V dnešním příspěvku bych ráda upozornila na velmi diskutované téma, kterým je blokace obchodů na základě falešných recenzí. Hodnocení obchodů jsou velice důležitým kritériem pro řazení obchodů a další funkce na Heurece. Recenze eshopů jsou proto přísně kontrolovány.
Abyste se vyhnuli potenciálním problémům, dodržujte několik základních pravidel:
- Nikdy jako obchodník nepište recenze na obchod, na svůj vlastní ani konkurenční.
- Pokud jste na svém eshopu vytvořili testovací objednávku, nikdy nevyplňujte po přijetí dotazník spokojenosti.
- Informujte o tomto pravidle své zaměstnance a kontrolujte jeho dodržování.
- Přístup do administrace na Heureka.cz mějte chráněn silným heslem, nesdělujte jej třetím osobám.
- Z bezpečnostních důvodů se do administrace na Heureka.cz přihlašujte pouze ze svého PC. Tento PC neposkytujte svým zákazníkům např. na prodejně.
Jakých prohřešků se eshopy nejčastěji dopouští?
- Vytváří fiktivní objednávky a vyplňují dotazník spokojenosti, hodnotí své nebo cizí obchody.
- Umožňují zákazníkům přístup na jejich PC přímo na prodejně pro napsání hodnocení.
- Přijímají telefonické objednávky zákazníků a následně vyplní vlastní email, ze kterého následně vyplní dotazník spokojenosti.
Výše uvedené kroky jsou brány jako nekalá praktika a snaha uměle vylepšit celkovou kvalitu eshopu na Heureka.cz. V takovém případě jsou recenze smazány s příslušným odůvodněním, eshop je blokován a také dojde ke ztrátě certifikátu Ověřeno zákazníky. Délka postihu závisí na míře provinění, při prvním porušení může být obchod vyřazen na několik měsíců, při opakovaném porušení může dojít i k trvalé blokaci obchodu.
Stejně tak není povoleno nabádat uživatele k úpravě již napsaných recenzí, podmiňovat další kroky v objednávce úpravou provedeného hodnocení, nabádání zákazníků k psaní pozitivních příspěvků za bonusy, slevy či účast v soutěži.
V kostce
Zdržte se jako obchodník jakéhokoliv hodnocení eshopů, a to včetně těch konkurenčních, vlastních nebo spřízněných. O tomto pravidle informujte své zaměstnance. Hodnocením jsou myšlena hvězdičková hodnocení a psané recenze na Heureka.cz a jakékoliv hodnocení v systému Ověřeno zákazníky.
Zdržte se také kroků které by vedly k umělému ovlivňování celkového hodnocení eshopu, např. nabádáním uživatelů k přidávání kladného hodnocení, které jsou podmínkou pro účast v soutěžích nebo jiných akcích obchodu.
Přidání hodnocení na vlastní obchod má v součtu jen minimální vliv na celkové hodnocení obchodu, neriskujte proto blokaci obchodu a výpadek příjmu ze zákazníků z Heureky.
Dobry den.
Rad bych se zeptal dle ceho se vytvari recenze na obchody.pokud pouze podle ceny a rychlosti dodani tak je to dosti neobjektivni.meli by se posuzovat i dalsi kriteria .reklamace atd. Ja osobne mam velmi negativni zkusenost z firmou elmania. Pokud jim vratite zbozi tak vas zacnou osocovat ze jste ho poskodil atd a vase penize naschval drzi a nechteji vam je vratit.co je pak platna super cena a dodani. Naprosto otresne chovani teto firmy.
Dobrý den pane Dvořáku,
děkujeme za Váš podmět.
Náhled dotazníku spokojenosti, který je zasílán zákazníkům, můžete vidět zde: http://sluzby.heureka.cz/napoveda/overeno-jak-aktivovat/#dotaznik.
Cena objednávky se v dotazníku v potaz nebere, sledujeme dodu dodání, kvalitu komunikace a podobně.
Zajímalo by mě, jak Heureka dokáže přijít na to jestli se jedná nebo nejedná o pracovníka, který je nějak spjat s eshopem… To není možné to uhlídat…