Lekce 1: Registrace a aktivace obchodu

Na samotném začátku je potřeba svůj e-shop registrovat. Není na tom nic složitého, jsou k tomu zapotřebí pouze 2 kroky. Prvním je Vytvoření uživatelského účtu a potvrzení emailu, druhým potom samotná registrace obchodu.

Registrace uživatelského účtu

Na hlavní stránce Heureky kliknete vpravo nahoře na přihlášení, poté na „Vytvořit profil“ a zadáte emailovou adresu. Po dokončení registrace emailu je potřeba ve vaší emailové schránce potvrdit, že je email skutečně váš a tím profil na Heurece aktivovat.

Registrace obchodu
Na hlavní straně Heureky sjedete úplně dolu a v odstavci „Pro partnery“ kliknete na 1. odkaz Vložit/Upravit obchod, zobrazí se vám registrační formulář.

Pokud již máte nějaký obchod pod vaším emailem registrován, zobrazí se vám nejprve administrace již registrovaného obchodu a vlevo v menu naleznete záložku „Přidat obchod“. Každý obchod může být na Heurece zaregistrován pouze jednou.

Je potřeba vyplnit minimálně povinné údaje, tedy název obchodu, URL homepage obchodu, URL XML importu, kontaktní e-mail pro zákazníky, kontaktní e-mail pro Heureku, kontaktní osobu, telefon a fakturační údaje. Ostatní údaje jsou na vás. Náhled formuláře: https://im9.cz/iR/adminImages/c-fakepath-registracni-formular-shop.png. Při registraci souhlasíte se všeobecnými podmínkami Heureky, doporučujeme si je tedy přečíst – https://www.heurekashopping.cz/resources/attachments/p0/60/vop-uzivani-portalu-heurekacz-pro-obchodniky-final-1.pdf.

Po registraci obchodu se vám na Heurece vytvoří profil obchodu s informacemi, později i případnými recenzemi a také administrace obchodu, kde můžete případně upravovat nastavení a najít informace o zavedených službách Heureky.

Aktivace obchodu

Po registraci obchodu je potřeba vyčkat na kontrolu registrace z naší strany. Standardně probíhá maximálně do 2 pracovních dnů. Při registraci kontrolujeme několik důležitých věcí:

  • Zda název obchodu souhlasí s doménou obchodu nebo s názvem obchodu na webu, zda jsou vyplněny správně kontaktní a fakturační údaje a zda je funkční URL homepage.
  • Jaké jsou údaje na webu obchodu.
  • Kontrolujeme také samotný XML soubor a to, jestli uvedené údaje souhlasí s údaji na webu (= na detailu produktu). Především se zaměřujeme na název produktu, funkční URL produktu i obrázku, cenu produktu a dostupnost produktu (pokud je uvedena v XML souboru), dále hledíme na kontakty i obchodní podmínky s uvedeným IČ prodejce.

Přeregistrace obchodu neboli Změna přihlašovacího emailu

Při přeregistraci obchodu žádáte o změnu přihlašovacího, tedy registračního emailu. Tuto Změnu můžeme provést pouze my. Je potřeba tedy zaslat žádost z nynějšího registračního emailu na podpora@heureka.cz a nový email zaregistrovat na Heurece jako uživatele.

Pokud nemáte možnost zaslat žádost z nynějšího registračního emailu, tak můžeme obchod přeregistrovat na kontaktní email, který je uveden na webu. Z tohoto emailu je opět potřeba zaslat žádost o přeregistraci obchodu na podpora@heureka.cz a zaregistrovat email jako uživatele.

A jaké další změny můžete u obchodu provádět?

  1. Změnit Logo obchodu – Pro změnu loga obchodu na Heurece je potřeba kontaktovat nás, a zaslat nám nové logo v emailu na podpora@heureka.cz. Logo může být ve formátu .jpg nebo .png a v maximální velikosti 300kB. Logo obchodu na Heureka.cz se musí shodovat s logem, které uvádíte na webu obchodu, a nesmí obsahovat reklamní sdělení.
  2. Změna názvu obchodu – Název obchodu můžeme změnit pouze my a musí se shodovat s URL homepage obchodu, či s názvem na webu obchodu. Opět nás kontaktuje na podpora@heureka.cz.
  3. Změna URL homepage – URL homepage můžeme změnit pouze v případě, že je stará doména přesměrována na novou a nová doména není prozatím registrována na Heurece jako obchod. Pro změnu domény je potřeba nás kontaktovat na podpora@heureka.cz. Pokud využíváte službu Ověřeno zákazníky, tak je potřeba po změně domény obchodu potvrdit novou smlouvu ke službě Ověřeno zákazníky.
  4. Změna fakturačních údajú – Fakturační údaje můžete změnit v administraci obchodu v záložce Přehled, kliknutím na Změnit fakturační údaje. Opět pokud využíváte Ověřeno zákazníky, je nutné potvrdit novou smlouvu ke službě Ověřeno zákazníky. Po změně fakturačních údajů nás tedy kontaktujte na podpora@heureka.cz.
  5. Změna ostatních údajů (URL XML souboru, kontaktní informace, ceny dopravy, pobočky, apod.) – Toto nastavení si pohodlně můžete změnit sami v administraci obchodu na Heureka.cz v záložce Přehled/Ceny dopravy/Pobočky.

Shopsystémy
Před založením obchodu, ale i v průběhu, můžete využít služeb desítek shopsystémů, které na českém trhu fungují a ze kterých můžete vybírat. Využití shopsystému je pro e-shopy jednodušší, mnoho shopsystémů už má vytvořené šablony pro e-shopy i pro služby Heureky. Pečlivě vybírat můžete například v této tabulce shopsystémů, kterou pravidelně aktualizujeme a doplňujeme. Můžete se také obrátit na některého z našich Heureka Specialistů, kteří vám rádi nejen s výběrem shopsytému pomohou.

2 thoughts on “Lekce 1: Registrace a aktivace obchodu”

    1. Dobrý den Vladimíre,

      děkujeme 🙂 Chystáme kolem 14 lekcí. Když bude potřeba, tak určitě přidáme.

      Pěkný den,
      Hana

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s