Heureka.cz: Nový nákupní rádce v beta verzi

Najít, poradit, vybrat. To jsou hlavní cíle nového nákupního rádce Heureka.cz, který nebere jako jediný parametr pouze cenu zboží, ale umožňuje návštěvníkům vybírat podle technických parametrů, radí jim pomocí připravených nákupních rádců a více než reklamním textům výrobců dává přednost reálným recenzím uživatelů. Chcete se před veřejným spuštěním podílet na jejím testování?

Najít, poradit, vybrat. To jsou hlavní cíle nového nákupního rádce Heureka.cz, který nebere jako jediný parametr pouze cenu zboží, ale umožňuje návštěvníkům vybírat podle technických parametrů, radí jim pomocí připravených nákupních rádců a více než reklamním textům výrobců dává přednost reálným recenzím uživatelů. Chcete se před veřejným spuštěním podílet na jejím testování? Budeme rádi za každý podnět..

Jak to vypadá za hranicemi…

Trh shopping comparison sites se těší veliké oblibě. Podle výzkumu společnosti Nielsen/NetRatings z ledna 2006 více než třetina internetové populace používá při nakupování tyto vyhledávače zboží. Dokazují to i další čísla. V roce 2005 byly prodány největší srovnávače cenShopping.com stál 634 miliónů dolarů, cena Shopzilly byla 525 miliónů a za Pricegrabber zaplatila společnost Experian 485 miliónů. Další akvizice pak následují, trh neustále roste a důkazem toho budiž cena Nextagu, která byla letos v květnu trhem oceněna na více než jednu miliardu dolarů. Tolik zahraničí.

..a jak to vypadá u nás?

Situace na českém poli vyhledávačů zboží, kulantně řečeno, trochu zaostává za zbytkem světa. Problém není ani tak v četnosti podobných služeb, jako spíše v jejich kvalitě. Ostatně, importovat samotné XML exporty internetových obchodů není technicky velký problém, takže se tímto směrem vydalo dosti webů. Bohužel však tento způsob nebyl nikdy doveden do takové podoby, aby mohl být samotný obsah opravdu hodnotný pro své uživatele a kredit těchto srovnávačů postupně klesal. Každý nový portál totiž jako jediné použitelné měřítko bral samotnou cenu produktu, a tak nemohl být brán vážně jak u samotných uživatelů, tak i u internetových obchodů, které přestávaly s takovými projekty spolupracovat.

Heureka.cz je jiná

Když jsme začali na Heuréce pracovat, tak jsme si tuto situaci plně uvědomovali a proto bylo hlavním cílem orientovat se na samotné potřeby lidí, kteří vybírají jakýkoliv produkt a neví si s výběrem rady. Spíše než jako vyhledávač zboží jsme Heureku koncipovali jako nákupního rádce. Proto Heureka.cz:

  • umí vyhledávat zboží podle technických parametrů, výrobce či ceny,
  • radí uživatelům pomocí odborných nákupních rádců,
  • důraz klade na uživatelské hodnocení a recenze,
  • srovnává ceny z internetových obchodů,
  • a to vše v jednoduchém, rychlém a intuitivním rozhraní.

Cena není to hlavní

A na ještě jednu důležitou věc Heureka.cz pamatuje. Jak napovídá výzkum společnosti comScore Media Metrix, více než 80 procent zákazníků vybírá obchod podle značky, které důvěřují. Naproti tomu pro méně než 10 procent lidí je pro výběr obchodu primárním měřítkem nejnižší cena. Právě proto Heureka.cz nebere v potaz pouze cenu, ale při výběru, doporučování a řazení zohledňuje ve svém vlastním algoritmu (nazvaném Heurank) další kritéria jako jsou kvalita a služby obchodu, hodnocení uživatelů, oblíbenost, dostupnost zboží… atd.

Testování, zkoušení, ladění

Proč to vůbec všechno píšu. Dnes spouštíme první neveřejnou beta verzi služby Heureka.cz, kterou tak ještě před oficiálním spuštěním nabízíme testerům k připomínkování. Věříme, že chyby a nepřesnosti, které jsme nedokázali odstranit vlastními silami a interním testováním, nejlépe objeví právě samotní uživatelé. Máte-li tedy zájem Heureku vyzkoušet, požádejte na úvodní stránce o testovací přístup, a poté co dostanete pozvánku, budete moci Heureku začít využívat. Budeme vám vděční za každý názor, který pomůže vylepšit naše služby.

1 thought on “Heureka.cz: Nový nákupní rádce v beta verzi”

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s