Pronto.com kombinuje srovnávání cen a komunitní prvky

Pronto.com včera spustilo novou beta verzi svého webu. V tiskové zprávě se chlubí tím, že jako první srovnávač cen integruje mezi své funkce i techniky social-shoppingu. Podívejme se na to podrobněji.

Co je Pronto?

Pronto.com bylo spuštěno počátkem roku 2006, od té doby několikrát změnilo svou podobu a stalo se nejrychleji rostoucím webem, který pomáhá uživatelům najít ten správný produkt a nejlevnější cenu v online obchodech. Podle měření z července 2007 (comScore) web měsíčně používá více než 2,3 milionů uživatelů. V žebříčku populárních srovnávačů cen, který je sestavován podle hodnocení Alexy, zaujímá místo v druhé desítce.

Co Pronto umí?

Kromě již běžného srovnání cen produktu v internetových obchodech nová verze Pronta přináší zajímavé propojení s komunitními prvky:

  • Uživatelé si mohou jednoduše vytvářet vlastní profily, zvát přátele a vzájemně sdílet své názory a zkušenosti s produkty.
  • Přidávají si produkty, značky a obchody, které mají rádi.
  • Produkty se pak řadí podle popularity – podle toho, kolik lidí „je má rádo.“

Pronto se od tradičních srovnávačů obchodů a cen chce lišit tím, že bude lidem nejen pomáhat v kterém obchodě produkt koupit nejlevněji, ale také tím, který produkt si vybrat. Tomu mají napomoci právě uživatelské recenze a názory přátel.

Pronto není první

Nutno poznamenat, že komunitní prvky v určité míře již využívají i zavedené srovnávače, jako příklad uveďme Ciao nebo Shopzillu, na druhé straně existuje i spousta webů, které se více než na srovnávání cen zaměřují právě na recenze a hodnocení produktů od samotných uživatelů, příkladem takového webu může být např. Buzzillions.com. Každopádně je pravdou, že Pronto.com obě tyto techniky (srovnávání cen z obchodů i komunitní prvky) kombinuje velice jednoduše a zajímavě a proto patří k nejrychleji rostoucím webům v této oblasti.

Heureka sází na podobný koncept

Nejen odpovědět na otázku KDE nakoupit, ale především CO. Takový je cíl i Heureky. Také si ale uvědomujeme největší slabinu tohoto přístupu, kterou lze sledovat i na Prontu:

  • Za prvé, na začátku při malém množství uživatelů se systém stává špatně použitelným a vrací nepřesné výsledky právě kvůli malému množství nasbíraných dat od uživatelů.
  • Za druhé, vyznat se v široké nabídce produktů jen na základě uživatelských recenzí není reálné.

Proto Heureka tento systém dále rozšiřuje o důležité faktory:

  • Technické parametry produktů a možnost vyhledávání podle nich.
  • Textoví nákupní rádcí, kteří pomohou uživatelům, kteří neví, podle čeho produkt vůbec vybírat.

No a v dalších krocích výběru Heureka nabídne samozřejmě i běžné funkce: uživatelské a externí recenze produktů, srovnání obchodů podle cen, ale také podle kvality služeb či dostupnosti produktů, protože ne vždy je nejnižší cena tím hlavním faktorem při výběru obchodu.

Napsat komentář