Využití tagů PRODUCTNAME a PRODUCT v praxi

Aktualizováno 22. 4. 2016.

V tomto článku bych Vám ráda přiblížila, jak naplno využívat tagů PRODUCTNAME a PRODUCT.

Obecně lze říci, že tag PRODUCTNAME se využívá jako „párovácí název“ produktu. Neměl by tedy obsahovat žádné omáčky v podobě bonusů či dárků. Aby byl PRODUCTNAME brán v potaz, je potřeba, aby hodnota z PRODUCTNAME byla obsažena také v PRODUCT. Pokud změníte cokoliv v PRODUCTNAME, produkt se odpáruje a musí projít znovu párovacím procesem.

PRODUCT je rozšířený název produktu, musí obsahovat hodnotu PRODUCTNAME, může obsahovat bonusy (např. záruka na motor 5 let). Pokud změníte či přidáte cokoliv do názvu, produkt se, díky neměnící se hodnotě v PRODUCTNAME, neodpáruje.

Praktická ukázka 1:

<PRODUCTNAME>Bosch WAT28460BY</PRODUCTNAME>

<PRODUCT>Bosch WAT28460BY + záruka 10 let na motor</PRODUCT>

Tagy se nejvíce využívají, pokud chcete přidat do názvu produktu nějakou přidanou hodnotu pro zákazníka. V případě využívání pouze tagu PRODUCT (či samostatného PRODUCTNAME) se při přidání bonusu do názvu produktu (např. + záruka 10 let na motor), produkt odpároval a musel znovu projít párovacím procesem, který může trvat až 4 pracovní dny.

Nyní se bonus přidá pouze do tagu PRODUCT, PRODUCTNAME se tedy nezmění a po dalším importu pouze přibude na detailu produktu Vámi přidaný bonus k názvu produktu u Vašeho obchodu.

Praktická ukázka 2:

Například, nyní máte k sekačce VeGA 46 HWXV 6in1 záruku 3 roky. Stačí tedy tento bonus přidat do tagu PRODUCT.

Původně:

<PRODUCTNAME>VeGA 46 HWXV 6in1</PRODUCTNAME>

<PRODUCT>VeGA 46 HWXV 6in1</PRODUCT>

Nově:

<PRODUCTNAME>VeGA 46 HWXV 6in1</PRODUCTNAME>

<PRODUCT>VeGA 46 HWXV 6in1 – záruka 3 roky</PRODUCT>

Produkt se neodpáruje, pouze se po dalším importu objeví bonus na detailu produktu:

productname

Správné pojmenování produktů

Aby se vaše produkty správně spárovaly a zobrazovaly v katalogu Heureky, je důležité mít přesný název produktu, který obsahuje výrobce, produktové označení či kód, toto platí pro 90% sekcí. V jednotlivých sekcích jsou povinné jiné přídavné (k výrobci a produktovému označení či kódu) atributy v názvu produktu.
Níže uvádím pár příkladů.
V elektronice, bílém zboží a zahradní technice je důležité mít výrobce a produktový kód.
V kosmetice jsou povinné atributy Výrobce, kosmetická řada, množství. Název parfémů musí obsahovat určení (pánská, dámská) a druh (EDT, EDP, atd.).
Sekce Tonery a náplně je rozdělená na originální, kompatibilní a renovace. V názvu produktu i kategorie musí být uvedeno, zda se jedná o originální, kompatibilní či renovace.
Více příkladů co má název obsahovat a jak mají správné názvy vypadat naleznete v naší specifikaci:
http://sluzby.heureka.cz/napoveda/xml-feed/#PRODUCTNAME

 

Nezapomeňte posílat správné názvy také skrz službu Ověřeno zákazníky

Pokud máte plně implementovanou službu Ověřeno zákazníky a chcete své zákazníky nechat ohodnotit také produkt zakoupený ve Vašem eshopu, pak dbejte na správné předávání názvu. Název produktu předávaný skrz službu Ověřeno zákazníky musí být 100% shodný s názvem produktů v XML souboru. Pokud využíváte PRODUCT i PRODUCTNAME správně podle specifikace, musí se shodovat s tagem PRODUCTNAME. Díky správnému předávání názvů můžete:

  • získat více recenzí na své produkty, které si poté můžete exportovat na svůj web
  • posílit tak svůj brand, jelikož se u každé recenze na Váš produkt na Heureka.cz zobrazuje, že produkt byl zakoupen právě ve Vašem obchodě

Využítí tagu GIFT a také správné nastavení tagu PRODUCT naleznete v našem dalším článku.

20 thoughts on “Využití tagů PRODUCTNAME a PRODUCT v praxi”

  1. Podle posledního odstavce to znmená, že zboží, které mám na eshopě se musí jmenovat stejně jako zboží v heurece. no jde mi o to, že pro některé zboží ve feedu používám alternativní název. Mám tedy jiný název v eshopu a jiný na heurece.

    1. Dobrý den,

      název na obchodě nesmí být tak odlišný, aby uživatel při přechodu do obchodu měl pocit, že je na jiném produktu, než si na Heurece vybral. Nicméně není podmínkou, že musí být 100% shodný.

      Důležité však je, aby PRODUCTNAME a PRODUCT splňovali podmínky doporučených názvů, aby položka byla vůbec do sekce zařazena. Tyto názvy naleznete zde

      Hezký den
      Alexandra Čermáková
      Content manager

  2. Dobrý den,

    nám se stala ale taková nemilá věc, že jsme doplnili pouze dodatek do „PRODUCT“ a spárované položky, které byly na skvělých 99% spárovanosti spadly na nulu.

    Přitom se párovací element „PRODUCTNAME“ nezměnil.

    Čím to?

    Děkuji

  3. Mám stejný dotaz jako C…
    máme v tuto chvíli v našem XML PRODUCTNAME i PRODUCT stejný a ve výpise na Heuréce vidím v PRODUCTNAME jen pomlčky.. je to správně?

    1. Dobrý den,

      pokud používáte ve Vašem xml souboru v tagu PRODUCTNAME a PRODUCT naprosto totožné informace. Tedy že se 100% shodují. Heureka Vám ve výpise zobrazuje název jen jednou a ve sloupečku PRODUCTNAME pouze pomlčku.

      Pokud jde o to, zda je chybou používat jen jeden tag. Tak není. Použití obou je doporučováno pouze v případě, že oproti základnímu názvu složenému z výrobce, produktového kodu a například barvy, chcete do názvu přidat nějakou informaci, která se může častěji měnit a vy nechcete, aby se položka znovu díky změně názvu párovala.

      Hezký den
      Alexandra Čermáková
      Content manager

  4. Tag Productname vůbec nepoužívám. Je to zásadní problém? Nebaví mě dělat prostředníka mezi Heurékou a dodavatelem shopu a pořád něco nového domlouvat…

  5. Dobrý den,

    prosím o radu. Jsme distributorem a výhradním dovozcem krmení pro psy Maxima. Jak zařídím aby po zadání do vyhledávače „Maxima“, moje zboží vyjelo v nabídce. Teď když to udělám, tak se to nestane. Díky moc.

  6. Dobrý den, ten „BLOG“ tady visí jen tak, aby zabíral nějaké místo, anebo je někdo ochotný třeba odpovídat i na dotazy, které tady zákazníci – a myslím že ne zdarma – služeb Heureky využívají. Já osobně bych uvítal, kdybych si – pokud má V Á Š klient nějaký problém či dotaz – mohl přečíst i odpověď, anebo Vaši radu.
    Děkuji.

  7. podla man vobec ani len netusite v tej heureke ako to funguje, na jednej strane pisete, ze tag PRODUCTNAME je rozhodujuci pri parovani, na druhej strane pokial zle naparujete produk, mame si upravit nazov v tagu PRODUCT, ktory je vlastne nas vlastny.

    !!!! dajte si to dokopy, je to na hanbu za tie peniaze!!! 😉

    1. Dobrý den,

      v případě, že máte špatně napárovanou položku a používáte oba tagy (PRODUCTNAME a PRODUCT) správně. Musíte si opravit oba dva tagy. Nikoli jen jeden, protože při nedodržení pravidla PRODUCT = PRODUCTNAME + bonus navíc. Bychom tag PRODUCTNAME nebrali v potaz, jak se Vám snažíme v tomto článku upřesnit.

      Hezký den
      Alexandra Čermáková
      Content manager

  8. Dobrý den,
    poprosím o radu v kategorii „kalhotky a tanga“. pokouším se měnit různé názvy PRODUKTU ale neustále nedochází ke spárování. Prosím poraďte, kde je chyba nebo co je špatně. Předem Vám děkuji. S pozdravem JT.

    1. Dobrý den,

      vzhledem k tomu, že jakákoli změna názvu má za následek nový párovací proces, tedy ruční zařazování položky do kategorie, může být nedostatkem právě častá změna. V sekci oblečení, kam dámské kalhotky spadají je párovací proces i několik týdnů.

      Doporučujeme tedy název upravit tak, aby z něj byly patrné informace o výrobci, druhu a vlastnostech (barva, velikost) a nadále již s názvem nehýbat.

      Hezký den
      Alexandra Čermáková
      Content Manager

  9. Jozefe, pokud nejste jantar, tak byste měl z článku pochopit, že do tagu PRODUCT se neuvádí vaše vlastní jméno produktu, ale název produktu dle parametrů Heureky + doplněk.
    Dajte sa dokupy

  10. Dobrý deň,

    prečítal som si článok, je fajn, úplne ho rozumiem, je veľmi prehľadný a nápomocný. Na konci ma zaujala iedna informácia, a síce: začít využívat pozdějšího zasílání dotazníků vázané na dostupnost produktu.

    Čo to znamená presne? Pokiaľ viem, tak klientom prichádza dotazník po 10 od nákupu a len oni si zam môžu vybrať možnosť zaslania dotazníka neskôr.
    Ako to môžem zmeniť ja v našom e-shope? Žeby to bolo naviazané na reálny čas dostupnosti produktu.

    Ďakujem Vám za odpoveď.

    1. Dobrý den,
      v případě delší dostupnosti produktů (tuto možnost využívají zejména obchody s nábytkem, kdy dostupnost je vyšší) je možné nastavit delší dobu odeslání dotazníků, kdy se odeslání dotazníků váže na dostupnost produktu. Tento článek původně vznikl v roce 2012, kdy jedinou možností, kdy bylo možné nastavit delší dobu odeslání dotazníků, bylo to, že nám přes službu Ověřeno zákazníky byly předávány přesné názvy zakoupených produktů. Nyní tuto možnost nahradil TAG ITEM_ID.
      Abychom mohli dotazníky spokojenosti zasílat po delší době než je standardních 10 dní, je potřebné provést ze strany eshopu pár úprav:

      • v XML souboru je nutné uvádět dostupnost daného produktu pomocí tagu DELIVERY_DATE
      • v XML souboru u každého produktu je nutné uvádět ITEM_ID produktu. ITEM_ID je unikátní kód produktu a v čase neměnný.
      • službu Ověřeno zákazníky je třeba mít plně zavedenou, tzn. že nám v aplikačním skriptu budete volat též ITEM_ID zakoupeného produktu pomocí parametru itemId[] (informace předané v parametru itemId[] musí být totožné s ITEM_ID v XML souboru). Návod na přesnou implementaci skriptu Ověřeno zákazníky naleznete v naší nápovědě.

      Po úpravě je třeba nás kontaktovat na emailu podpora@heureka.cz, abychom provedli kontrolu a manuálně Vám nastavili pozdější odeslání.

      Odeslání dotazníků poté bude fungovat na tomto principu:
      Pokud je produkt dostupný do 5 dnů (DELIVERY_DATE 0 až 5), odešleme dotazník spokojenosti standardně 10 dnů od vytvoření objednávky. Pokud bude dostupnost produktu vyšší (DELIVERY_DATE 6 až 60), přičteme vždy k uváděné dostupnosti 5 dnů a poté dotazník odešleme.

      Hezký den,
      Lucie Cypriánová, Shop Support Coordinator

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s