Nastavte si správně důležité tagy v XML souboru

Už několikrát jsme se tu věnovali správnému zadávání tagů v XML souborech. Jejich správné vyplnění je důležité pro korektní zobrazení na Heurece, pro správné zařazení do kategorie a tím pádem jednodušší a přehlednější zobrazení samotným uživatelům. Od září 2016 budou za nesprávně vyplněné tagy e-shopy postihovány. Na jaké tagy se tedy především zaměřit a vyplnit správně?

PRODUCT (či PRODUCTNAME) 

Název produktu smí obsahovat služby přímo spojené s produktem – prodloužená záruka, servis zdarma, pouze osobní odběr, atd. Žádné další informace do tohoto tagu nepatří.

Správně vyplněný tag PRODUCT (či PRODUCTNAME) product_1

Špatně vyplněný tag PRODUCT (či PRODUCTNAME)

Výstřižek

 

GIFT

Tento tag obsahuje konkrétní dárek k produktu. Pokud nabízíte výběr z dárků, je potřeba do XML uvést pouze jeden, který vyberete vy. Dárkem je myšlen konkrétní předmět, nebo voucher (poukaz) na konkrétní předmět.

Správně vyplněný tag GIFT

gift_1

Špatně vyplněný tag GIFT

gift_2

 

ITEM_TYPE

Využívá se pro označení bazarových, ale i repasovaných produktů. Dále je nutné takto označit produkty druhé jakosti, bez plnohodnotné záruční lhůty, rozbalené a výstavní produkty. Tag se v XML souboru zadává ve formátu <ITEM_TYPE>bazar</ITEM_TYPE>.

Takto označené produkty se zobrazují pouze ve vyhledávání, po vyfiltrování bazarových produktů.

ITEM_TYPE

Neuvádění těchto informací bude postihováno blokací obchodu a to od 1.9.2016, zkontrolujte si tedy své nastavení včas. 

Nevíte si rady s nastavením?

Dejte nám vědět na podpora@heureka.cz

Anebo se obraťte na jednoho z našich Heureka Specialistů, kteří vám rádi s veškerým nastavením pomůžou. Jejich přehled a kontaktní údaje naleznete na certifikace.heureka.cz.

20 thoughts on “Nastavte si správně důležité tagy v XML souboru”

  1. Opakování je matkou moudrosti.😉 Pro nás jako agenturu řešící optimalizace inzerce by bylo fajn, kdyby se dařilo kontrolovat, zda uvedená pravidla dodržují všechny e-shopy. Stávající stav, kdy se doporučuje odstranit většinu bonusů z PRODUCT a přitom spousta e-shopů bonusy v názvu stále má, není ideální. Dalo by se vyhlásit konkrétní datum, kdy to bude povinné a po něm začít aspoň s namátkovými kontrolami?

  2. Dobrý den, Vladimíre,

    jak jsme uvedli v článku, ke kontrole a postihu e-shopů za neuvádění těchto informací bude docházet od 1. září 2016.

    Hezký den,
    Adéla

  3. Dobrý den,

    chci se zeptat, proč jste zvolili pouze jeden dárek. U některých produktů přece mohou mít e-shopy více dárků a je to pro ně konkurenční výhoda (když třeba nemohou bojovat cenou), takhle je o tuto výhodu připravíte.

    Nemyslím teď extrémy, kdy by tam někdo napsal těch dárků 5.

    Nebylo by lepší to udělat stylem, že tento TAG by měl omezený počet znaků, do kterých by se ty dárky musely vejít? Nenastala by situace, že e-shop může mít pouze jeden dárek, ale zároveň ani ta, že by tam vypsal slohovku.

    Děkuji

  4. Dobrý den, Lukáši,

    Za předpokladu, že všechny dárky patří k jedné objednávce, jich může být v tagu GIFT uvedeno více.
    Pokud obchod nabízí výběr z dárků, ale k objednávce dává jeden dárek, je potřeba ze strany obchodu vybrat pouze jeden konkrétní, a ten zadávat do tagu GIFT.
    V případě jednoho dárku je potřeba v XML souboru uvést pouze daný dárek.

    Hezký den
    Hana Horváthová
    Shop Support Specialist

  5. Me se odstranění podrobnějšího textu y výrobku nelíbí v případě, že mám 99% produktů nezařazených do kategorií s tím, že jsou více něž rok ve stavu: „Bohužel nic, je nutné vyčkat až bude vhodná kategorie spuštěna.“ Ač mám přiřazeného výrobce a kategorii, dle dostupných na herece, produkty se mi zobrazují v listu, kde není informace o dopravě zdarma. Protože tato informace je konkurenční výhodou, prostě se mi eliminace této informace nelibí! A to je stav, který sám nemohu ovlivnit. Co s tím? nabídne heuréka na oplatku konečně doplnění kategorii na které čekáme – jako reciprocitu?

    1. Dobrý den, Jiří,

      doplňování produktového katalogu a aktivace sekcí je postupný proces a není možné během krátké doby aktivovat stovky sekcí s příslušenstvím. Dané produkty mají mnohem větší nároky na roztřídění a parametrizaci, aby to bylo pro uživatele užitečné a přehledné.

      Hezký den
      Alexandra Čermáková
      Content Manager

  6. Uctivě zdravím,

    pro mě, jakožto freelance optimalizátora inzerze na Heurece, je důležité vědět dopředu o chystaných změnách. Děkuji tedy za informace.

    Jen se ujistím:
    1) „{Produkt} – doprava zdarma“ nebo „{Produkt} + doprava zdarma“ bude tedy stále přijatelné?
    2) GIFT: Více dárků nebo výhod – NEpovoleno ; Dárek „Vytištěný voucher o hodnotě 500 Kč“ bude povolen?

    Děkuji za odpověď
    a přeji ať se daří.

    KH

    1. Dobrý den, Karle,

      1) doprava zdarma do názvu produktu nepatří. Ceny dopravy je potřeba v XML souboru předávat pouze v tagu DELIVERY – http://sluzby.heureka.cz/napoveda/xml-feed/#DELIVERY.

      2) Více dárků lze zadávat pouze v případě, že obchod dává více dárků k produktu. Voucher je možný, nicméně musí být označeno, na co přesně voucher je, tedy konkrétní produkt. Nikoliv pouze nákup.

      Hezký den
      Hana Horváthová
      Shop Support Specialist

      1. Dobrý den, Hano,
        děkuji za odpověď.
        Souhlas, že „doprava zdarma“ patří do DELIVERY a ne do názvu produktu. V Delivery to máme také.
        Některé systémy s názvem produktu mění i URL, ale vím, jak to obejít.
        Mám dotaz, napíšu na Podporu H.
        Děkuji a přeji prima den.
        Karel

  7. Dobrý den,
    informace, že doprava zdarma do názvu nepatří si ale protiřečí s tím co uvádíte: „Název produktu smí obsahovat služby přímo spojené s produktem – prodloužená záruka, servis zdarma, pouze osobní odběr, atd. Žádné další informace do tohoto tagu nepatří. “ – Stejně tak jako servis zdarma je i doprava zdarma služba přímo spojená s produktem !

  8. Dobrý den,
    vzhledem k zpřísnění pravidel ohledně bazarových položek, bych chtěl podat podmět k zlepšení vašich služeb.
    Pokud zákazník zadá do vyhledávání např. knihu, která již není v distribuci vrátí se mu odpověď „nebylo nic nalezeno“, přestože po rozkliknutí sekce bazarové(o které většina lidí neví) se mu objeví třeba v jednom nebo ve dvou antikvariátech.
    Nebylo by tedy lepší kdyby se zákazníkovi místo hlášky „nebylo nic nalezeno“ naskočilo něco ve stylu „v novém zboží nebylo nic nalezeno, ale můžete zboží zakoupit jako bazarové“?
    Z vlastní zkušenosti vím, že po zavedení značky bazar u cca 20 000 položek, najde na heurece to co hledalo, místo cca 150 spokojených(98% ověřeno zákazníky) zákazníků jen 0-2 zákazníci měsíčně.
    Děkuji
    Gazdoš

    1. Dobrý den, Davide,

      o podobě bazarových nabídek na Heurece přemýšlíme a je dost pravděpodobné, že formu a možnosti jejich zobrazení budeme upravovat. Za váš podmět děkujeme, je smysluplný a bereme ho v potaz.

      Hezký den
      Hana Horváthová
      Shop Support Specialist

  9. prodáváme produkty, které se liší počtem doplňků, tzv. Sety např. máme potápěčská maska + šnorchl, případně + ploutve, nejedná se o dárek, ale o zvýhodněný set, jak bude dle nových pravidel nahlíženo na tyto sestavy produktů ? tyto produkty prodáváme i jednotlivě

    1. Dobrý den, Dane,

      pokud prodáváte sety produktů, je možné toto uvádět v názvu produktu. Nicméně není možné uvádět pouze set, ale je potřeba uvést konkrétní produkt, který v setu je.

      Hezký den
      Hana Horváthová
      Shop Support Specialist

  10. a jak to mám udělat, když je dárek závislý na velikosti objednávky vyjádřené v korunách ? v košíku se vždy objeví NĚKOLIK produktů najednou (nikoliv jen jeden) ale já musím určit dárek k jednomu produktu … ale souhrn produktů v košíku určí celkovou velikost objednávky a dle toho i dárek …

    1. Dobrý den, Michale,

      v XML souboru předáváte tag GIFT ke konkrétnímu produktu, hodnotu objednávky tedy znáte a tak k němu můžete přiřadit dárek. Dárky podmíněné dalším nákupem, nebo nákupem více kusů do XML souboru nepatří.

      Přeji příjemný víkend
      Hana Horváthová
      Shop Support Specialist

      1. asi mě nerozumíte .. k produktu A je dárek A a k produktu B je dárek B .. ale když si zákazník objedná produkt A i B tak se na navýší celková cena objednávky a dárek již není ani A ani B ale C … jak to mám dopředu zadat ???

      2. Dobrý den,

        omlouvám se za zpoždění, zjišťovala jsem ještě informace týkající se Heureka Košíku. Bohužel v případě součtu objednávek není možné zobrazit jiný dárek, než je uvedený v tagu GIFT. Zároveň v tagu GIFT je možné uvádět pouze dárek nebo dárky, které se týkají přímo samostatného produktu.
        Je však možné se na základě objednávky v Heureka Košíku domluvit přímo se zákazníkem na jiném dárku.

        Děkuji za pochopení.

        Hezký den
        Hana Horváthová
        Shop Support Specialist

      3. takže já můžu nabídnout jen malý dárek, i když ve skutečnosti dávám velký .. to je pro mě opravdu velmi „výhodné“ … další hloupost, kterou jste vymysleli …

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s