Nejčastější dotazy vyplývající z průzkumu mezi eshopy

Děkujeme, že jste se zapojili do našeho interního průzkumu. Naším cílem je spravovat Heureku tak, aby co nejvíce odpovídala přání uživatelů a zároveň reagovala na požadavky eshopů. Vaše zpětná vazba je tedy pro nás velmi důležitá. Z výsledků průzkumu vyplynula řada dotazů, připomínek i námětů na zlepšení. Děkujeme za ně a chtěli bychom na ně také reagovat …

1)    Je možné na Heurece nastavit opožděné zasílání dotazníků Ověřeno zákazníky? Jak na to?

Ano, takovou funkci Heureka má. Abychom mohli dotazníky spokojenosti zasílat po delší době než je standardních 10 dní, tak je třeba provést pár úprav:
* v XML souboru musí být uvedena dodací doba daného produktu a to pomocí tagu DELIVERY_DATE, dle této doby se bude poté řídit odesílání dotazníku.
Například pokud je produkt expedován za 12 dní (<DELIVERY_DATE>12</DELIVERY_DATE>), pak se odesílání dotazníků bude řídit dle uvedené dodací doby + 5 dní.

Dále je třeba přidat:

* tag ITEM_ID do základního XML souboru. Díky tomuto tagu taky budete moci začít využívat tzv. dostupnostní XML soubor

* přidat ITEM_ID do volané adresy pro Ověřeno zákazníky

http://www.heureka.cz/direct/dotaznik/objednavka.php?id=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx&email=jmeno@email.cz&itemId[]=206210&produkt[]=nokia%206310i&orderid=123456

itemId[] = Unikátní označení produktu v rámci e-shopu. Kombinace maximálně 36 znaků [0-9a-zA-Z_-]. TENTO TAG MUSÍ BÝT OBSAŽEN V ZÁKLADNÍM XML SOUBORU.

Pokud zákazník objednal více produktů, je možné parametr „itemId[]“ zadat vícenásobně.

* jakmile bude vše připravené, tak nás informujte na lucie.kralova@heureka.cz, abychom mohli vše zkontrolovat a povolit pro Váš eshop delší dobu na odesílání dotazníku.

2)    Jaký mají smysl hodnocení bez textu? Započítávají se tato hodnocení do celkové kvality eshopů v rámci služby Ověřeno zákazníky?

Pokud zákazník hodnotí eshopy pouze hvězdičkami či rychlou volbou Ano/Ne doporučuji, pak se taková hodnocení započítávají do celkové kvality eshopu. Pokud není vyplněno žádné textové hodnocení, pak není co zobrazovat a tím pádem ani na co reagovat. Takto vyplněná hodnocení nejsou však zbytečná a pomáhají (především menším eshopům) získat větší počet hodnocení a zvyšují tak šanci získat certifikát Ověřeno zákazníky.

3)    Poskytuje Heureka funkci zobrazování eshopů dle lokalit? Jak se mezi takto filtrované eshopy dostat?

Ano, i takovou funkci Heureka poskytuje. Jedná se o funkci „Obchody poblíž“ a stačí mít v administraci Heureky u eshopu vyplněnou pobočku a správně nastavené souřadnice GPS dané pobočky. Pokud eshop nevyužívá dostupnostní XML soubor, pak se nezobrazí informace o aktuální dostupnosti produktu na dané pobočce, ale pouze popisek „Info v obchodě“.

Výhodou dostupnostního XML souboru je aktuálnost dat, které stahujeme každých 10 minut. Můžeme tedy zákazníkům nabídnout aktuální informace o skladovosti produktů na jednotlivých pobočkách. V dostupnostním XML souboru nám předáváte poté informace o tom, jaké zboží máte skladem na vašich pobočkách nebo kdy bude připraveno k odběru na výdejní pobočce (včetně HeurekaPointů). Více informací naleznete také v naší nápovědě.

4)    Co je Heureka Košík a jaká jsou kritéria pro eshopy, aby se mohly do tohoto projektu zapojit?

Košík je nový obchodní model, který umožňuje nabízet zboží k prodeji přímo na Heureka.cz. Do Košíku se nyní může zapojit každý eshop, který má top hodnocení ve službě Ověřeno zákazníky. Protože je Košík spojený s udělením zlaté pečeti Garance nákupu, tak si vybíráme ty nejkvalitnější eshopy, za které se také zaručíme.

Eshopy tedy zatím sami oslovujeme pro zapojení do projektu Košíku a během krátké doby chceme umožnit zapojení všem eshopům, které mají certifikát Ověřeno zákazníky. O tomto kroku však budeme ještě s předstihem informovat. Všechny dostupné informace o fungování Košíku se dozvíte v nápovědě.

Jaké výsledky vám Košík přinese, zjistíte v případové studii.

5)    Je Heureka Košík pro obchod výhodný z hlediska výše provizí?

Výsledky případové studie prvních zapojených obchodů ukazují, že Heureka Košík je nový zdroj objednávek na Heureka.cz, díky kterému narostl obrat (který Heureka obchodu přináší) v průměru o 31 %. Zároveň také ukazuje, že náklady za objednávky z Heureka Košíku jsou v průměru o 15 % nižší než PPC. Kompletní případová studie je ke stažení zde.

6)    Buduje si Heureka Košíkem pouze svůj brand/značku?

Heureka od začátku do konce nákupního procesu v rámci Košíku zobrazuje zákazníkovi název a logo daného eshopu, od kterého zákazník zboží  nakupuje. Zákazník je tak informován od koho ve skutečnosti zboží nakupuje a Heureka vystupuje pouze jako zprostředkovatel nákupu. Zákazník si může sám zvolit, zda se proklikne do eshopu, nebo dokončí nákup na Heureka.cz.

7)    Jaký je princip schvalování a párování produktů do katalogu Heureky?

Pro správné zařazení produktů do katalogu Heureky jsou povinné dva tagy ve správném formátu. Jsou jím tag CATEGORYTEXT a PRODUCTNAME, které nesmí být obecné, musí jasně určovat druh produktu a jeho verzi.

CATEGORYTEXT musí jasně určovat druh produktu, které se pod ním skrývají např. Mobilní telefony, Lednice, Stavebnice Lego, Tenisové rakety, Dámské bundy, Kolečkové brusle, Cyklistické nářadí atd. Velmi doporučujeme využívat strom našich kategorií/sekcí, který naleznete zde.

PRODUCTNAME musí označovat přesný produkt včetně jeho verze, velikosti, vzoru. Název produktu musí obsahovat informaci o výrobci, PN, rozměr, barvu, atd. Neměl by obsahovat informace o akcích, bonusech atd. Více naleznete zde.

Pokud máte správně pojmenované produkty, ale zařazeny v obecných kategoriích/sekcích, které jsou ignorovány, produkty se mohou zařadit jen na základě 100% shody názvu, s produktem v katalogu. V opačném případě do upravení kategorie, nejsou tyto produkty již zatřiďovány.

Párovací proces probíhá pouze na základě těchto dvou tagů. Informace o EAN jsou jen pomocné a mohou pomoci zařadit položky rychleji, nikoli garantovat zařazení.

Informace v tagu MANUFACTURER, PRODUCTNO a dalších nejsou pro párovací proces využívány.

 

1 thought on “Nejčastější dotazy vyplývající z průzkumu mezi eshopy”

  1. „…Informace o EAN jsou jen pomocné…“, bylo by tedy možné vypnout upozornění, které v administraci svítí a říká např.: „…chybí u XX% položek (XX/XX) EAN kód produktu. Díky EAN kódům dochází k rychlejšímu spárování vašich produktů do katalogu Heureky v případě PPC režimu….“. Lépe by tak vynikla ta důležitá upozornění.

    Děkuji.

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s