Lekce 3: Režim zobrazování + Statistiky prokliků

Na Heurece mají e-shopy dvě možnosti, jak fungovat – buď v PPC nebo FREE režimu.

V případě PPC (tedy placeného) režimu jsou produkty spárovány (zařazeny) do katalogu Heureky (kategorie vlevo na hlavní straně Heureky) a upřednostněny ve fulltextovém vyhledávání. Zařazení v katalogu vypadá takto:


Obr.: Produkty zařazené v katalogu; Je vidět kategorie, ve které je produkt zařazen, kolik obchodů jej nabízí a možnost porovnat ceny.

To samé platí i pro naše ostatní srovnávače – Srovnanicen.cz, Nejlepsiceny.cz a Seznamzbozi.cz. 90% prokliků z Heureky míří do obchodů, které PPC režim využívají.

Abyste mohli využít PPC režim, je potřeba v administraci obchodu na Heurece v záložce Stav kreditu dobít kredit. Minimální částka na dobití kreditu je 1000,- bez DPH a prokliky jsou účtovány na základě ceníku prokliků. PPC režim vám umožňuje využít rozšířené možnosti, například dostupnostní XML soubor a v případě získaného certifikátu Ověřeno zákazníky také stahování Sortiment reportu nebo zapojení do Heureka Košíku.

V případě FREE režimu se produkty zobrazují pouze ve fulltextovém vyhledávání.


Obr. Fulltextové vyhledávání, kde není vidět cena dopravy a chybí porovnání cen.

Je tedy potřeba vyhledat téměř přesný název produktu, aby se nabídka obchodu zobrazila. To samé platí pro naše ostatní srovnávače – Srovnanicen.cz, Nejlepsiceny.cz a Seznamzbozi.cz. Prokliky do obchodu jsou zcela zdarma.

Jaké jsou výhody PPC a FREE režimu na Heurece?

Statistiky prokliků

Ať už je obchod v PPC nebo FREE režimu, vždy máte přístup ke statistikám prokliků. V případě PPC režimu si můžete zobrazit prokliky jak z katalogu Heureky (až na úroveň konkrétního produktu), tak fulltextového vyhledávání. V případě FREE režimu se zobrazují prokliky pouze z vyhledávání, detailu obchodu nebo našich ostatních srovnávačů.

Statistiky si můžete filtrovat za jakékoliv období, které vás zajímá, automaticky je nastaven jeden měsíc. Statistiky mohou vypadat takto:

Nastavení zobrazování

V případě, že máte dobitý kredit a jste v PPC režimu, můžete si obchod libovolně přepínat mezi FREE a PPC režimem. Tato funkce se hodí především v době dovolených. V případě přepnutí obchodu do FREE se produkty deaktivují z katalogu Heureky a zobrazují se pouze ve fulltextovém vyhledávání. Po opětovném přepnutí do PPC se produkty aktivují do katalogu Heureky tam, kde byly – za předpokladu, že nedošlo ke změně názvu produktu, URL produktu nebo názvu kategorie.

Denní limit

Denní limit je pouze informativní služba, kde si můžete nastavit upozornění na vyčerpání nastavené částky. Poté je vám odeslán email s informací o vyčerpání kreditu, je ale pouze na vás, zda si obchod do FREE režimu přepnete a také kdy si jej případně přepnete zpět do PPC.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s