Jak platí Češi v e-shopech – a jak se na to dívají obchodníci?

Online platební metody jsou mezi Čechy stále populárnější. Čeští zákazníci se naučili využívat online platební metody – meziročně posílila obliba platby kartou online, zvýšil se také podíl využívání rychlé online platby.

Přehled platebních metod v roce 2014 a 2015

platebni_metody14_15

Zdroj: Data Heureky

Na téma platebních metod v e-shopech zpracovala zajímavou studii také Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která oblibu a výhody této platby potvrzuje také na straně obchodníků. Jaké byly nejdůležitější výsledky a závěry studie?

To, že zákazníci opravdu platí kartou online. Potvrdili to sami obchodníci – 71 % e-shopů uvedlo, že se za poslední dva roky jedná o nejprogresivněji rostoucí platební metodu a nejvýznamněji u ní vzrostl podíl z hlediska počtu zaplacených objednávek. Až s velkým odstupem je na druhém místě dobírka (26 %); následují platební tlačítka (25 %) a platba na odběrném místě (23 %).

platby_apek_2015

Zdroj: Studie platebních metod 2015, APEK

Platba kartou online je pro obchodníky také nejoptimálnější z hlediska rizik, nákladů a celkového výkonu – uvedlo to téměř 40 % e-shopů. Překvapivě se na druhém místě umístil převod na účet (35 %) a třetí je s 28 % stále dobírka.

Pokud stále váháte a přemýšlíte, jaké platební metody v e-shopu nabídnete, zkuste se inspirovat naším přehledem platebních metod, který mimo jiné obsahuje informace o tom, co je k jednotlivým platebním metodám potřeba instalovat a jaká přinášejí rizika.