami vyplněných dotazníků spokojenosti. Můžete se tedy podívat, jak přesně a kdy vás zákazníci hodnotili. Vaše interní statistiky naleznete v administraci obchodu na Heureka.cz v záložce Ověřeno zákazníky. Na detailu obchodu u recenze, můžete zákazníka identifikovat podle data a času objednávky. Případně máte možnost předávat ve skriptu pro Ověřeno zákazníky i číslo objednávky (order id), které poté zobrazíme u hodnocení jak ve statistikách, tak na detailu obchodu, čímž zákazníka můžete ještě lépe identifikovat. Abyste tato data viděli, je nutné být přihlášen pod registračním emailem obchodu na Heurece.

Reakce na recenze

Na textové recenze na detailu obchodu můžete také reagovat. Stačí být přihlášen pod svým účtem a na výpisu recenzí kliknout na tlačítko reagovat. Jaké jsou správné reakce a na co byste si měli dát pozor si můžete přečíst v Lekci 6 našeho seriálu.

Co možná nevíte?

  • Dotazník spokojenosti dostane každý zákazník, který ve vašem obchodě nakoupil.
  • Dotazník spokojenosti je jednomu zákazníkovi zasílán 1x za 90 dní při opakovaném nákupu v jednom e-shopu.
  • Na detailu obchodu se zobrazují pouze recenze s textovým ohodnocením, nicméně do získání či ztráty Ověřeno zákazníky se započítávají všechny vyplněné dotazníky za posledních 90 dní.
  • Dotazník spokojenosti je standardně zasílán 10 dní po nákupu. Je však možné požádat o nastavení delší doby odesílání dotazníků, která bude závislá na dostupnosti v tagu DELIVERY_DATE. Je potřeba zasílat dostupnost v XML souboru (tag DELIVERY_DATE) vetší než 5 dní, a také v XML souboru i ve skriptu pro Ověřeno zákazníky zasílat tag ITEM_ID. Poté je potřeba nás kontaktovat na podpora@heureka.cz, abychom toto nastavení povolili.
  • Export recenzí na web můžete využít, i když ještě nemáte získaný certifikát Ověřeno zákazníky. Tuto možnost naleznete opět v záložce Ověřeno zákazníky v administraci vašeho obchodu na Heurece.
  • Hodnocení z Ověřeno zákazníky se zobrazuje i ve výsledcích vyhledávání na Google, více si tom můžete přečíst zde.
  • Pokud máte pocit, že vám služba Ověřeno zákazníky nefunguje správně, kontaktujte nás na podpora@heureka.cz, rádi s vámi nastavení zkontrolujeme.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s