Změny v biddingu s novou formou ceníku

Od 15. května 2014 došlo k optimalizaci ceníku prokliků. Díky tomu se výrazně zjednoduší a zpřehlední výdaje e-shopů na PPC a zároveň jsme tím usnadnili práci s biddingem. Ceny za proklik jsou nově nastaveny na celou kategorii stejně, liší se pouze CPC v rámci cenového rozpětí produktu. Více v novém ceníku.

Jak se změní práce s biddingem?

V případě umístění e-shopu v boxu „Heureka.cz pro vás vybírá kvalitní obchody“ je účtovná cena vypočítána na základě aukčního modelu. Tzn. pokud si obchodník nastaví maximální cenu za proklik, kterou je ochoten pro daný produkt či kategorii zaplatit, systém spočítá kvalitu, dostupnost a cenu produktu jeho a ostatních e-shopů a na základě toho účtujeme cenu prokliku, která je nutná k udržení na dané pozici. Pokud se e-shop do boxu ani přes vyšší nastavenou cenu za proklik nedostane, účtuje se pouze ceníková cena. V ceníku jsou uvedeny minimální ceny prokliku produktu v dané kategorii a daném cenovém rozpětí.

Nastavení CPC v XML souboru

Bidduje-li obchodník (nastavuje vyšší cenu za proklik oproti základnímu ceníku) v XML souboru skrz tag HEUREKA_CPC, tak k žádným změnám nedošlo. Pokud je v XML souboru nastaveno nižší CPC než v novém ceníku, pak je bid ignorován a počítá se ceníková cena pro daný produkt.

Nastavení CPC v administraci Heureky

V administraci e-shopu na Heurece je možné nastavit vyšší CPC buď pro celou kategorii nebo na konkrétní produkty.

Nastavení CPC na kategorii

Ukázka konrétního příkladu:

Minimální CPC je minimální cena prokliku pro kategorii Bílé zboží do hodnoty produktu 3 000 Kč. Nastavené CPC ovlivní pouze produkty s cenou do 3 000 Kč. Dražší produkty již neovlivní, jelikož u produktů nad 3 000 Kč je v případě kategorie Bílé zboží min. CPC 2,50 Kč.

obr-bidding

Nastavení CPC na produkt

Pokud mají e-shopy v tuto chvíli (s přechodem na nový ceník) nastavenou nižší cenu za proklik než je minimální cena za proklik pro daný produkt (tj. pro danou kategorii a dané cenové rozpětí produktu), pak e-shopy vidí:

ind.cena

Problémové produkty jsou podbarveny červeně. U těchto produktů tedy účtujeme ceníkovou cenu pro dané cenové rozpětí a danou kategorii.

Jaká je minimální ceníková cena za proklik u daného produktu?

na_produkt

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s