Pronto.com kombinuje srovnávání cen a komunitní prvky

Pronto.com včera spustilo novou beta verzi svého webu. V tiskové zprávě se chlubí tím, že jako první srovnávač cen integruje mezi své funkce i techniky social-shoppingu. Podívejme se na to podrobněji.

Co je Pronto?

Pronto.com bylo spuštěno počátkem roku 2006, od té doby několikrát změnilo svou podobu a stalo se nejrychleji rostoucím webem, který pomáhá uživatelům najít ten správný produkt a nejlevnější cenu v online obchodech. Podle měření z července 2007 (comScore) web měsíčně používá více než 2,3 milionů uživatelů. V žebříčku populárních srovnávačů cen, který je sestavován podle hodnocení Alexy, zaujímá místo v druhé desítce.

Co Pronto umí?

Kromě již běžného srovnání cen produktu v internetových obchodech nová verze Pronta přináší zajímavé propojení s komunitními prvky:

  • Uživatelé si mohou jednoduše vytvářet vlastní profily, zvát přátele a vzájemně sdílet své názory a zkušenosti s produkty.
  • Přidávají si produkty, značky a obchody, které mají rádi.
  • Produkty se pak řadí podle popularity – podle toho, kolik lidí „je má rádo.“

Pronto se od tradičních srovnávačů obchodů a cen chce lišit tím, že bude lidem nejen pomáhat v kterém obchodě produkt koupit nejlevněji, ale také tím, který produkt si vybrat. Tomu mají napomoci právě uživatelské recenze a názory přátel.

Pronto není první

Nutno poznamenat, že komunitní prvky v určité míře již využívají i zavedené srovnávače, jako příklad uveďme Ciao nebo Shopzillu, na druhé straně existuje i spousta webů, které se více než na srovnávání cen zaměřují právě na recenze a hodnocení produktů od samotných uživatelů, příkladem takového webu může být např. Buzzillions.com. Každopádně je pravdou, že Pronto.com obě tyto techniky (srovnávání cen z obchodů i komunitní prvky) kombinuje velice jednoduše a zajímavě a proto patří k nejrychleji rostoucím webům v této oblasti.

Heureka sází na podobný koncept

Nejen odpovědět na otázku KDE nakoupit, ale především CO. Takový je cíl i Heureky. Také si ale uvědomujeme největší slabinu tohoto přístupu, kterou lze sledovat i na Prontu:

  • Za prvé, na začátku při malém množství uživatelů se systém stává špatně použitelným a vrací nepřesné výsledky právě kvůli malému množství nasbíraných dat od uživatelů.
  • Za druhé, vyznat se v široké nabídce produktů jen na základě uživatelských recenzí není reálné.

Proto Heureka tento systém dále rozšiřuje o důležité faktory:

  • Technické parametry produktů a možnost vyhledávání podle nich.
  • Textoví nákupní rádcí, kteří pomohou uživatelům, kteří neví, podle čeho produkt vůbec vybírat.

No a v dalších krocích výběru Heureka nabídne samozřejmě i běžné funkce: uživatelské a externí recenze produktů, srovnání obchodů podle cen, ale také podle kvality služeb či dostupnosti produktů, protože ne vždy je nejnižší cena tím hlavním faktorem při výběru obchodu.

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s