Veřejná omluva od Zbožomatu za neoprávněné užívání loga Ověřeno zákazníky

Koncem února jsme na našem blogu zveřejnili informace o probíhajícím soudním řízení s e-shopem Zbožomat. Ten neoprávněně užíval logo Ověřeno zákazníky a ve svých newsletterech používal jeho napodobeninu.

Na základě usnesení Městského soudu v Praze jsou weby Zbožomat.cz, Dárkyla.cz a Toptoys.cz povinny na svých úvodních stránkách zveřejnit odkaz na omluvu provozovateli portálu Heureka.cz. Důvodem je neoprávněné užití ochranné známky programu „Ověřeno zákazníky“ v newsletterech propagujících tyto weby. Dále musí přestat využívat doposud používané widgety a napodobeniny, které připomínají službu Ověřeno zákazníky. Widgety vzbuzovaly dojem, že weby obdržely velmi pozitivní hodnocení uživatelů, i když to nebyla pravda.

Takto vypadá zveřejnění omluvy na homepagi webu Zbožomat.cz:

HP_zbozomat_omluva

 

Celé znění omluvy:Zbožomat_omluva_cele_znění

Ochranná známka Ověřeno zákazníky

V programu Ověřeno zákazníky udělili reální nakupující více než 18 miliónů recenzí a hodnocení. Certifikáty Ověřeno zákazníky se tak staly ochrannými známkami.

Tomáš Braverman, ředitel Heureky, výsledky komentuje takto: „Certifikát Ověřeno zákazníky získá jen opravdu spolehlivý prodejce na základě recenzí a hodnocení reálných zákazníků. Výsledek celého sporu je pro e-shopy signálem toho, že je jeho kredibilita hlídána a e-shopy nemohou bez získaných hodnocení zaměnitelné označení využívat. Napodobeniny mohou mylně označovat prodejce, kteří nejsou důvěryhodní a zákazníky mohou mást. Díky rozhodnutí soudu je certifikát pro zákazníky i e-shopy i nadále důvěryhodným označením a zákazníci se mohou na jeho základě bezstarostně rozhodnout o nákupu.“

Z průzkumů vyplývá, že se vysoké procento kupujících při svém výběru zboží na Heurece řídí právě hodnocením zboží i prodávajících poskytnutým v rámci programu „Ověřeno zákazníky“.

4 thoughts on “Veřejná omluva od Zbožomatu za neoprávněné užívání loga Ověřeno zákazníky”

  1. No říkejte si co chcete, ale chránit si na webu rámeček s hodnocením jako ochrannou známku mi přijde stejné svinstvo, jako když si to hodnocení Zbožomat vycucal z prstu.

    Asi bych nic neříkal, kdyby používali opravdu přesně vaše logo a opravdu přesně text „ověřeno zákazníky“ a hvězdičky byli hvězdičky a ne palečky…

  2. Taková kravina , chrání si něco co se ani nezakládá na pravdě . Dotazníky chodí i zrušeným objednávkám ze strany kupujícího a třeba konkurence udělá 10 objednávek se jménem XY obchod je zruší ale dotazníky odešle na emaily konkurence která vás pak následně poškodí lživou recenzí kterou Heureka neodstraní .
    Na netu je spousta o tomto problému.

    Pavel

  3. Bohužel se musíme také připojit ke zkušenosti Pavla z Kroměříže. Každý týden nám chodí cca 10-15 „testovacích“ nebo mrtvých objednávek, kde jediný údaj ve správném formítu je mail a i když nejsou realizované a jsou mazané, tak jsme ověřili, že formuláře pro hodnocení jsou na tyto maily odesílány.
    Stejný problém je i s udáváním skladovosti, většina eshopů má všechno skladem pouze do doby, než si něco objednáte a pak dostanete info, že „u dodavatele“, nebo výpadek, nebo omyl a spousty jiných snůšek lži.
    Přitom na každém mítinku Heureky vždy zní, že skladovost a tím rychlost doručení je jeden z nejdůležitějších údajů, které Heureka u eshopů hlídá a na kterých bazíruje. V tomto případě si ale troufám otevřeně říct, že je to nejproblémovější a nejvíce zavádějící údaj na Heurece vůbec a kromě toho zásadním způsobem znevýhodňuje to malé procento obchodníků, kteří vynákládají nemalé prostředky a snahu k tomu, aby zákazníkovi vyšli co nejrychleji vstříc a jejich informace se zakládaly na pravdě. A do diskuse o klamavých informacích se snad ani nemá cenu pouštět…
    Myslím, že kdyby Heureka konečně vymyslela nějaký způsob informovanosti pro zákazníky, aby nešlo jenom o to, kdo prodává třeba sedačku za 10 tisíc o 100 Kč levněji, ale aby se zákazník dozvěděl (a prodejce měl možnost doplnit) doplňující informace o servisu a dalších nadstandardních službách ke konkrétnímu nákupu, tak by Heureku začali mít rádi i obchodníci (alespoň ti slušní)…

  4. Heureku jsme odstřihli už dávno. Tak jak píše Bronislav, nutila nás posílat hodnotící formuláře pro jakoukoliv objednávku. Od té doby, co heureku nepoužíváme, přestali hromady těchto falešných objednávek vznikat. Od té doby nemusíme neustále být ve střehu, jestli nevyřizujeme falešnou objednávku. Jediné, co nám Heureka přinášela jako menšímu obchodu, tak velký odliv financí bez jakékoliv návratnosti. Mimochodem, často klikala právě konkurence, aby nám naopak „vyžírala“ kredit.

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s