Opět zhruba v polovině listopadu se letos konala akce Den dopravy zdarma, tentokrát potřetí. Celkem se do letošního ročníku zapojilo 1244 e-shopů. A že zákazníci nakupování s dopravou zdarma využívají, a nakupují hojně, dokazují také letošní výsledky. Celkem tvořily nákupy zákazníků v průběhu Dne dopravy zdarma 208 miliónů korun. Oproti předcházejícímu týdnu e-shopům vzrostl během akce počet objednávek v průměru téměř na pětinásobek.
Stejně jako vloni, také letos nejčastěji zákazníci objednávali elektroniku (24 % všech objednávek), bílé zboží (22 % z celkového množství objednávek), dětské zboží nebo vybavení pro dům a zahradu (oboje shodně 12 %). Celkový počet objednávek se vyšplhal téměř na 134 000.
Průměrná cena objednávky se oproti běžným dnům mírně snížila, většinou se však nákup neskládal z jedné třísetkorunové položky. Data totiž ukázala, že v jedné objednávce byly průměrně dva produkty a její celková hodnota byla mírně pod úrovní loňského roku na 1 554 korunách. Zajímavostí je, že na Slovensku, kde akce letos probíhala poprvé, byla tato částka v přepočtu 2 802 korun (101 €).
Akce byla výhodná také pro samotné e-shopy. Těm, které se do akce zapojily, se oproti minulému týdnu zvýšil počet objednávek o 384 %.
Den dopravy zdarma se letos poprvé konal také na Slovensku. Tam se zapojilo 255 e-shopů a zákazníci v nich utratili necelé dva miliony euro, tedy zhruba 48 miliónů korun. Na dopravě přitom slovenští zákazníci ušetřili 65 tisíc euro a nejčastěji objednávali zboží z kategorie Dům a zahrada (21 %), Elektronika (17 %) nebo Hobby (15 %).