Lekce 4: Spárování produktů

V případě že obchod využívá PPC režim, je pro něj spárování produktů do katalogu Heureky to nejdůležitější, na co by se měl zaměřit.

Aby byl váš produkt zařazen do katalogu Heureky, je nutné být v placeném (PPC) režimu, a v XML souboru uvádět povinné tagy, kterými jsou: PRODUCTNAME, URL, PRICE_VAT a CATEGORYTEXT. Heureka páruje na základě udané kategorie (CATEGORYTEXT) a názvu produktu (PRODUCTNAME) v XML souboru. Jsou to tedy dvě hlavní věci, na které se musíte zaměřit.

Kategorie produktu (CATEGORYTEXT):

  1. Nejprve je potřeba si ujasnit, zda Heureka váš druh zboží kategorizuje. Tuto informaci zjistíte například prohledáním našeho katalogu ve stromu kategorií, který naleznete zde: (https://www.heureka.cz/direct/xml-export/shops/heureka-sekce.xml). Pokud svou kategorii naleznete, tak do tagu <CATEGORYTEXT> uveďte stejnou informaci uvedenou v <CATEGORY_FULLNAME>, viz obrázek.
  2. Může se také stát, že daný druh zboží samostatnou kategorii dosud nemá. V tom případě uvedeme kategorii, která jasně určí, o jaký druh produktů se jedná. Může být totožná s kategorií na vašem e-shopu, např. „Dekorace | Korálkové závěsy“.

Název produktu (PRODUCTNAME):

Název je velmi důležitý identifikátor produktu. Až na výjimky je vždy nutné uvádět v tagu PRODUCTNAME výrobce – podrobný kompletní přehled povinných údajů v názvu produktu dle jednotlivých sekcí najdete zde: https://sluzby.heureka.cz/napoveda/xml-feed/#PRODUCTNAME

Druhým identifikátorem je produktový kód, který by měl v nejlepším případě oddělit i varianty, jako barva, materiál či velikost. Produktový kód je unikátní označení každého produktu. Pokud tomu tak není, doporučujeme do názvu (PRODUCTNAME) doplnit tyto věci: určení, velikost, barva, objem, rozměr, vzor či počet kusů.

Více informací o spárovanosti a stavu vašich produktů naleznete v administraci obchodu na Heurece v záložce Přehled spárovanosti:

Nejdůležitější rady:

  • Nikdy nic nezkazíte uvedením „Výrobce – Produktový kód“, který jasně označí produkt a jeho variantu.
  • Podívejte se na náš seznam doporučených názvů, kde naleznete co je v jaké sekci do názvu důležité. Tedy, kde uvést objem, barvu, velikost nebo případně množství. https://sluzby.heureka.cz/napoveda/povinne-nazvy/
  • U kategorií Knihy, Učebnice, Průvodce, Filmy, Hudba, Komiksy, E-booky, Audioknihy je pak důležité uvést EAN, bez kterého nejsou produkty do sekce zařazeny.

Pokud chcete do názvu uvádět doplňující informace, které by neměly mít vliv na spárovanost, doporučujeme použít i druhý tag pro název PRODUCT, kdy PRODUCT = PRODUCTNAME + něco navíc. Nicméně informace v tagu PRODUCT musí odpovídat naší specifikaci viz Lekce 2 našeho seriálu.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s