Jak se vyvarovat blokaci eshopu při kontrole recenzí na Heureka.cz kvůli podvodným recenzím?

V dnešním příspěvku bych ráda upozornila na velmi diskutované téma, kterým je blokace obchodů na základě falešných recenzí. Hodnocení obchodů jsou velice důležitým kritériem pro řazení obchodů a další funkce na Heurece. Recenze eshopů jsou proto přísně kontrolovány.

Abyste se vyhnuli potenciálním problémům, dodržujte několik základních pravidel:

  • Nikdy jako obchodník nepište recenze na obchod, na svůj vlastní ani konkurenční.
  • Pokud jste na svém eshopu vytvořili testovací objednávku, nikdy nevyplňujte po přijetí dotazník spokojenosti.
  • Informujte o tomto pravidle své zaměstnance a kontrolujte jeho dodržování.
  • Přístup do administrace na Heureka.cz mějte chráněn silným heslem, nesdělujte jej třetím osobám.
  • Z bezpečnostních důvodů se do administrace na Heureka.cz přihlašujte pouze ze svého PC. Tento PC neposkytujte svým zákazníkům např. na prodejně.

Jakých prohřešků se eshopy nejčastěji dopouští?

  • Vytváří fiktivní objednávky a vyplňují dotazník spokojenosti, hodnotí své nebo cizí obchody.
  • Umožňují zákazníkům přístup na jejich PC přímo na prodejně pro napsání hodnocení.
  • Přijímají telefonické objednávky zákazníků a následně vyplní vlastní email, ze kterého následně vyplní dotazník spokojenosti.

Výše uvedené kroky jsou brány jako nekalá praktika a snaha uměle vylepšit celkovou kvalitu eshopu na Heureka.cz.  V takovém případě jsou recenze smazány s příslušným odůvodněním, eshop je blokován a také dojde ke ztrátě certifikátu Ověřeno zákazníky. Délka postihu závisí na míře provinění, při prvním porušení může být obchod vyřazen na několik měsíců, při opakovaném porušení může dojít i k trvalé blokaci obchodu.

Stejně tak není povoleno nabádat uživatele k úpravě již napsaných recenzí, podmiňovat další kroky v objednávce úpravou provedeného hodnocení, nabádání zákazníků k psaní pozitivních příspěvků za bonusy, slevy či účast v soutěži.

V kostce

Zdržte se jako obchodník jakéhokoliv hodnocení eshopů, a to včetně těch konkurenčních, vlastních nebo spřízněných. O tomto pravidle informujte své zaměstnance. Hodnocením jsou myšlena hvězdičková hodnocení a psané recenze na Heureka.cz a jakékoliv hodnocení v systému Ověřeno zákazníky.

Zdržte se také kroků které by vedly k umělému ovlivňování celkového hodnocení eshopu, např. nabádáním uživatelů k přidávání kladného hodnocení, které jsou podmínkou pro účast v soutěžích nebo jiných akcích obchodu.

Přidání hodnocení na vlastní obchod má v součtu jen minimální vliv na celkové hodnocení obchodu, neriskujte proto blokaci obchodu a výpadek příjmu ze zákazníků z Heureky.

3 thoughts on “Jak se vyvarovat blokaci eshopu při kontrole recenzí na Heureka.cz kvůli podvodným recenzím?”

  1. Dobry den.
    Rad bych se zeptal dle ceho se vytvari recenze na obchody.pokud pouze podle ceny a rychlosti dodani tak je to dosti neobjektivni.meli by se posuzovat i dalsi kriteria .reklamace atd. Ja osobne mam velmi negativni zkusenost z firmou elmania. Pokud jim vratite zbozi tak vas zacnou osocovat ze jste ho poskodil atd a vase penize naschval drzi a nechteji vam je vratit.co je pak platna super cena a dodani. Naprosto otresne chovani teto firmy.

  2. Zajímalo by mě, jak Heureka dokáže přijít na to jestli se jedná nebo nejedná o pracovníka, který je nějak spjat s eshopem… To není možné to uhlídat…

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s